[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Någon som råkar ha en rak sadelstolpe 31,6 mm att låna ut eller byta/sälja? Behöver en teststolpe till mitt nya cykelbygge innan jag vågar köpa dropper eftersom jag köpt en hoj med världens längsta sadelrör och vill maximera slaget på droppern.

IMG_2612.webp

Har en svart Thomsonstolpe 27,2 mm som jag tänkt sälja. Har säkert andra bra-att-ha-grejer också, även om det nyligen rensats. Hjulpar för 26-tum med qr+disc. Kan rikta hjul, justera växlar eller dansa (till nöds).🤪

Kan även tänka mig köpa en dropper med kort slag, max 100 mm.

Hojta till om du har något liggande!☺️

EDIT: Löst!

Senast ändrad:
Någon som råkar ha en rak sadelstolpe 31,6 mm att låna ut eller byta/sälja? Behöver en teststolpe till mitt nya cykelbygge innan jag vågar köpa dropper eftersom jag köpt en hoj med världens längsta sadelrör och vill maximera slaget på droppern.

Visa bilaga 846335

Har en svart Thomsonstolpe 27,2 mm som jag tänkt sälja. Har säkert andra bra-att-ha-grejer också, även om det nyligen rensats. Hjulpar för 26-tum med qr+disc. Kan rikta hjul, justera växlar eller dansa (till nöds).🤪

Nästan säker på att jag har en Kona-stolpe med 31,6 mm som du kan få. Ska kolla i förrådet under dagen.

Någon i Stockholmsområdet som sitter på en styrrörsförlängare av något slag?

Bilagor

• 1000011022.webp
    1000011022.webp
    27.4 KB · Besök: 17
  • Screenshot_20260809-095635.webp
    Screenshot_20260809-095635.webp
    15.4 KB · Besök: 18
Någon som är intresserad av en balanscykel i bra skick? Finns i Bandhagen och kan fås i utbyte mot några alkoholfria öl av roligare sort.

Jag söker även efter en Bontrager Race X Lite 27,2 sadelstolpe, samt kul styrstam för 1 1/8 styrrör och 25,4 styre ifall någon har något liggandes i gömmorna!

Bilagor

• 20260731_105835.webp
    20260731_105835.webp
    455.8 KB · Besök: 20

Visa bilaga 846335

Rak som utan setback, eller bara som att den inte ska ha någon böj på själva röret som Thomson roar sig med på vissa stolpar?

Visa bilaga 846335

IMG_6729.webp

Finns på Högsbohöjd.

Finns även en 31.6 150 mm dropper (begränsa slag med snöre? :) och en RockShox Reverb 30.9 med typ 125 mm slag, men servicebehov.

Hej alla,

jag tänkte montera ett DT Swiss 370-baserat hjul på sambons cykel och är nu på jakt efter 135 mm end caps för konvertering från 142 mm.
Nån som har några trötta caps att avyttra?

Mvh

Kan beställa, men kollar om någon i Stockholm har en först. En 15mm thru-axel för boostgaffel, med mutter i ena änden. Alltså ingen gängad gaffel. Nån hjälte som har?

Bilagor

• 41bK3pZ0XJL._AC_UF894,1000_QL80_.webp
    41bK3pZ0XJL._AC_UF894,1000_QL80_.webp
    12 KB · Besök: 22
Hej! Är det någon som sitter på två par för många bromsklossar för kolfiberfälg? Med eller utan sko, caliper :)

Har du en cykelpryl över som du vill skänka eller byta mot något annat? Har din srambakväxel gått sönder och du behöver en bättre begagnad illa kvickt? Det här är i sånt fall tråden för dig.

Den här tråden startas på inspiration av den hära tråden http://happymtb.org/forum/read.php/1/1179817 enligt konceptet nån borde göra något.
Finns det någon som vill sälja cykelkläder (bibs, jersey, jacka, ben- och armvärmare, handskar etc.) som passar en 10-årig tjej? Köper gärna ett kit med kläder. Gör inget om det är lite slitet.

Edit: BORTSKÄNKTA

Ett par äldre rättså välanvända Shimano S-Phyre skor i storlek 42 skänkes mot avhämtning i Midsommarkransen/Telefonplan. Har legat på hyllan några år då de är för små för mig.

Önskar man få skorna skickade tillkommer en fraktavgift på 67 800 kronor ;)
IMG_5114.webp
IMG_5109.webp

Senast ändrad:
Tja. Är det som råkar ha en sån där plastskruv som är lock för påfyllnad av hydraulolja på magura bromsreglage? Jag skulle lufta bromsar och skruven försvann i garaget. Efter att ha letat ett par dar ger jag upp...

Hej,

Söker den lilla M3 skruven som fäster KS lev Southpaw remoten i SRAM matchmaker adaptern, KS part P1461.

