Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fick mig att tänka påLåttiteln kanske passar för en något melankolisk låt på ett cykelforum.
Köpte NOLA när den kom. Lyssnar fortfarande på den regelbundet. Otroligt bra men har av någon anledning aldrig lyssnat på det som släpptes senare
Påminner inte detta mycket om svenska Goat?
Jag vill minnas att det finns en gammal intervju med Wiehe, innan han gled in i dimman, där han berättade om en spelning där han spelade Kheops pyramid. Mikael var rätt imponerad av att den unga publiken kunde texten så väl trots låtens ålder. Men när han kom till breaket:
Jag minns den intervjun. Den vad bra.Jag vill minnas att det finns en gammal intervju med Wiehe, innan han gled in i dimman, där han berättade om en spelning där han spelade Kheops pyramid. Mikael var rätt imponerad av att den unga publiken kunde texten så väl trots låtens ålder. Men när han kom till breaket:
"Men när natten blir lång
brukar vi sjunga en sång
som dom som styr oss kan höra i vinden"
dog dock publikens sång helt. Detta förbryllade den gode artisten ända till dess han fick veta att Thåström spelat in en cover där han helt utelämnat breaket. Så kan det gå.
Oavsett vilket, bra och tidlös låt som (därför) naturligtivs passar alldeles utmärkt just nu.
Min dotter hade ett liknande (omvänt?) wtf-moment i bilen för några år sedan när en radiokanal spelade Staten och Kapitalet. Hon hade endast hört Blå Tågets variant från pappas playlist, och tyckte att denna nya version var väldigt skränig men lite kul.Jag vill minnas att det finns en gammal intervju med Wiehe, innan han gled in i dimman, där han berättade om en spelning där han spelade Kheops pyramid. Mikael var rätt imponerad av att den unga publiken kunde texten så väl trots låtens ålder. Men när han kom till breaket:
"Men när natten blir lång
brukar vi sjunga en sång
som dom som styr oss kan höra i vinden"
dog dock publikens sång helt. Detta förbryllade den gode artisten ända till dess han fick veta att Thåström spelat in en cover där han helt utelämnat breaket. Så kan det gå.
Oavsett vilket, bra och tidlös låt som (därför) naturligtivs passar alldeles utmärkt just nu.
Låter ro-fyllt...Blivit mycket skval(p)-musik idag.Visa bilaga 852263