[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

28'' hjul Weinmann 2121 fälgar med Shimano Exage nav, 7-delad kasset i hyfsat skick. Förvånansvärt lätta med tanke på åldern. Continental tour ride. Finns i Sickla.
IMG_1320 Large.webpIMG_1321 Large.webpIMG_1322 Large.webp

Behöver justera (minska) slaglängden på en Rockshox gold 35 RL från 160 till 120mm. Någon som sitter på ett gäng travel spacers som inte kommer till användning så tar jag tacksamt emot. Betalar självklart för frakt.

Modellbeteckningen på dessa spacers ska vara: "11.4018.034.000 FORK SPRING TRAVEL SPACERS - SOLO AIR (USED TO CHANGE TRAVEL) - RECON/RECON BOOST, 30 GOLD/SILVER, XC 32/30, PARAGON, SEKTOR SILVER, 35G/JUDY G"

1788849945734.webp

Någon som har ett friktionsreglage för bakväxel? Alltså inte indexerat med "klick" utan bara friktion. För montering på styret.

887388372_400x265.webp

Skulle ev behöva skärmar till kolfiber racern för en längre tur i helgen.
Den saknar skruvbeslag och kör med 23mm däck så nånting i stil med SKS raceblade pro hade nog varit bra.
Någon i närheten av Göteborg som har något den vill bli av med?

Jag har tre par däck som suttit på Islabikes Rothan 12, Beinn 20 och Beinn 24.
Skänkes mot porto eller bidrag till Läkare utan gränser.
1788930391300.webp
1788930439097.webp

Nån som inventerat efter ytterligare 8-delade STI-reglage? @Kneecap träffar jag ju i helgen?

Söker även efter en Chris King PHB569 12x142mm axel för CK ISO-nav.

Servade och rullade lite med mina gamla CK-nav i helgen och de är ju otroligt trevliga, men passar inte på min nya cykel.. och nya kostar så jag inte riktigt förstår hur mkt pengar. Med rätt axel kan jag boost-konvertera det och köra på min nya cykel! :D

Nån som inventerat efter ytterligare 8-delade STI-reglage? @Kneecap träffar jag ju i helgen?

Söker även efter en Chris King PHB569 12x142mm axel för CK ISO-nav.

Servade och rullade lite med mina gamla CK-nav i helgen och de är ju otroligt trevliga, men passar inte på min nya cykel.. och nya kostar så jag inte riktigt förstår hur mkt pengar. Med rätt axel kan jag boost-konvertera det och köra på min nya cykel! :D

Tjena!

Helt glömt bort, ska dyka ner i skrotlådan direkt när jag kommer hem.

niodelat har jag med men jag tror det är frikrans på den cykeln så det blir meck att byta.

Delar av en Exage 400LX grupp ifall det intresserar någon här? Finns i Sickla.

Byter gärna mot en sadelstolpe med diameter 25.8mm (helst svart).

IMG_1343.webpIMG_1342.webpIMG_1341.webp

Är det någon som sitter på ett trasigt växelreglage (t ex 9-delat Shimano Altus), eller bara "fönstret" till reglaget?Det är just fönstret jag är ute efter, och det verkar inte finnas som reservdel. Min erfarenhet är att fönstret ändå är bra att ha här i Göteborg på en cykel som används i ur och skur, för annars kommer det in vatten och annat, och så börjar allt bara funka sämre. Kollade just med min LBS om han hade några gamla reglage liggande - jag har sågat ur fönstret på ett trasigt reglage, och tryckt dit det på mitt egna fungerande en gång tidigare - men ingen tur där. Kan bytas mot något annat jag har i gömmorna eller kontanter.

IMG_20260910_142717_HDR.webp

Är det någon som sitter på ett trasigt växelreglage (t ex 9-delat Shimano Altus), eller bara "fönstret" till reglaget?Det är just fönstret jag är ute efter, och det verkar inte finnas som reservdel. Min erfarenhet är att fönstret ändå är bra att ha här i Göteborg på en cykel som används i ur och skur, för annars kommer det in vatten och annat, och så börjar allt bara funka sämre. Kollade just med min LBS om han hade några gamla reglage liggande - jag har sågat ur fönstret på ett trasigt reglage, och tryckt dit det på mitt egna fungerande en gång tidigare - men ingen tur där. Kan bytas mot något annat jag har i gömmorna eller kontanter.

Visa bilaga 852125
Fungerar något av dessa? Ditt mot fraktkostnad i så fall.

Bilagor

• PXL_20260910_131106848.webp
    PXL_20260910_131106848.webp
    269.3 KB · Besök: 8
  • PXL_20260910_131110381.webp
    PXL_20260910_131110381.webp
    299.7 KB · Besök: 9
Halloj! Har fått tag på en stål Allez som kör indexerade RX100 grupp, men någon har satt en altus bakväxel och 7 delad kassett på. Nu försöker jag hitta en mer tidsenlig eller mer racer inspirerad backväxel och kassett (8-delat)
Har lite saker att byta med eller happy/pengavaluta
1000009402.webp

Bygger dirtjumper och vill ha ett 165mm vevpart för hollowtech 2. Någon som har? Har en drös 175or att byta mot om det lockar!

På väg till åvc men kastar ut det här ifall någon behöver ett fäste.
Plasten skulle jag säga har passerat bäst före, avråder från att skjutsa barn i den.
Men fästet kanske det duger?
Bygga släp, vad vet jag?

image.webp

Var det någon som behövde 3x8 reglage? Stxrc som säkert blir kanon efter lite smörj

Bilagor

• PXL_20260913_130749302.MP.webp
    PXL_20260913_130749302.MP.webp
    1,012.2 KB · Besök: 11
  • PXL_20260913_130753115.MACRO_FOCUS.webp
    PXL_20260913_130753115.MACRO_FOCUS.webp
    328.5 KB · Besök: 9
Söker efter en sadelstolpsmutter liknande den på bild. M6, Ø10mm, 20mm lång. Om någon har liggandes eller vet vart jag kan hitta i Göteborg är jag väldigt tacksam!

Bilagor

• OIP.1hdOJaVEcaHNe7sFCCkWuAHaHa.webp
    OIP.1hdOJaVEcaHNe7sFCCkWuAHaHa.webp
    5.6 KB · Besök: 7

Visa bilaga 852125
Jag kan ev. ha på vinden i Majorna, det är sånna avskruvade reglage från några 10 år gamla slx reglage tror jag där man kunde sätta täckskiva istället
Skruva av dom när dom var nya och la i bra-att-ha låda -men inte helt säker på att fönstret är samma eller om de är mer slimmade - minnet sviker mig.. kan kolla i helgen när jag har ärende upp dit..

Skänkes, skickas ospårat utan kostnad. Finns annars i Bagarmossen, Stockholm.

Kool-stop, no name samt olika Swisstop. Bland annat Mavic-specifika som lär vara för Exalith-fälgar. Funkar på vanliga alu också. Olika skick samt nya, men inga fullständigt slut. Allt eller inget.

Uppdatering:paxade

Bilagor

• IMG_3346.webp
    IMG_3346.webp
    1.2 MB · Besök: 26
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp