[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Cykel och byteshandel i all ära, men man är ju mer än lovligt nyfiken på vad det där styrröret ska användas till?!
Någon har klantat till det rejält och har fått bågfilsförbud framöver... Klassiker är ju att kapa styrrör precis ovanför styrlagret efter att ha glömt räkna med styrstam, men i det här fallet var det en olycklig repa på styrröret som gjorde att det kapades för mycket. Reparationen underlättas ganska mycket av en stump 25,4-rör men om inget dyker upp får det lösa sig ändå. Tror ändå jag behöver svarva svetsen slät och då kan jag lika gärna svarva till ett bra rör. Men som sagt, en gammal framgaffel underlättar!☺️

Nån i Malmö-lund området som har en extractor bult eller vad det nu kan heta på svenska till ett Sram GX bsa vevparti liggandes som de inte behöver?

Byte. Cash, öl finnes i retur...

Någon har klantat till det rejält och har fått bågfilsförbud framöver... Klassiker är ju att kapa styrrör precis ovanför styrlagret efter att ha glömt räkna med styrstam, men i det här fallet var det en olycklig repa på styrröret som gjorde att det kapades för mycket. Reparationen underlättas ganska mycket av en stump 25,4-rör men om inget dyker upp får det lösa sig ändå. Tror ändå jag behöver svarva svetsen slät och då kan jag lika gärna svarva till ett bra rör. Men som sagt, en gammal framgaffel underlättar!☺️
Jag har nog en stump kvar sen jag bytte på tandemprojektet. Eller rättare sagt, det borde ligga kvar i skrotlådan på jobb. Hojta till om jag inte hört av mig om någon dag och påminn mig gärna

Ramen paxad, gaffel efterfrågas fortfarande!

Sökes:

Entums framgaffel. Enda krav är att styrröret är i stål och typ minst 100 mm långt, annars går det bra med exakt vad som helst! Är alltså ett rör 25,4x~100 mm jag egentligen söker...

Om du inte hittar något i närheten där du bor så finns dessa och kan skickas. Skickar pm

Bilagor

• IMG_0121.webp
    IMG_0121.webp
    848.8 KB · Besök: 25
  • IMG_0118.webp
    IMG_0118.webp
    935.4 KB · Besök: 24
Söker 32mm bottomless tokens för Rock shox gaffel. 1,2 eller tre stycken om någon har liggande och vill skicka i ett kuvert till en bättre behövande för erforderlig ersättning….

Hejsan gänget!
Jag söker en quill stem adapter, 1 tum till 1 1/8 tum. Kommer vara till ett, enligt mig, riktigt coolt bygge som stavas Neo Retro, Crescent, Eddy Merckx.

Är det någon som har någon liggandes? Färg eller skick spelar mindre roll, så länge den funkar.

Har massor att byta med, alternativ fin/fulöl eller annan valuta

Hejsan gänget!
Jag söker en quill stem adapter, 1 tum till 1 1/8 tum. Kommer vara till ett, enligt mig, riktigt coolt bygge som stavas Neo Retro, Crescent, Eddy Merckx.

Är det någon som har någon liggandes? Färg eller skick spelar mindre roll, så länge den funkar.

Jepp. Men den är inte alls cool.

Hejsan gänget!

Har nog något liggandes i Eslöv ...

Nån som har 5 delad frikrans liggande typ suntour, måste vara med minst 28t, även suntour ultra 6 men det är väl typ omöjligt att hitta.

Någon i Stockholm som har ett 24mm vevparti liggandes? Gärna 170 eller 165mm. Jag får fanimej inte mitt Raceface att funka som jag vill. Kan det vara för att man behöver ett Racefacelager? Byter gärna bort mitt ifall någon är sugen!
1000010311.webp

Senast ändrad:
Behöver ett frikransnav i stål. Har ett, men drar mig för att montera ner det hjulet. Nån som har nåt så lågpris liggande?

Nån i Stockholm som har en hanger för 1 1/8? Samt en annan sån hanger?

