Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker de ”vanliga” Münchenölen är bättre! Oktoberölen är lite för starka, blir ibland lite spritiga. Måste jag välja nåt av dem är Löwenbräu bäst.
Kul o kul, de ska väl bara vara lätta och dricka och att man blir susig i kupan? Oktoberölen verkar blir ljusare och ljusare med åren.
Låter perfekt för Oktoberfest! =)
Som DN skrev innan helgen:Låter perfekt för Oktoberfest! =)
Vill man ha juice-fest får man nog leta någon annanstans.
Förr var det Märzen som gällde, mörkare men övrigt inte helt olikt.
Märzen är en mellanmörk, maltrik tysk lageröl som traditionellt bryggdes i mars och lagrades svalt över sommaren för att drickas till höstens festligheter.
Smak och utseende
- Färg: Kopparbrun till bärnstensfärgad.
- Smakprofil: Rik maltighet med tydliga toner av bröd, knäck, lätt nötighet och torkad frukt.
- Beska: Låg till måttlig humlebeska som balanserar den fylliga sötman.
- Alkoholhalt: Ofta runt 5,0–6,0 %
Precis! En sån där recension tyder bara på att man inte förstått vad det handlar om.Låter perfekt för Oktoberfest! =)
Märzen är en mellanmörk, maltrik tysk lageröl som traditionellt bryggdes i mars och lagrades svalt över sommaren för att drickas till höstens festligheter.
Smak och utseende
- Smakprofil: Rik maltighet med tydliga toner av bröd, knäck, lätt nötighet och torkad frukt.
Läste du den faktiska recensionen också eller bara min screenshot?Precis! En sån där recension tyder bara på att man inte förstått vad det handlar om.
Hoppas den här kommer tillbaka snartLåter perfekt för Oktoberfest! =)
Smak och utseende
Augustiner och Hacker-Pschorr är ju generellt bäst av de sex Münchenbryggerierna, men deras öl går ju tyvärr knappt att få tag på i Sverige.Jag tycker att Oktoberfestölen är jäkligt god. Men lite för stark och lättdrucken
Weihenstephaner och Irlbacher är bara "festbier", inte bland de sex officiella. Löwen, Spaten, Hofbrau, Paulaner, Augustiner, Hacker-Pschorr.
Hacker-Pschorr Oktoberfest är fortfarande märzen och bäst imho.
Augustiner går att beställa men är svindyra. https://www.systembolaget.se/sortiment/augustiner-brau/Augustiner och Hacker-Pschorr är ju generellt bäst av de sex Münchenbryggerierna, men deras öl går ju tyvärr knappt att få tag på i Sverige.
Bland det godaste jag druckit, inte bara av den typen utan totalt sett.Hoppas den här kommer tillbaka snart Visa bilaga 852901
Jo, har sett det, men är som sagt dubbla priset mot vad bayerskt öl normalt kostar. Sååå mycket bättre är de inte, så därför jag skrev ”knappt få tag på”.Augustiner går att beställa men är svindyra. https://www.systembolaget.se/sortiment/augustiner-brau/
felpost