Bra ersättningslinser till Oakley?

Rattnalle

Aktiv medlem
Finns det några bra ersättningslinser till Oakley?

Skälet till att jag köpt dem från början är att jag varit missnöjd med den optiska kvaliteten på alla billiga glasögon jag ägt/provat. Så är inte ute efter billiga linser så sett.

Men har två par lagom slitna Holbrook-bågar med linser som med viss marginal gjort sitt efter extremt ovarsam hantering. Nya linser kostar som nya bågar med linser, typ. Så tänkte att det kanske ändå kan vara värt en chansning om det finns något bra.

Vanliga svarta/grå, helst polariserade, är det som önskas i första hand.

Edit:
Det är ju inte svårt att googla fram förslag. Frågan är om de verkligen är något att ha:

https://www.aliexpress.com/item/100...|x_object_id:1005007360210245|_p_origin_prod:

Senast ändrad:
Provat en del olika fabrikat, men inga har riktigt kommit upp i Oakleys optik.
Köpt klara linser som funkar OK för cykling, men det är ju en annan sak.

Brukar bita i det sura äpplet och köpa original från replacementlenses.net
Tycker de oftast vart billigaste alternativen i EU.
Var dock ett tag sen sist, så reservation för att de kan ha höjt priserna.

Provat en del olika fabrikat, men inga har riktigt kommit upp i Oakleys optik.
Köpt klara linser som funkar OK för cykling, men det är ju en annan sak.

Brukar bita i det sura äpplet och köpa original från replacementlenses.net
Tycker de oftast vart billigaste alternativen i EU.
Var dock ett tag sen sist, så reservation för att de kan ha höjt priserna.
Bättre priser än jag hittat hittills, så kanske bara att hugga till.

Kanske chansar på någon av de andra till andra paret och provar en av varje för skojs skull, behöver ju egentligen inte båda det bara blev så när jag trodde jag hade tappat bort det ena..

Det är inte främst för cykling utan för diverse vardagsbruk kanske ska tilläggas. Även om det blir cykling ibland om det ex som i öppen alpinterräng är lite för stark sol för Prizm Trail.

Gav upp på att hitta orginallinser till vettigt pris. Bättre att invänta rea på hela glasögonen. Dock köpte jag för skojs skull ett par kinesiska ersättningslinser för små pengar, så att mina gamla bågar kunde få nytt liv. De är iallafall polariserande och funkar hyffsat som reservglajjor. Spelade beachvolleyboll med dem igår.

Gav upp på att hitta orginallinser till vettigt pris. Bättre att invänta rea på hela glasögonen. Dock köpte jag för skojs skull ett par kinesiska ersättningslinser för små pengar, så att mina gamla bågar kunde få nytt liv. De är iallafall polariserande och funkar hyffsat som reservglajjor. Spelade beachvolleyboll med dem igår.
Jo det här är ju plan B. Att de blir helt ok och får leva utspridda i ex bilen. Det är ungefär så det är nu med diverse repor och en massa märken efter att ha slipat saker med dem på utan att tänka först.

Tillbaka
Topp