R.Sundler86
Medlem
Downcountry - visa vad du kör
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det gör den nog även om fördelen med 120mm är att man kan välja xc gaffel om man vill.Mondraker Razer R vet dock inte om den går in DC ?![]()
Ja väldigt. Kan vi få se en soffabild tack.
Ja väldigt. Kan vi få se en soffabild tack.
Ja, det är OT. Sorry.Tror att inlägget är OT.
Ja, det är OT. Sorry.
Letade lite snabbt efter tråd att lägga bilden i.
Fantastiskt snygg cykel med 65grader kanske är att ta i? Speciellt om det är vid 120mm
kollar på spur nu. Den står sig bra till utseendet? Jag har inte jämfört geo och kanske vill man inte ha flexstay?Jag tycker om cykeln så tycker att det var ok med en bild.
Spur har samma raka linje genom ss och tt i alla storlekar. Sadelrörets uppstick blir rätt rejält på åtminstone första generationens ram, den nya har kortare st men samtidigt mycket slankare tt.
Håller med om att Forbidden är vacker men hur linjerna på den ser ut i de olika storlekarna är oklart. Som jag skrev ovan är kedjestagen helt bananas.
Snyggast i klassen är senaste Norco Revolvern imho.
Sen är det annorlunda när man ser en cykel i verkligheten. Spuren är ett lysande exempel. Raka fina linjer på bild men i verkligheten så ser det groteskt ut när rören i ramen har så få rundningar. Den ser ut som den där plastcykeln från 80talet som blev lite känd/poppis.
Det går alldeles utmärkt att sätta på en 120 mm gaffel fram på Izzon :-) Det har ju till och med funnits en version med 120/120. Om dom där 7 mm (med 30% sag) gör så stor skillnad vet jag inte.izzo är väl mer min prisklass kanske men nice att kunna köra 120mm fram.
Google sa 130bak o 140 fram. Har dålig koll på yt. 120mm är främst en fördel om man vill ha xc gaffelDet går alldeles utmärkt att sätta på en 120 mm gaffel fram på Izzon :-) Det har ju till och med funnits en version med 120/120. Om dom där 7 mm (med 30% sag) gör så stor skillnad vet jag inte.
Google sa 130bak o 140 fram. Har dålig koll på yt. 120mm är främst en fördel om man vill ha xc gaffel
Men när det kommer till körglädje är Spuren svårslagen. Här i XL med 130/120 fjädring, xc-däck och 12.3 kg.
Visa bilaga 839998
Downhillers xc-bike som den kallas![]()
Ah, jag mindes fel. Det var Tallboyen och Spuren som jag jagade efter när Spuren dök upp. Tallboyen är lite biffigare så det makes sense.Nej det kallas den inte, det var Santa Cruz Tallboy som lanserades som the downhillers xc bike
/Besserwisser![]()
Den där är så mycket snyggare än Spuren i militärgrönt.Kanske inte DC, men snygga linjer och proportioner, t.o.m. i XL.
Tror du siffrorna kan misstämma? Jag är helt för proportionerliga kedjestag men det brukar vara 5-15 mm mellan small och xl, inte 40 eller vad det är enligt deras tabeller.Håller med. Såg Revolvern förra året i La Thuile innan den hade lanserats och tyckte att den var riktigt snygg.
Angående kedjestagslängd så har Reya den helt proportionellt, som verkar helt rimligt. Endå frågan är om längden är rätt. Jag gillar lite kortare men många som bor i backigare områden tycker om längre.
Min 24:a har 130-130Google sa 130bak o 140 fram. Har dålig koll på yt. 120mm är främst en fördel om man vill ha xc gaffel
Tror du siffrorna kan misstämma? Jag är helt för proportionerliga kedjestag men det brukar vara 5-15 mm mellan small och xl, inte 40 eller vad det är enligt deras tabeller.
Sen självklart, horses for courses.