[Kalender] Uppsala – Trondheim – Uppsala 1500 km

Första gänget har passerat Rexbo.
IMG_4181.webp

IMG_4182.webp

IMG_4183.webp

IMG_4184.webp

IMG_4185.webp

IMG_4186.webp

IMG_4187.webp

IMG_4188.webp

IMG_4189.webp

IMG_4190.webp

IMG_4191.webp

IMG_4192.webp

Hoppas ni klarar er från brandröken i Borlänge. Såg röken men kände ingenting av den när jag var där.

@kontrapunkt det finns väl inga minimitider?

Artikel 1.3 i aktuella LRM-regler: "The allocated times for LRM sanctioned events are based on an overall
average maximum speed of 30kph." Det går [updaterat] att ha både så det liknar nuvarande ACP-regler och inte om mellantider, men värt att tänka att det alltså är delvis andra regler för LRM.

Och 30 km/h är långsammare än BRM:s maxhastighet för korta breveter. Men full förståelse för när det gått bra i medvind och tidiga mil på turen.

Senast ändrad:
Artikel 1.3 i aktuella LRM-regler: "The allocated times for LRM sanctioned events are based on an overall
average maximum speed of 30kph." Det finns viss möjlighet för arrangörer till melllantider så att det liknar senaste BRM-regler, men värt att tänka att det alltså är delvis andra regler för LRM.

Och 30 km/h är alltså än BRM:s maxhastighet för korta breveter. Men full förståelse för när det gått bra i medvind och tidiga mil på turen.
aldrig hört om dem, har du en länk dit? alltid lär man sig ngt nytt.

Jag kanske är trög men när jag läser reglerna är det för mig inte klart att min-tid finns vid annat än målet. Samma intryck av amerikanska organisationens beskrivning av reglerna:

Intermediate Checkpoints

Intermediate checkpoints are untimed, except at the organizer's discretion on LRM-sanctioned events. For LRM-sanctioned events, the organizer may calculate opening and closing times on any reasonable basis. For example, they may impose a flat minimum required pace across all checkpoints, or follow the calculations for non-LRM intermediate opening and closing times, or some other variant.

Som jag läser det finns mintider vid kontroller längs vägen endast om arrangören beslutar om sådana och om de har mintider kan de se ut lite hur som helst så länge de är ”reasonable”, vilket jag tolkar som att man inte ska ha mintider som gör att man tvingas öka snittfarten på senare delar av rutten.

Senast ändrad:
Hur gick det för han som kraschade?

Vi hade dessvärre några cyklister som gick omkull efter Björklinge. En behövde till sjukhuset. Han har fått hjälp, lämnat sjukhuset, men gör DNF. Stort tack till medcyklisterna som exemplariskt hjälpte till, stannade tills hjälp kom och tills allt var färdigt på platsen.

Hmmm, vad gör A05 söder om Bergen.....
Visa bilaga 843563

GPS-fel förmodligen. Man kan rapportera position själv mellan kontroller (vilket alltid är uppskattat), och det kan göras på helt valfri plats, även sådana som högst troligen beror på fel i GPS-systemet på enheten.

Såg också någon som var på en strand vid en sjö nära Sognefjorden om jag minns rätt, verkade i och för sig rätt fint där med.

Martin Nilsson anlände Tänndalen som, vad jag ser, första cyklist för drygt 1,5 h sedan och lämnade efter en dryg halvtimme.

Någon som kan förklara vad den gula triangeln betyder?
Hittar den även i Trondheim, men inte i teckenförklaringen.
På Street view ser det normalt ut.

Om man zoomar in finns mer information som text. Texten finns också i GPX-filen, men det varierar lite hur den syns (eller hur man gör för att den ska synas) mellan GPX-enheter.

Texten vid denna varning är i alla fall "bumpy road until Brekken". Det är inte hål i vägen, men en del pucklar och gropar som kan vara bra se upp för, särskilt här där det är nedförsbacke.

Skärmavbild vid 2026-07-27 10-06-33.webp

Tillbaka
Topp