Sonen kraschade mot ett träd och det enda som hände var att nämda skruv bröts av på hälften...
1000051285.webp

Mekstället blåste ner och knäckte växelreglaget, precis när hojen var klar. Hittar inget i butik i Stockholm och skulle gärna ha det typ idag, så provar här innan jag beställer.
11delat SRAM NX är jag på jakt efter. GX funkar också så klart, men behövs inte 1000011037.webp

Har ensamt däck av Big Betty, Holy Roller 1 och Minion DHF. Alla 26" och i halvkul skick. Minion är fräschast.

Tänker mig lite byteshandel så vi får varsitt par av något? Eller bortskänkes åt något håll
1000011075.webp

Tja. Är det som råkar ha en sån där plastskruv som är lock för påfyllnad av hydraulolja på magura bromsreglage? Jag skulle lufta bromsar och skruven försvann i garaget. Efter att ha letat ett par dar ger jag upp...
Kommer inte ihåg om jag slängde allt med Magura för ett tag sedan. Kan kolla när jag kommer hem om jag har någonting kvar.

Halloj!

Efter cykelstöld tätt inpå planerad cykelresa, är jag påväg att hämta en gammal crescent freke vars höger shimano växelreglage (8-delat för rakt styre) saknas. Är det någon i Göteborg med omnejd som vill sälja mig en sån? Skick oviktigt, så länge den inte är trasig. Kan plocka isär och smörja!

Tack på förhand!

Halloj!

Efter cykelstöld tätt inpå planerad cykelresa, är jag påväg att hämta en gammal crescent freke vars höger shimano växelreglage (8-delat för rakt styre) saknas. Är det någon i Göteborg med omnejd som vill sälja mig en sån? Skick oviktigt, så länge den inte är trasig. Kan plocka isär och smörja!

Tack på förhand!
Jag förstår det är lite brådis; men kan då vänta på leverans från PostNord borde jag kunna skaka fram ett du kan få.

Om inte @weldion fixar till så har jag ett gäng liggandes, PM mig om du vill ha en.

Jag informerar av erfarenhet att du kommer hitta skruven när ny anlänt 😅

Halloj!

Tack på förhand!
Spana in cykelköket i Gamlestaden, öppet imorgon 15-18.

KAN MAN BYTA ETT BOCKSTYRE MOT EN GRAVELCYKEL? 💥👇
Jag har fått en lätt galen idé inspirerad av Victor Lill-Johansen (han som försöker byta ett gem mot ett hus)
-utmaningen startar jag nu mitt eget projekt! 🚀
Målet: Byta upp mig steg för steg tills jag har en komplett gravelcykel med SRAM-växlar och skivbromsar som är redo för vintergruset. 🍂❄️
Här är STARTEN (Byte 1):
• Bianchi Reparto Corse-styren: Flat Top, aluminium 2014, 31,8 mm diameter, 80 mm reach, 130 mm dropp, bredd 440mm🚲
• Sadel i 130 mm vikt 305g
• 2x helt nya Shimano bromsskivor (SM-RT56)
🛑Sitter du på något roligt, värdefullt eller användbart som du vill byta bort mot detta startkit? Kom med förslag i Dm

Bilagor

• 20260813_105052.webp
    20260813_105052.webp
    570.7 KB · Besök: 17
KAN MAN BYTA ETT BOCKSTYRE MOT EN GRAVELCYKEL? 💥👇
Jag har fått en lätt galen idé inspirerad av Victor Lill-Johansen (han som försöker byta ett gem mot ett hus)
-utmaningen startar jag nu mitt eget projekt! 🚀
Målet: Byta upp mig steg för steg tills jag har en komplett gravelcykel med SRAM-växlar och skivbromsar som är redo för vintergruset. 🍂❄️
Här är STARTEN (Byte 1):
• Bianchi Reparto Corse-styren: Flat Top, aluminium 2014, 31,8 mm diameter, 80 mm reach, 130 mm dropp, bredd 440mm🚲
• Sadel i 130 mm vikt 305g
• 2x helt nya Shimano bromsskivor (SM-RT56)
🛑Sitter du på något roligt, värdefullt eller användbart som du vill byta bort mot detta startkit? Kom med förslag i Dm
Den här vill man ju följa, hoppas på uppföljning längs vägen. Jag förstår DM men lite då och då-info är kul.
Stort lycka till!

Cykel från Postkodlotteriet. Dammig och smutsig. Stått i garaget i flera år. Vet inget om den mer än att frun fick den en gång i tiden och ställde undan den...

Jag har tagit pedalerna och pakethållaren till en annan cykel så de följer inte med.

Den går att cykla på iaf men skulle väl behöva en översyn.

Komplett cykel verkar ändå vara värd ett par kronor på begagnatmarknaden, vågar man be om en platta go'dricka i byte mot den?

Finns i Västra Frölunda.

1000015893.webp

YKYW bike bibs I storlek EU L / ASIA XL bortskänkes.
Har blivit lite för stora. Använda men fortfarande i väldigt gott skick.
Finns i Ulvsunda, Stockholm.
IMG_0292.webp

Tillbaka
Topp