[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Håller på att bygga en cykel till en 11-åring. Saknar en sadel (passande en 11-åring). Finns det nån i nån låda nånstans? Gärna rosa.

Cykel från Postkodlotteriet. Dammig och smutsig. Stått i garaget i flera år. Vet inget om den mer än att frun fick den en gång i tiden och ställde undan den...

Jag har tagit pedalerna och pakethållaren till en annan cykel så de följer inte med.

Den går att cykla på iaf men skulle väl behöva en översyn.

Komplett cykel verkar ändå vara värd ett par kronor på begagnatmarknaden, vågar man be om en platta go'dricka i byte mot den?

Finns i Västra Frölunda.

Visa bilaga 847658
Är det 26” hjul på den så är jag intresserad. Gav brorsan ett vinterhärke med fin aluminiumram men knäckt bakhjul med fotbroms.

Håller på att bygga en cykel till en 11-åring. Saknar en sadel (passande en 11-åring). Finns det nån i nån låda nånstans? Gärna rosa.
Chansen är liten (rosa vågar jag tyvärr utesluta på stående fot) men jag skall slänga ett öga.

Söker ett framhjul med nedanstående spec:

Hjuldiameter: 27.5"
Axeldimension: 12x100 mm (thru axle, ej boost)
Infästning bromsskiva: 6-bult (helst, ej krav)

Destination: Göteborg

Cykeldelar, happyvaluta eller dinarer erbjudes i utbyte.

Nån som sitter på nån mäktig downhillsadel?

Bilagor

• chromag-overture-LTD-saddle-raven.webp
    chromag-overture-LTD-saddle-raven.webp
    13.6 KB · Besök: 22
Hej hej.

Är det någon som har en svart adapter/ett shim för att sätta 1 1/8” Aheadstam på 1”-gaffel, modell som nedan?

IMG_2822.webp

Senast ändrad:
Har en dum trainer över om någon är intresserad, Elite Force, för cyklar med QR. Verkar finnas adapter för genomgående axel men någon sådan följde inte med min trainer.

Inte mycket värde i dessa nu, jag är glad om den kan komma till nytta, men jag byter gärna mot ett 38-40cm bockstyre med kort reach, sadelväska i gott skick som rymmer ett par slangar, alt en flaska gott vin.

Har även ett qr-hjul med trainerdäck och 11spd kassett (bekvämt att ha ett extra hjul till denna trainer) men det vill jag nog ha någon krona betalt för.

IMG_5356.webp

Finns i Bromma nära Sundbyberg.

1000023298.webp
Set med sram level tlm enl. bild.
Kapad slang till bakbromsen. Var nå problem med kolven I reglaget so jag löste genom att gå över till Shimano (=.

De åker i bingen om ingen är sugen.

Nu har detta legat i bra-att-ha-bromslådan länge utan att vara bra att ha. Oanvänt xtr-ok bland annat. Skor för SPD-sl. Storlek 43. Bra skick. Klossarna följer ej med.

Se bilder. Svarar inte på frågor om detaljer om bromsprylarna för det kan jag ej svara på. Bromsgrejerna skänkes som ett paket.
Skorna för sig.

Helst upphämtning i Åkersberga. Kan skickas om ingen nappar på upphämtning. Skicka DM tack.

Bilagor

• IMG_7864.webp
    IMG_7864.webp
    508.1 KB · Besök: 37
  • IMG_7865.webp
    IMG_7865.webp
    378.8 KB · Besök: 36
  • IMG_7866.webp
    IMG_7866.webp
    455.9 KB · Besök: 39
  • IMG_7867.webp
    IMG_7867.webp
    415.5 KB · Besök: 40
  • IMG_7868.webp
    IMG_7868.webp
    434.8 KB · Besök: 47
  • IMG_7863.webp
    IMG_7863.webp
    359.5 KB · Besök: 31
Senast ändrad:
Nån downhiller som har en direct mount-stam för mycket? Styrröret på min nya gaffel var tyvärr för kort. Byter gärna mot min vanliga DMR
1686.webp

Söker 27,5" hjulpar för DH. 110x20 och 142x12. Har ett par Crossmax Enduro att byta emot. 110x20 135x12. Snurrar fint men skulle behöva riktas!
1695.webp
k

EDIT: Skorna hittade ny ägare!

Sonen växte ur ut ett par Ride Concepts skor innan han hade hunnit slita ut dem. Jag tycker att det vore synd att slänga dem nu, de har mycket liv kvar att ge trots yttre kosmetiska fläckar. Det är styva skor för bikepark, enduro och sådant, med greppiga flexibla sulor och D30 material i innersulor.

Storlek EU 36 / 23,3 cm.

<s>Skorna kan överlämnas vid ett möte i norra Solna eller Kista, eller skickas med posten med ett 1kg paket (som kostar 84 kr). PM:a vid intresse.</s>

20260823_200111195.webp

20260823_200125713.webp

20260823_200142925.webp
20260823_200200694.webp

Senast ändrad:
Är på jakt efter ett par enklare 28"hjul. För fälgbroms. Frihjul/kasett osv spelar mindre roll.

Jag håller till norr om Stockholm/city. Finns prylar/pengar/dricka att byta med!

Är på jakt efter ett par enklare 28"hjul. För fälgbroms. Frihjul/kasett osv spelar mindre roll.

Jag håller till norr om Stockholm/city. Finns prylar/pengar/dricka att byta med!
Jag kan nog bidra med ett framhjul om det blir aktuellt. I racer-utförande.

En bättre 26" gaffel med rakt rör och skivbromsfäste sökes. Det gör inget om den behöver renoveras.
Min Manitou six är rätt dålig och jag vill ha nåt bättre.

EDIT: Skorna hittade ny ägare!

Sonen växte ur ut ett par Ride Concepts skor innan han hade hunnit slita ut dem. Jag tycker att det vore synd att slänga dem nu, de har mycket liv kvar att ge trots yttre kosmetiska fläckar. Det är styva skor för bikepark, enduro och sådant, med greppiga flexibla sulor och D30 material i innersulor.

Storlek EU 36 / 23,3 cm.

<s>Skorna kan överlämnas vid ett möte i norra Solna eller Kista, eller skickas med posten med ett 1kg paket (som kostar 84 kr). PM:a vid intresse.</s>

Visa bilaga 849069

Visa bilaga 849070
Visa bilaga 849071Visa bilaga 849072
Stort tack @Atakua !

Jag har det till försäljning på annat håll; skall jag plocka ner den annonsen så hinner du klura lite, och se om du får napp på ett hjulset eller bakhjul?
Ja men gärna det! Behöver egentligen två hjulpar, så det här är ju helt klart en bra start!

I behov av framdrev, 110 mm BCD och 5-bult, någon som råkar ha ett i Stockholmsområdet? Sitter 48T på nu men är en skräpcykel som bara går i närområdet, så inget direkt krav på tänder eller skick.

Någon som har ett par 40mm däck liggande? Skulle vilja livetesta om det får plats. Nytt eller tokslitet, ersättning därefter :)

Någon som har ett par 40mm däck liggande? Skulle vilja livetesta om det får plats. Nytt eller tokslitet, ersättning därefter :)
Har strax ett par Tufo Swampero liggandes. Bilder mm kan fås vid intresse. Ska beställa nya däck i lite annan spec vilken dag som helst.

PM:a vid intresse.

Hallå. Jag har en tandem med 29" hjul, men gaffeln flexar lite mycket när vi är två fullvuxna gubbar som bromsar. Någon som har en hyfsat stadig gaffel? Dämpad, 29" och qr...

Tillbaka
Topp