Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Fick en cykel i bättre begagnat skick igår av en granne, en Kona dew plus, som verkade fungera hyfsat. Cyklade till jobbet igår och då small bakdäcket till, ett högt pysande, och sen var bakdäcket platt på fem sekunder. Ställde cykeln nära Globen och åkte kollektivt till jobbet istället, hemskt!! Hämtade cykeln på kvällen och den stod gudskelov kvar, men fick promenera hem en sådär sex kilometer. Har inte orkat undersöka orsaken ännu. Antar att jag cyklat på något vasst, det var absolut inte pyspunka, och jag hade en helt ny slang i bakdäcket. Jaja. Får fixa det i helgen. Annars var cykeln rolig att cykla på!
Det första att kontrollera i detta läge är huruvida det finns något fälband. 😏

En ganska händelselös pendling men ack så ljuvlig! Hemresan blev det lite regnjacka på regnjacka av men det är väl bra att öva på sådant också.
Förundras över de som saktar in men istället för att stanna helt och sätta ner en fot liksom hopp-skutt-stapplar cykeln till ett stopp.

Exakt, jag har tillfälligt gått tillbaka till min stridsvagn (originalutrustad White AX 290 FF 21) men snart så (y) En utmaning att försöka cykla fort med denna hoj men det går någorlunda med hjälp av självplågeri alternativt att man går upp för sent på morgonen och cyklar under virtuell piska, den knakar en del dock... 🥲 bra iofs att folk hör när man kommer. (y) Mitt första ex blev det en spricka i sadelröret på men xxl sport var generösa med en ny, kanske vore bra om jag kan hitta en ny spricka, den har rostat lite pga obefintligt underhåll.
Pendlade ca 2 mil med en sån året runt i 3-4 år. Den cykeln tar död på all glädje med att cykla så nu får den stå i hörnet i cykelrummet, risig och skitig.

Tillbaka
Topp