Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vÄr webbplats som en webbapp pÄ din startskÀrm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jag lyckades inte fÄ 10-delat shimano-reglage att vÀxla rimligt bra över hela kassetten (10-delad) med 12-delad shimano-bakvÀxel.
Tyckte först att svarat var nej. Men ser nu att 10-delat Shimano MTB bakvÀxel har shift ratio 1.2 medan Sram 12-delat, som Àr kompatibel med Shimano 12-delat, har ratio 1.01. Det betyder att cable pull av vÀxelreglage Àr ungefÀr samma.
![]()
Compatibility [04] Rear derailleurs | Bike Gremlin US
Which rear derailleur can be paired with which shifters and cassette combination. What to pay attention to when mix-matchingâŠbike.bikegremlin.com
Hmm, det var ett lÄngskott med motstridiga uppgifter nÀr jag sökte. Verkar dock som att det inte fungerar smÀrtfritt. FÄr se om jag kan hitta en bakvÀxel som funkar, eller snabbt skaffa mig starkare ben...
Min Chatgpt Àr trÀnad för att vara en pessimist.Det hÀr Àr en perfekt frÄgestÀllning för ett AI-nonsens-svar. Vem blir först?
Har redan provat. Svaret var sÄ opÄlitligt att jag behövde kalla in Happy.Det hÀr Àr en perfekt frÄgestÀllning för ett AI-nonsens-svar. Vem blir först?
Skaffa pro versionen. UpptrĂ€nad chatgpt kan typ svara ânu rĂ€cker det, gör ngt produktivt istĂ€lletâ.Har redan provat. Svaret var sĂ„ opĂ„litligt att jag behövde kalla in Happy.
Man behöver inte en reservdelslÄda pÄ tanken att man kan skaffa en komplett 12 delad XT drivlina i Tyskland för 3000kr. Det kostar typ som begagnad 11delad pÄ Happy. Priser Àr heeeelt galna, tycker nÀstan synd om Cykelkraft. Nej det gör jag inte.Utan att ha provat sÄ sÀger jag att det inte fungerar, tyvÀrr. Dels givet olika cablepull och distanser mellan drev, men frÀmst för att jag aldrig hört talas om att nÄgon kört pÄ det viset. Smidigaste lösningen kanske istÀllet Àr att lÄna en 10-delad bakvÀxel, sÄdana finns sÀkert i lite olika reservdelslÄdor. Jag har en att undvara men antar att Göteborg Àr fel del av landet för dig.
Hur ska du komma Ät de resterande 2 vÀxlarna utan att ha det i reglaget ? Tar det int stopp efter 10? .Funkar kombinationen Shimano MTB 12 delad bakvÀxel med 10 delat reglage? Drar de lika mycket vajer?
(Har en resa i morgon och det skulle underlÀtta vÀldigt mycket för mig om de tvÄ skulle gilla varandra...)
Jag har i och för sig inte kontrollrĂ€knat drevenâŠProblemlösning pĂ„ riktigt.
DÄ vÄgar vi nog hoppas kasseten Àr 10s ocksÄ