[OT] Rekommendera en TV-serie...

Jag känner att det vore lite av en kulturgärning gentemot mig själv att kolla igenom Hedebyborna, men jag vet inte om jag har tålamodet även om jag egentligen uppskattar gamla tv-serier. 🙂

Det tröga och lite utmanande är väl inledningen i första avsnittet….. sedan lättar det upp ganska bra tycker jag.

Serien ZeroZeroZero är fantastisk och får en stark rekommendation från mig: https://www.imdb.com/title/tt8332438/

Streamas på amazon om jag minns rätt.
:'(

1788346849639.webp

Nu finns två sevärda säsonger på SVT Play
1784099364

Det var först efter att jag hade sett första avsnittet av andra säsongen som jag förstod vad det var frågan om

Nytt avsnitt snarare.
En av de sämre serierna att se med en vecka mellan avsnitten, tycker den tappar avsevärt i momentum då. Så denna säsongen blir det att, likt jag gjorde med S1, vänta in tills alla avsnitt är tillgängliga.
Ja, säsong 6 börjar, första avsnittet idag, N*tflix har "förstört" konceptet med serier genom att släppa hela säsongen på en gång för att blidka generationen med kort uppmärksamhetsspann. ;)

Ja, säsong 6 börjar, första avsnittet idag, N*tflix har "förstört" konceptet med serier genom att släppa hela säsongen på en gång för att blidka generationen med kort uppmärksamhetsspann. ;)
Jag tycker snarare att Netflix gick i bräschen för ett perfekt sätt att se på teve, och att många av de andra streamingtjänsterna pajar hela grejen genom att släppa avsnitt veckovis.

Relaterar lika lite till detta som till att uppskatta att endast kunna läsa ett kapitel i veckan i en riktigt bra bok :giggle:

Edit: Det är ju såklart inte lika illa när narrativet inte sträcker sig över flera avsnitt. Antikrundan t ex blir inte lidande av att inte kunna maratonkollas.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp