Verktyg för lager MTB

Verktyg för lager MTB
Pressar kan du enkelt hitta på aliexpress för typ 300+ kr beroende på vad du vill ha. Fungerar till 95% lika bra som de bästa verktygen på marknaden med betydligt högre pris.
Jag har en av de enklare typerna och har inga klagomål än så länge. Se berm peaks videor på aliexpressverktyg, har i stort sett en identisk till den.

För att dra ut kan det bli svårare att hitta riktigt bra grejer, ffa. om du behöver en "blind puller". Själv har jag denna: https://www.aliexpress.com/item/1005010113970900.html
Funkar riktigt jävla bra för både nav och länkage, men om det är billig är väl en definitionsfråga. Köpte min för 1500 kr.

Dessa kanske kan vara till någon hjälp:

Verktyg för lager MTB
Pressar kan du enkelt hitta på aliexpress för typ 300+ kr beroende på vad du vill ha. Fungerar till 95% lika bra som de bästa verktygen på marknaden med betydligt högre pris.
Jag har en av de enklare typerna och har inga klagomål än så länge. Se berm peaks videor på aliexpressverktyg, har i stort sett en identisk till den.

För att dra ut kan det bli svårare att hitta riktigt bra grejer, ffa. om du behöver en "blind puller". Själv har jag denna: https://www.aliexpress.com/item/1005010113970900.html
Funkar riktigt jävla bra för både nav och länkage, men om det är billig är väl en definitionsfråga. Köpte min för 1500 kr.

Visst är det en del pengar men, halva priset mot ParkTool

Verktyg för lager MTB
Tänkte skaffa ett bra men billigt verktyg för att dra ut och pressa in diverse lager på mina MTB. Har ni några tips?
Jag har en uppsättning med verktyg för att få i och ur lager, dels generella som funkar bra men kräver en del distanser ibland och två specifikt för styrlager och pressade vevlager. Det blir en del men med en fulldämpad är det många lager och med kolfiberram så behövs verktyg som passar...

1789020426534.webp

1789020454950.webp

1789020480893.webp

1789020503309.webp

Verktyg för lager MTB

Tjena!

Med många av pressverktyg satserna så kan man pressa ut lager också, ibland får man trolla lite med hyslor m.m.

Visst är det en del pengar men, halva priset mot ParkTool

Antagligen bättre än PT också, deras pressatser är riktigt kassa.
Min favorit är CeramicSpeeds satser som är helt underbara att arbeta med, men dom kostar ju enorma pengar.

Verktyg för lager MTB
Med många av pressverktyg satserna så kan man pressa ut lager också, ibland får man trolla lite med hyslor m.m.
Ja, oftast går det ju att lösa något.

På jobbet kör jag Enduros grejer i kombination med Lebycleverktyget samt en enklare utdragare för vevlager. Det har täckt alla användningsområden än så länge iaf. Rätt lyxigt att ha lite kvalite på grejerna, även om man kan tycka att Enduros press/utdragare borde vara kompatibel med vanliga sram/Shimanovevlager.

Tillbaka
Topp