Frågetråden om dämparservice

Ja
Behöver denna mount hårdvaran för att montera min nya dhx2.

Top shock mount: 25 mm width / 8 mm bolt diameter
Bottom shock mount: 40 mm width / 8 mm bolt diameter
Jag har en RS 40x8 och nån mix 25x8. RS funkar ju inte med foxs beiga bussningar då de har de där läpparna men har även RS du-bussning som funkar till det.

Bilagor

• PXL_20260629_115816193.MP.webp
    PXL_20260629_115816193.MP.webp
    169 KB · Besök: 7
1000015912.webp

Gjorde service på min Grip SL för första gången i veckan, föredömligt enkel att meka med, bara ett specialverktyg behövdes. Svåraste är att spänna remote lockout-vredet lagom mycket (men det hör ju inte riktigt till dämparen).

1000015907.webp

Passade på att prova Skf tvåkomponent-skrapringar oxå, blev väldigt låg friktion efter service iaf, men de håller väl inte lika länge antar jag.

Visa bilaga 839656
Gjorde service på min Grip SL för första gången i veckan, föredömligt enkel att meka med, bara ett specialverktyg behövdes. Svåraste är att spänna remote lockout-vredet lagom mycket (men det hör ju inte riktigt till dämparen).

Visa bilaga 839657
Passade på att prova Skf tvåkomponent-skrapringar oxå, blev väldigt låg friktion efter service iaf, men de håller väl inte lika länge antar jag.
Nice.

Håll efter ytterbensservicarna så håller de rätt länge, de drar gärna in lite skit på grund av lösare dammtätning. Riktigt bra prestanda dock!

Tillbaka
Topp