TCR 2026 - Transcontinental Race no 12

Ja, kanske... Jag har kört med 32mm (gravelcykel) och det funkade tycker jag. Hade jag stått på startlinjen i år hade jag nog klickat hem ett par 35mm Gp5000 eller liknande.
Jag körde årets Race Around the Netherlands på 40mm P Zero Race 😉

Och 35mm Mondo Race Around Poland 2023, precis som Strasser gör under årets TCR.

Gick ju punkafritt för @desmo sist det begav sig 😃

Och 35mm Mondo Race Around Poland 2023, precis som Strasser gör under årets TCR.

Jag hade svårt att hitta Mondo nu när jag behövde byta. Har de bara bytt namn? Eller svåra att hitta? Men jag har varit sjukt nöjd med mina. Nästan 900mil och inte en punktering!

Eftersom jag inte har några grusparcourer i nära framtid testar jag Michelin Pro5 i 35mm denna gången.

Jag kör P zero race 40mm ibland på min gravel men de rullar tämligen trögt o skär ner lätt i lösgrus, å andra sidan har de tjock kord o dito gummi så de är tämligen tåliga mot grus.

Robin är bara drygt 2 mil härifrån, han fixar midnatt med marginal!
1784667540357.webp

Snittar han 30 och siktar på kusten borde han passera Gamlestan vid midnatt ungefärish. Får se om jag orkar hålla mig vaken och agera hejarklack.
Jag bor inte i Göteborg men är här nu. Har du nån känsla för var som är ett rimligt vägval för honom genom stan? Var ställer du dig om du är vaken?

Jag bor inte i Göteborg men är här nu. Har du nån känsla för var som är ett rimligt vägval för honom genom stan? Var ställer du dig om du är vaken?
Som det ser ut tar han gamla 45-an och sen rakt förbi Gamlestan om han följer Googles ruttning mot Ystad.
1784668355547.webp

Jag avvaktar nån kvart till innan jag rullar ut o försöker genskjuta honom här nånstans.

Jag hann precis få en skymt av honom på Redbergsplatsen, men tyvärr lite för långt bort och för snabb för att jag skulle hinna ikapp eller ens ta en bild. Klipp i benen, sa Bull.

Fint möte!
Det är svårt att greppa hur stark han (och de en bit bakom också) är. Det blev inte lättare att begripa fast han numera inte bara är en prick på en karta.

Jo, en sak jag inte tänkt på innan men förstod nu är att han (och jag antar övriga i toppskiktet) verkar undvika cykelbanor. Med koll på lokala förhållanden hade jag inte cyklat som han gjort, men som utomstående är det nog säkrast/enklast/snabbast så här.
Snyggt, hade han tagit Hisingssidan och via Marieholmsbron hade jag mäktat med att gå ut och heja på. Men att ta sig till Gamlestan såhär dags verkar livsfarligt. 😉

Kul med live! Vi är ett par stycken som i Malmö ska försöka samma sak imorgon bitti beroende på nattens vägval. Ystad,Trelleborg etc. Ngn i gänget tror på färjan malmö-swinoujscie kl 11…
Ah, det går en färja från Malmö också! Det verkar vara knappt 6 mil kortare väg dit. Med en avgångstid 2 timmar tidigare krävs det en marginellt långsammare snitthastighet, så det alternativet verkar troligt. Det är dessutom framme 15 min innan Ystadfärjan, så han har mer tid att återhämta sig mm på den färjan.

Jo, en sak jag inte tänkt på innan men förstod nu är att han (och jag antar övriga i toppskiktet) verkar undvika cykelbanor. Med koll på lokala förhållanden hade jag inte cyklat som han gjort, men som utomstående är det nog säkrast/enklast/snabbast så här.
Vem undviker inte cykelbanor när man kommer till nya ställen? De slutar oftast någon annanstans än man vill

Jag såg att han gjorde ett smart vägval mellan Uddevalla och Ljungskile som t.ex. Google maps inte hittade. Det tjänade han i och för sig ynka 2 km på. Men man inser att de nog har planerat rutten väldigt noga.