Bilagor

• images (15).webp
    images (15).webp
    11.5 KB · Besök: 6
  • bk867bkp.webp
    bk867bkp.webp
    16 KB · Besök: 8
Någon i Stockholm som har ett 24mm vevparti liggandes? Gärna 170 eller 165mm. Jag får fanimej inte mitt Raceface att funka som jag vill. Kan det vara för att man behöver ett Racefacelager? Byter gärna bort mitt ifall någon är sugen!Visa bilaga 837775
Har flera Shimano deore 170 mm partier , har inte raceface nån annan konstigt mått på den ena sidan ….

Har flera Shimano deore 170 mm partier , har inte raceface nån annan konstigt mått på den ena sidan ….

Nej, det är FSA. Jag bytte en RaceFace till en kina-vevparti som jag också har monterat på standard Shimano vevlager. Om jag inte minns fel har RaceFace dock inte en vänsterarm som man kan reglera lagerspänningen med så att man behöver shimsa med distanser.

Nej, det är FSA. Jag bytte en RaceFace till en kina-vevparti som jag också har monterat på standard Shimano vevlager. Om jag inte minns fel har RaceFace dock inte en vänsterarm som man kan reglera lagerspänningen med så att man behöver shimsa med distanser.
Du tänker nog på GXP. 24/22 mm.
FSA finns i 19, 24 och 30 mm.

Det stämmer. Har pressfit också så det går inte att flytta koppen. Fick till det någorlunda fast det blev istället massa sprak. Provar ett nytt lager innan det får bli ny vev. Annars är jag spekulant på distanser om någon har!

Bortskänkes:
- en fungerande Magura Julie, 135 cm slang och IS-fäste.
- ett par inte jättesnygga tantcykelpedaler i fint skick

Hämtas i Järfälla eller city vecka 26. Skicka PM!

image.webp

Söker en kolv till shimano br m8100 broms om någon har ett kasserat bromsok hemma
Verkar vara samma kolv i Xtr och sex med så det kan funka också

Bilagor

• IMG_0758.webp
    IMG_0758.webp
    30.5 KB · Besök: 8
Har en rock shox Judy över om någon är i behov. Byter gärna mot ett bakhjul, 26” för fälgbroms som tar 9-delad kassett. Finns matchande framhjul kan det också vara intressant.
Har även ett bontrager-styre enl. bild. 90-tals smalt men också lätt.

1783260903040.webp

Har en rock shox Judy över om någon är i behov. Byter gärna mot ett bakhjul, 26” för fälgbroms som tar 9-delad kassett. Finns matchande framhjul kan det också vara intressant.
Har även ett bontrager-styre enl. bild. 90-tals smalt men också lätt.

Visa bilaga 839881
Tjena

Jag har ett par rätt fina 26-tums hjul för fälgbroms, 9 växlar. Är inte hemma på ett tag så jag har inga bilder och kommer inte ihåg modell odyl. Shimano systemhjul nånting..

Hör av dig nästa måndag om du inte får tag på annat.

Har inget behov av gaffeln...

Bilagor

• 752695.webp
    752695.webp
    109.9 KB · Besök: 7
La en annons i köp & sälj men testar här också.

Köper gärna en 1a generationens 11s Etap framväxel om någon har. Kan även köpa en trasig en så länge elektroniken fungerar.

Jag har en gammal hoj med 1x11 som jag tänkte väcka liv i och konvertera till 2x11.

2017.webp

Nån som sitter på två 29" som du anser slut? Har behov till en cykel som ska säljas men de som sitter på är sopslut.
Bör vara minst 2" breda och ha någorlunda mönster, i övrigt inga särskilda krav.
Finns runt Jönköping eller så betalar jag frakt.

Nån som sitter på två 29" som du anser slut? Har behov till en cykel som ska säljas men de som sitter på är sopslut.
Bör vara minst 2" breda och ha någorlunda mönster, i övrigt inga särskilda krav.
Finns runt Jönköping eller så betalar jag frakt.
Kan du vänta några dagar så har jag säkert något i gömmorna. Det tarvar dock frakt.

Tillbaka
Topp