Allebike ramar.

Jimmie77

Medlem
Allebike ramar.
Mors. Äger en Majestic MY25 som jag använt mycket sparsamt. Efter ca. 10 pass så började bussningar i svingen glappa och detta åtgärdades på garanti. Har sedan dess kört två träningspass + ett långlopp och nu glappar det igen. Tänkte kolla här om fler har varit med om samma sak och hur detta hanterats av Allebike?

En fundering till. Pga. ovan så kikar jag lite på att byta till en Allebike Wild men noterar då jag kollar begagnatmarknaden att i princip alla annonserar sina cyklar med nya ramar. Kan det vara så att dessa ej heller håller som de skall? Någon med kunskap/erfarenhet som vill dela med sig?

Allebike ramar.
Det har väl i ärlighetens namn inte skrivits så mycket om erfarenheterna av Allebikes cyklar på senaste åren här på forumet. De senaste modellerna har ifrågasatts lite utifrån att de utgår från två ramstorlekar och med olika stamlängder säljer de som fyra storlekar, inte så mycket mer än så vad jag kan dra mig till minnes.
En sak som varit sann genomgående är att de (företaget) varit helt toppen att ha att göra med. Det är väl bara att höra av sig till de och förklara vad som upplevs som ett problem med länkaget, att det nu uppstått två gånger o.s.v. Är det några som kan vara till hjälp så är det väl dem.

Sen undrar jag i övrigt vad som händer på Allebike eller Vincent eller vad de nu egentligen heter. Är de bara duktiga affärsmän som förstår att anpassa verksamheten utifrån den verklighet (marknad) som råder och att det är därför vi inte ser några MB31-modeller t.ex?

Tillbaka
Topp