[Kalender] Uppsala – Trondheim – Uppsala 1500 km

Jag fick nog i backarna mellan Särna och Tänndalen. I min ”ride of shame” tillbaka till Särna mötte jag bla Martin o Sigemo och några till i samma klunga. Det såg ut som att de inte nyttjade varandras rulle, lite TCR. De låg inte så tätt i ledet jämfört med de andra klungorna jag mötte.

Jag är sjukt impad av alla, både dem som genomför och bryter (den här gången!). Jag bor i Funäsdalen och körde om några tappra cyklister på min väg till byggvaruhandeln igår och förstod att det där inte rörde sig om vanliga landsvägscyklister. Självklart fanns det en tråd på happy som följer loppet, väldigt intressant läsning!

Härja!

Screenshot_20260728_113755_Samsung Browser.webp

Jag fick nog i backarna mellan Särna och Tänndalen. I min ”ride of shame” tillbaka till Särna mötte jag bla Martin o Sigemo och några till i samma klunga. Det såg ut som att de inte nyttjade varandras rulle, lite TCR. De låg inte så tätt i ledet jämfört med de andra klungorna jag mötte.

Bra kämpat. Många som anlände till Tänndalen kunde knappt prata och visste inte heller vad de hette eller hur man går på två ben. Men de har rullat vidare!

Rinnande och drickbart vatten finns mellan Tännäs och Särna vid Högvålens fjällkapell.
Höger om lilla huset.
Om någon går tom tänkte jag.

Bilagor

• 20260728_174808.webp
    20260728_174808.webp
    1.2 MB · Besök: 35
  • 20260728_174736.webp
    20260728_174736.webp
    887.7 KB · Besök: 38
Verkar vara powernapparnas lopp, nu har iaf Martin & Jonathan lämnat tillsammans.
Sannolikt även Johan men mer oklart...

Sömn? Trodde detta var sprint-distans för grupp G. Snart kommer ursäkterna som snackrunda, många fika stopp eller passkontroll med helkropps genomgång för att hitta sånt vitt pulver som får snabba killar att köra hårt och länge.. Det finns inga genvägar till den optimala blandningen av malto och fruktos

Verkar vara powernapparnas lopp, nu har iaf Martin & Jonathan lämnat tillsammans.
Sannolikt även Johan men mer oklart...
Haga, Martin och Jonathan tillsammans. Jävlar vad stark!

Ändå häftigt att Martins galet lopp senast inte kommer slås. Hoppas någon räkna på snitt istället för totaltid dock. Som med Sverigetempot nyss när Jonathan slåg rekordet.

IMG_0912.webp

Stämmer det att Edgars passerade Avesta för ett par timmar sedan??
Hittar ingen markering på kartan. Denna bild är ifrån beskrivningen av kontrollen.
Planerar att göra ett studiebesök vid kontrollen i Avesta i morgon. Har pratat med två trevliga kontrollanter och jag var välkommen.

Visa bilaga 844231
Stämmer det att Edgars passerade Avesta för ett par timmar sedan??
Hittar ingen markering på kartan. Denna bild är ifrån beskrivningen av kontrollen.
Planerar att göra ett studiebesök vid kontrollen i Avesta i morgon. Har pratat med två trevliga kontrollanter och jag var välkommen.
Suveräna kontrollanter speciellt Steen med en DNS p.g.a vurpa dagarna innan, från sjukhussäng till volontär i Avesta 🤩🤩🤩🤩🤩

Tillbaka
Topp