Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det bästa var när Eugene Christophe var tvungen att smida ihop sin egen framgaffel, och fick ett antal straffsekunder/-minuter för att en liten pojke stod och blåste med en bälg på elden i smedjan. Man fick ju inte få någon hjälp…Precis så! Detta är det enda rimliga alternativet i detta kontrafaktiska historiska experiment. På den tiden delade man inte bara misär och vind utan också vin, kvinnor och cigg.
Hur hade Vingegaard klarat en veckas kedjerökning, och Pogacar en månads diet på dåligt jäst vin? Och framförallt - hur hade Remco undvikit att bli mördad i Bordeaux till följd av sitt temperament?
Jag tror dagens cyklister hade dukat under tidigt. Dock... av någon anledning som jag inte kan förklara - så tror jag Egan Bernal hade trivts som fisken i vattnet.
Visa bilaga 841010
Du menar att det är tillrättalagd för TV. Minns inte hur det var för 30-40-50 år sedan men inte fan var det direktsänt.Någon frågade Girmay vad han tycker om att det kan bli tråkiga sprinterapper för åskådare/tvtittare.
"Det är ganska tråkigt att se en cyklist solo 40km på en bergsetapp också"
Riktigt kul att se! Alla andra blev riktigt omkördaMen vilken jävla kanon som Merlier levererade idag.
Möjligen kunde de som hade tallrik plocka in Eurosport från ugf 1990 men innan dess var det nog 5 minuter på Sportnytt. På finaldagen. Eller, i Skåne, se lite på dansk TV1 som gick att se med en VHF-antenn på taket. I sammandrag dock.Det var nog direktsänt, men det var väl ofta bara de sista 1-2 timmarna som de sände?![]()
Ah du menade i Sverige. Jo jo, jag tänkte generellt.Möjligen kunde de som hade tallrik plocka in Eurosport från ugf 1990 men innan dess var det nog 5 minuter på Sportnytt. På finaldagen. Eller, i Skåne, se lite på dansk TV1 som gick att se med en VHF-antenn på taket. I sammandrag dock.
Det är andra tider. Eddy Merckx förflyttad i en tidsmaskin till 2026 hade inte haft en chans att vinna 50+ lopp på en säsong om han hade kört ett likartat tävlingsprogram som han gjorde då.Dubbeln är inte en i mängden av resultat, tycker jag, utan något alldeles extra.
Det bör tilläggas att Merckx körde nästan alla större (och ibland mindre) lopp i kalendern medan Pågatshar knappt tävlar alls.
Möjligen kunde de som hade tallrik plocka in Eurosport från ugf 1990 men innan dess var det nog 5 minuter på Sportnytt. På finaldagen. Eller, i Skåne, se lite på dansk TV1 som gick att se med en VHF-antenn på taket. I sammandrag dock.
Är inte 100 procent säker men jag tror att det på den tiden möjligen var några enstaka bergsetapper som över huvud taget sändes i sin helhet.Jag såg tdf tidigt 90-tal på dansk tv och det var betydligt mer än sammandrag. Kan inte minnas om de visade hela etapperna men det var iaf direktsändning.
Det är korrekt. Alltså blir det lite löjligt att prata om att Pågatshar skulle vara ”den bäste någonsin” o.s.v.Och Merckx själv verkar vara inne på samma spår - ojämförbara pga hur annorlunda cykelsporten ser ut idag.
![]()
Merckx hails 'best in the world' Pogacar but shuts down 'unimaginable' comparisons
After Tadej Pogacar got over the line at Milano-Sanremo, Eddy Merckx credited the "best in the world" as "simply Pogacar", but drew the line at a comparison.www.tntsports.co.uk
Väldigt gärna.Kan ni inte sluta med detta ”vem är bäst babbel” nu?
Gå vidare.
Kommer en ny fråga från mig imorgonKan ni inte sluta med detta ”vem är bäst babbel” nu?
Gå vidare.
Har inte diskuterat vem som är bäst.Kan ni inte sluta med detta ”vem är bäst babbel” nu?
Gå vidare.
Exempel: Varför kommer Merlier alltid etta ELLER 65:a i en spurt? Hur klarar sig Merlier så bra utan Bert Van Lerberghe? Varför tappar Stuyven alltid bort Merlier? Hur förbannad är Roodhofts att de satsade på Philipsen istället för Merlier? Eller var det ens så? Vilken av bröderna Roodhoft är vem?Kommer en ny fråga från mig imorgon
Svar:Exempel: Varför kommer Merlier alltid etta ELLER 65:a i en spurt? Hur klarar sig Merlier så bra utan Bert Van Lerberghe? Varför tappar Stuyven alltid bort Merlier? Hur förbannad är Roodhofts att de satsade på Philipsen istället för Merlier? Eller var det ens så? Vilken av bröderna Roodhoft är vem?
Du lär inte få lika många svar men kanske kan någon skriva något intressant för en gångs skull.
Miyatan får besvara dem med 3000 ord istället.Svar:
- Det gör han inte.
- Han är duktig.
- Han vet inte hur Merlier ser ut.
- 27,6 på förbannadhetsskalan.
- Ja, delvis.
- Den äldre är den med högre ålder och den yngre är den andre.
Vill du ha fel svar så …Miyatan får besvara dem med 3000 ord istället.
Snillen spekulerar.Kan ni inte sluta med detta ”vem är bäst babbel” nu?
Gå vidare.
