Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.

N+1 även för väskor är väl det självklara svaret, eller?Nån som har hittat en bra lösning?
Claes O har det:Strael VS flyget idag
En sak som skaver - ingen av mina top tubeväskor sitter bra då överröret är så tunnt / platt. Dels blir det mycket lös rem över, och vill inte klippa då jag vill kunna flytta väskorna mellan mina cyklar, men också svårt att få väskan att ligga bra på överröret, glider lätt runt eller börjar sagga åt någon av sidorna.
Nån som har hittat en bra lösning?
Visa bilaga 835737
N+1 även för väskor är väl det självklara svaret, eller?
Restrap topprörsväska sitter bra på Strael’nStrael VS flyget idag
En sak som skaver - ingen av mina top tubeväskor sitter bra då överröret är så tunnt / platt. Dels blir det mycket lös rem över, och vill inte klippa då jag vill kunna flytta väskorna mellan mina cyklar, men också svårt att få väskan att ligga bra på överröret, glider lätt runt eller börjar sagga åt någon av sidorna.
Nån som har hittat en bra lösning?
Visa bilaga 835737
Tailfin Top tube bag flip/zipStrael VS flyget idag
En sak som skaver - ingen av mina top tubeväskor sitter bra då överröret är så tunnt / platt. Dels blir det mycket lös rem över, och vill inte klippa då jag vill kunna flytta väskorna mellan mina cyklar, men också svårt att få väskan att ligga bra på överröret, glider lätt runt eller börjar sagga åt någon av sidorna.
Nån som har hittat en bra lösning?
Visa bilaga 835737
Det är min lösning för ramväskan.Claes O har det:
![]()
Rörisolering | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
Det borde väl även gå att fixa ett lämpligt format mellanlägg (halvrunt nedtill <=> platt ovanpå mot väskan) i ett tillräckligt lätt och stabilt material, typ frigolit med 3D-printade förstärkningar.Den går väl modda iofs, ett par hål och en platta inuti, problem solved(?)
Rörisolering är inte såååå hemskt. Det syns knappt med dubbla väskor och jag tar bort isoleringen på en sekund när jag tar bort väskorna.Jamen det är därför jag frågar andra ägare om vad dem kör med. :)
Rörisoleringsförslaget hänger jag inte med på? Jag har inget emot fulfixar då och då, men rörisolering runt toppröret? Neeee
Strael har inga fästen på toppröret så den lösningen går bort.Det bästa är förstås att skruva fast överrörsväskan
och med förstyvningsplattan inuti väskan
![]()
Inte så dum idé ändå. Med bonus att man slipper eltejpa ramen (eller skyddsplasta) för att undvika skav från väskorna, vilket garanterat sker på en oskyddad ram.Rörisolering är inte såååå hemskt. Det syns knappt med dubbla väskor och jag tar bort isoleringen på en sekund när jag tar bort väskorna.
Rörisolering är inte såååå hemskt. Det syns knappt med dubbla väskor och jag tar bort isoleringen på en sekund när jag tar bort väskorna.
Det är en feature inte en bug.Nu när jag kikar runt på ny metall-gruscykel så bekymrar mig formen på toppröret en del. Min nuvarande hydroformade aluminiumram har platt och ganska brett topprör så Apidura långa toppväskan sitter riktigt bra och är en favorit på långtur.
De flesta stålramar har smala och runda topprör. Titanramar har för det mesta runda rör, även om det finns hydroformat från större kinesiska tillverkare. Går jag på aluminium igen är det inte alls säkert röret är platt ändå. De flesta oavsett metall har emellertid skruvfästen numera, så man får väl hitta en lång topprörsväska som använder de fästena. Apiduras gör det inte. Den går väl modda iofs, ett par hål och en platta inuti, problem solved(?)
@Spacekitty kan säkert berätta för dig om BokehTi har platt överrör, själv minns jag inte. Och Dom Mason går helt säkert att prata med om man vill ha en obehandlat ram, de lackas lokalt AFAK.Nu när jag kikar runt på ny metall-gruscykel så bekymrar mig formen på toppröret en del. Min nuvarande hydroformade aluminiumram har platt och ganska brett topprör så Apidura långa toppväskan sitter riktigt bra och är en favorit på långtur.
De flesta stålramar har smala och runda topprör. Titanramar har för det mesta runda rör, även om det finns hydroformat från större kinesiska tillverkare. Går jag på aluminium igen är det inte alls säkert röret är platt ändå. De flesta oavsett metall har emellertid skruvfästen numera, så man får väl hitta en lång topprörsväska som använder de fästena. Apiduras gör det inte. Den går väl modda iofs, ett par hål och en platta inuti, problem solved(?)
Cyclite har genomgående hål i botten av väskan, där har jag trätt igenom kardborreband. Allt överflöd sitter ju fast i sig själv och man kan spänna det bra.Strael VS flyget idag
En sak som skaver - ingen av mina top tubeväskor sitter bra då överröret är så tunnt / platt. Dels blir det mycket lös rem över, och vill inte klippa då jag vill kunna flytta väskorna mellan mina cyklar, men också svårt att få väskan att ligga bra på överröret, glider lätt runt eller börjar sagga åt någon av sidorna.
Nån som har hittat en bra lösning?
Visa bilaga 835737
Självklart ska du ha det.
Varför bytte du?Visa bilaga 837719
Igår åkte nya styrstammen på. Redshift:en är till salu.
Hur lång cyklist ska använda den? Vet du innerbenslängd också månne? För 51 borde vara storleksmässigt var jag hamnar.Visa bilaga 838355Visa bilaga 838356Visa bilaga 838357
51T GRX 820 Secan 3.0 - Tack till alla som har skrivit genom åren. Mycket inspiration och kunskap är hämtat härifrån.
Efter konsultation med Adam på ArtV hamnade jag på en 51T. 54R var ett alternativ med. Föredrog lite kortare ram med färre spacers.Hur lång cyklist ska använda den? Vet du innerbenslängd också månne? För 51 borde vara storleksmässigt var jag hamnar.
Då saknar jag ändå 8cm på dig…Efter konsultation med Adam på ArtV hamnade jag på en 51T. 54R var ett alternativ med. Föredrog lite kortare ram med färre spacers.
Jag är en ganska genomsnittlig 175 cm lång trettioåring.
Jag borde nog så här i efterhand tagit en 51T som 172 cm lång 35-åring. Men vafan. Jag kan slamma med min -17 graders.Efter konsultation med Adam på ArtV hamnade jag på en 51T. 54R var ett alternativ med. Föredrog lite kortare ram med färre spacers.
Jag är en ganska genomsnittlig 175 cm lång trettioåring.
och allra mest för att den nya ser coolare ut.
Jag ser att du har öppningarna på flaskställen åt olika håll @Steel is Real . Det har jag med, men det var inte tanken att det skulle vara så… köpte två vänsterställ men det på sadelröret blir ju höger när man monterar det.Restrap topprörsväska sitter bra på Strael’n
Visa bilaga 835788