[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

1786441661

En fantastiskt välgjord TV-serie i fyra en-timmes avsnitt av grammisbelönade Magnus Broni

1786441661

En fantastiskt välgjord TV-serie i fyra en-timmes avsnitt av grammisbelönade Magnus Broni
Broni är nog mitt förstahandsval som kulturminister.

Broni är nog mitt förstahandsval som kulturminister.
Hoppas att SVT flyttar honom från hans dagliga jobb som intervjuare på Antikrundan till en mer renodlad musiktjänst
Det borde finnas en öppning för det nu när Per Sinding-Larsen har sagt upp sig

Hoppas att SVT flyttar honom från hans dagliga jobb som intervjuare på Antikrundan till en mer renodlad musiktjänst
Det borde finnas en öppning för det nu när Per Sinding-Larsen har sagt upp sig
För min del får han gärna hänga lite i den där känslan även fortsättningsvis; det kan väl alla gånger rymmas inom ramen för en heltidstjänst för Magnus del? Jag får för mig han tycker det är rätt kul. 😊

Framförallt håller jag tummarna för att SVT (tillsammans med SR och UR såklart) får goda förutsättningar att bedriva en bred och god verksamhet framöver. För mig som endast tar del av kommersiell och reklamfinansierad media i) under tvång eller ii) i sagans med vissa idrottssändningar ser jag det som en högt prioriterad fråga. I denna fråga ligger tvivelsutan en god kulturbevakning och med så duktiga och kunniga journalister som exempelvis Broni finns onekligen alla förutsättningar.

Tillbaka
Topp