Senaste innehållet av mluther

  1. M

    Racer till Cross/Gravel

    Tack för alla goda råd och bra tips. ?
  2. M

    Racer till Cross/Gravel

    Det är en Crescent Giga 2012 som jag har.
  3. M

    Racer till Cross/Gravel

    Jag har en racercykel som jag både tränar med och även pendlar med till jobbet. Då vägarna på väg till jobbet inte är alltför bra, så börjar jag fundera på ifall man inte skulle skaffa sig en cykel med bredare däck (cross, gravel). Har även en mtb, men den har jag mest i skogen. Men då började...
  4. M

    App - Hitta stigar

    Med Trailforks kan man få fram var stigar finns ? Då tänkte jag på vanliga stigar, inte bara gjort för mtb.
  5. M

    Mtb kedja

    Jag har kört sönder min första kedja på mtb. Har kikat på vad jag skall köpa, men det är ju en enda röra med en massa olika kedjor. Vad skall man satsa på för kedja ? Dyr, mindre dyr, måste det vara till exakt samma märke som man har på växlar ? Har Shimano Deore XT 3x10 delad.
  6. M

    App - Hitta stigar

    Jag gillar att dra ut i skogen och hitta nya stigar. Skulle bara vilja ha en bra app på mobilen som tar fram stigar. Någon som kan tipsa om en bra stigfinnare app på mobilen ?
  7. M

    Antal tänder på drev - singlespeed

    Kanske verkar lite trög, men ca 2,6 i utväxling, hur räknar man ut vad man skall ha för drev ?
  8. M

    Antal tänder på drev - singlespeed

    Det är en gammal racer hoj som jag funderar på att göra om till en Singlespeed. Dessutom även en mtb 26" som jag hade tänkt prova göra om först.
  9. M

    Antal tänder på drev - singlespeed

    Jag funderar vad ni rekommenderar för antal tänder på bak - fram drev, då det gäller singlespeed ?
  10. M

    Får ej lös kasett

    Tack så mycket för hjälp och tips. Nu har man fått lära sig något nytt. Bara att testa detta nu.
  11. M

    Får ej lös kasett

    Jo det stämmer att växelörat är Shimano AX. Gängat frinav ? Hur menar du ?
  12. M

    Får ej lös kasett

    Så det är bara det minsta som måste lossas ? Skall man inte isåfall bara kunna skruva av det. Åt vilket håll skall man dra det minsta drevet ? Jag vill ta lös dem för att rengöra allt och få det snyggt och fräscht.
  13. M

    Får ej lös kasett

    Jag har fått tag på en gammal racer som jag har tänkt repa upp. Det är en Mizutani, från Japan tror jag. Jag tror att växeln heter Adamas AX. Men hur som helst så har jag tagit lös hjulet och fått lös lagret. Har bara ett problem och det är att jag får ej lös dreven. Måste jag ha något...
  14. M

    Japanskt stål från -84. Slutresultatet.

    Racern blev mycket fin. Har en fundering angående cykel renovering. Själv så har jag fått tag på en Mizutani racer som jag tänkt renovera upp. Har aldrig tidigare varit tvungen att polera och ta bort rost från kedja och klingor. Därför funderar jag hur man kan gå tillväga för att få till det...
Tillbaka
Topp