VARNING för bedragare på Köp och sälj

Skulle köpa en uppsättning vinterdäck till vår bil för några år sen, priset var bra men inte för bra. Säljaren var dock extremt på och ville köra hem dom till mig typ direkt trots att han hade långt att köra. Fick ett nummer att swisha och det gick till en annan än säljaren, googlade namnet och det var en känd gängkriminell person som stod omskriven i tidningarna med namn och allt för att både ha blivit utsatt för mordförsök och för själv var misstänkt för mord.. jag backade snabbt och försiktigt ur det köpet, skyllde på att "min fru tyckte det var för dyrt" :D

Skulle köpa en uppsättning vinterdäck till vår bil för några år sen, priset var bra men inte för bra. Säljaren var dock extremt på och ville köra hem dom till mig typ direkt trots att han hade långt att köra. Fick ett nummer att swisha och det gick till en annan än säljaren, googlade namnet och det var en känd gängkriminell person som stod omskriven i tidningarna med namn och allt för att både ha blivit utsatt för mordförsök och för själv var misstänkt för mord.. jag backade snabbt och försiktigt ur det köpet, skyllde på att "min fru tyckte det var för dyrt" :D
Skylla på frun är bra i många situationer.
ALLA har förståelse för att partnern sätter sig på tvären i de mest underliga situationer.
Stark rek på att säga det till banken i förhandlingar ;)

Skylla på frun är bra i många situationer.
ALLA har förståelse för att partnern sätter sig på tvären i de mest underliga situationer.
Stark rek på att säga det till banken i förhandlingar ;)
Träffade på en för några år sedan som skulle bygga ett garage hemma på gården.
"Har klart med banken, har klart med kommunen, materiallistan är klar, snickare är klart, elektriker är klart, nu är det bara frun kvar."

Jag är nöjd med fru som blockerar köp. För två år sen trodde jag att jag just var för sent när jag ville köpa en fin gruscykel till sonen på K&S och säljaren svarade att en annan skulle köpa den samma dag. Fick PM lite senare att det inte såldes för att frun av spekulanten inte var överens. Så sonen fick en till fin cykel den kväll.

Vill varna för signaturen Jockbox här på Happy.
Bakgrund: Jag annonserar efter en monopost till min triathloncykel.
Kontaktas av ovanstående på sms som erbjuder sig sälja efterfrågad vara till acceptabelt pris. Han vill dock inte tillmötesgå mitt önskemål om att uppge namn alt skicka bild på varan vilket får mig att bli mkt misstänksam. Medlem från och med augusti om jag minns rätt.

Hörde av sig på nr +46 70-316 56 82

Bifogar dump från SMS konversation.
Personen är nu avstängd från Happy.

Hans nummer är ej kopplat till swish

Håll dig borta :) sus som fan.

//precis blivit lurad på en telefon för 7000 kr ögon mot ögon av en tungt gängkriminell som bedragit hundratals människor. Jag skulle sälja men fick inte betalt. 🙃
Hur går ett sånt bedrägeri till, tänker att kan vara bra att veta så man inte själv hamnar i det. Iofs säljer ytterst sällan, köper bara.

Tillbaka
Topp