1989 var det första året Eurosport sände Tour de France. Det var också det första året jag satt som klistrad framför TV:n för att se allt och lyssna på David Duffield. Jag kommer inte ihåg hur mycket av etapperna som sändes, men det var några timmar per dag har jag för mig. Det året var det dessutom spännande ända tills siste man kom i mål på sista etappen.Möjligen kunde de som hade tallrik plocka in Eurosport från ugf 1990 men innan dess var det nog 5 minuter på Sportnytt. På finaldagen. Eller, i Skåne, se lite på dansk TV1 som gick att se med en VHF-antenn på taket. I sammandrag dock.
Ikonisk upplaga. Åtta sekunders vinstmarginal..1989 var det första året Eurosport sände Tour de France. Det var också det första året jag satt som klistrad framför TV:n för att se allt och lyssna på David Duffield. Jag kommer inte ihåg hur mycket av etapperna som sändes, men det var några timmar per dag har jag för mig. Det året var det dessutom spännande ända tills siste man kom i mål på sista etappen.
När de först visade att de prioriterade Philpsen över Merlier tyckte jag det var väldigt märkligt. Merlier var den klart bättre. Men dock hade han ju svagheten att han verkade ha svårt överleva över andra veckan i treveckorslopp. Ganska snart så började ju Philpsen vinna mer och mer, och då tänkte man att det nog var rätt beslut ändå. Det var väl från förra säsongen som Merlier kom tillbaka igen, och nu starkare än någonsin. Samtidigt som Philpsen börjat tappa det lite.Hur förbannad är Roodhofts att de satsade på Philipsen istället för Merlier?
I slutändan har Philipsen varit bättre än Merlier på det stora hela, och det är nog inte så att Philipsen är slut bara för att de inte fått till det ännu. Men Merlier kan inte varit jättedyr 2023 och framåt men har gång på gång visat att han är snabbast i klungan (förutom möjligen Milan med 5 gubbar framför sig).När de först visade att de prioriterade Philpsen över Merlier tyckte jag det var väldigt märkligt. Merlier var den klart bättre. Men dock hade han ju svagheten att han verkade ha svårt överleva över andra veckan i treveckorslopp. Ganska snart så började ju Philpsen vinna mer och mer, och då tänkte man att det nog var rätt beslut ändå. Det var väl från förra säsongen som Merlier kom tillbaka igen, och nu starkare än någonsin. Samtidigt som Philpsen börjat tappa det lite.
Jag tror att en del av förklaringen i att Philipsen verkar tappat en del av sin spurt är att han lite för mycket fokuserat på bli en starka allroundcyklist, köra bra på klassikerna och hålla i halvtuffa backar. Kanske var hans bra placeringar Paris-Robuaix egentligen inte så bra för honom.
Jo absolut är det så att Philipsen totalt sett har levererat mer än Merlier. Nej Philpsen är inte slut. Han har ju vunnit ett par tunga segrar i år, frömförallt In Flanders Fields-segern. Han har ju dock helt klart tappat i sin absolut spurtfinish även om han visat att han är bland topp-5 i det här loppet. Har inte jättekoll på hur etapperna framåt ser ut nu men finns säkerligen möjligheter att han kan vinna nån än.I slutändan har Philipsen varit bättre än Merlier på det stora hela, och det är nog inte så att Philipsen är slut bara för att de inte fått till det ännu. Men Merlier kan inte varit jättedyr 2023 och framåt men har gång på gång visat att han är snabbast i klungan (förutom möjligen Milan med 5 gubbar framför sig).
Ja han lär ju som du säger bli bättre relativt de andra framåt andra och sista veckan. Han bör också vara en av favoriterna i sista etappen.Jo absolut är det så att Philipsen totalt sett har levererat mer än Merlier. Nej Philpsen är inte slut. Han har ju vunnit ett par tunga segrar i år, frömförallt In Flanders Fields-segern. Han har ju dock helt klart tappat i sin absolut spurtfinish även om han visat att han är bland topp-5 i det här loppet. Har inte jättekoll på hur etapperna framåt ser ut nu men finns säkerligen möjligheter att han kan vinna nån än.
Helt kass är han väl inte men han hade nog haft nytta av att gå i terapi.Han är helt kass karln.
Dubbelt så mycket som i damernas tour för två år sen.Ikonisk upplaga. Åtta sekunders vinstmarginal..![]()
Till den dagen Lipo vinner TdF får han nog nöja sig med att stå i Remcos skugga.Tror ni Remco till slut kommer acceptera att dela stjärnstatus med Lipowitz? Känns i intervjun han gjorde att han försökte kräva att Lipowitz skulle köra för honom, men Lipowitz hade då (enligt Remco) vägrat vilket ledde till att Remco tappade det och blev sur. Tror den här divigheten och hans ego kommer leda till hans fall till slut. Kul att se på men kan inte vara så kul att ha honom i ett lag till slut om han inte levererar heller?
Har kollat på hans YouTube och där verkar han ändå vara rätt skön och som en bra person. Det är som att han förvandlas under tävling.
Om inte Pogi vill ha revansch för i fjol då …Ja han lär ju som du säger bli bättre relativt de andra framåt andra och sista veckan. Han bör också vara en av favoriterna i sista etappen.
Jag vill också bli helt kass så jag kan ta VM- och OS-guld i både linjelopp och tempo.Han är helt kass karln.
Dubbelt så mycket som i damernas tour för två år sen.
Han är nog också en av favoriterna, men med längre mellan sista Montmartre och målgång samt förhoppningsvis inte regn kan det nog bli mer reducerad spurt än förra året. Men vem vet!Om inte Pogi vill ha revansch för i fjol då …
Kashmirsocialst bekräftat misogynist