Jag såg att han gjorde ett smart vägval mellan Uddevalla och Ljungskile som t.ex. Google maps inte hittade. Det tjänade han i och för sig ynka 2 km på. Men man inser att de nog har planerat rutten väldigt noga.
Väldigt mycket tid till planering men det blir inte automatiskt bra vägval för det. Gemperle förenar ju en makalös styrka och uthållighet med en väldigt imponerande förmåga till bra vägval och sätt att genomföra loppen.

Gemperle inne i Skåne medan ingen annan nått Halland. Kommer han med färjan han siktar på har han onekligen skaffat sig ett riktigt bra läge.

Jag är inte så förvånad. Strasser är ju fortfarande väldigt duktig men jag funderar på om han antingen har peakat och tappat lite och/eller att andra, såsom Gemperle, kommit ikapp/förbi honom.

I fjol var han väl aldrig riktigt med i matchen om segern om jag minns rätt.

Livedotwatcherns liv är inte så enkelt som man skulle kunna tro.
När jag gick o la mig var jag säker på att resten av täten skulle passera Gbg under natten, de låg ju bara nån timme efter Robin.
1784699471710.webp

Första jag gjorde efter att ha vaknat var att kolla prickarna, och insåg att det bara var 2:an o 3:an jag missat, 4:an #126 Nicolas hade kanske en kvart på sig att vara i Gamlestan. Sagt o gjort, jag rullade ut till 1 och väntade. Men han kom inte. Då såg jag att hans prick inte hade rört sig på en kvart, han har säkert åkt förbi. (Nu i efterhand ser jag att han käkade frulle på Donken). Med lite fart skulle jag hinna till Marieholmsbron där jag antog att 5:an #37 Robert skulle passera, han kom från Hisingssidan. Jag måste ha missat honom med sekunder, hans prick dök upp på bron precis när jag stannade vid 2 nedanför. Men 6:an #5 Strasser hade jag fortfarande bra chans på så jag rullade bort mot Exportgatan och väntade vid 3. Då visade det sig att han minnsann höll sig till cykelbanan som alla laglydiga medborgare, och jag väntade på fel sida. :-( Men om jag tog i skulle jag kunna kanske hinna se honom på bron.

Och en minut senare, Tadaaaaa! :-)
1784699512378.webp

Jag hejjade på och han väntade in mig :-)
1784699570045.webp

Jag sa nåt om vädret och undrade hur han mådde, sen berättade att jag mötte upp Robin igår.
CS: - Gemperle?
G: -Yeah.
CS: -He is crazy! <- Ordagrann citat :-D
Sen brände han på vidare.
1784699761262.webp

Blev en bra pendling trots allt :-)

Senast ändrad:
Kan det bli den klassiska 110:an ner mot Malmö för Gemperle? Härliga vindar från sydväst och eventuellt regn på gång!

Ja vilken fart Gemperle har satt av i. Kommer detta straffa sig eller får han nog med vila på färjan för att ändå hålla? Jag gissar att han är så rutinerad att han vet vad han pallar men att hålla så högt tryck så länge med minimalt med sömn är inte gratis. James hayden gjorde en liknande start på typ tcr no 6 eller 7 och fick tidigt ett halvt dygns ledning som höll ända in i mål.

Min kompis Kim Heikkinen nr 315 håller som bäst på att avsluta parcours 1b. Kim brukar hålla sig inom maxtiden med rätt god marginal så det är en rätt intressant referenspunkt till hur pass fort det går i täten. Han kör för 5'e gången och är en stark och rutinerad finsk randogubbe. Det ger lite perspektiv :)

Edit: fel. Kaos bland prickarna. G sa i podden att antingen hinner han med färjan, eller så hinner ingen. Så blir det. Aerobert fick skrapa rutan första natten. Moritz saknade motivation.

Lost dot - podden:

Senast ändrad:
Är det färjan från Ystad som gäller för de efter Robin? 22:45 avgår den. Troligen hinner 5-6 cyklister med den i så fall.

Tillbaka
Topp