Senaste innehållet av nursiful

  1. N

    hur vet man att fälgen är till downhill lr vanlig mtb eller racer

    Behöver köpa en ny fälg bak till min downhillcykel, hur ser man skillnad på fälgar när jag kollar runt på nätet så jag inte köper en fälg till en racer cykel tex? Funkar alla mtb fälgar till downhill eller är det särskilda downhill fälgar?
  2. N

    dämpar service, gila tnl rst

    http://www.rst.com.tw/en/ProductInfo.aspx?PID=14 Verkar som jag har den här dämparen men hittar inget om service hur vet man slaget eller hur mäter man det? Vilken olja har man räcker det med nån biltema olja?
  3. N

    dämpar service, gila tnl rst

    Har en framdämpare på min rel, billiga mtb hardtail cykel av märket gila tnl rst. Dämparen är seg att slå tillbaks, den slår knappt tillbaks så jag har plockat isär den och antar att man ska fylla på olja, hur vet man hur mycket man ska ha? Eller är det nått annat jag ska göra för att dämparen...
  4. N

    sram x7 kasett med 8

    Ok ska leta å se om man kan beställa nån.. Tack för hjälp.
  5. N

    sram x7 kasett med 8

    Hej Letar en ny bakväxel till min gambler -13 sitter en sram x7 på och kasetten har bara 8 kugg steg (vad det nu kallas). När jag kollar så finns det bara 9 lr 10 delat för Sram x7. Vad är rätt, vad ska jag köpa ? Samt vad kallas denna del på på bilden som är trasig måste köpa en ny sådan med...
  6. N

    Begagnad scott gambler från åre, lätt missnöjd

    Var vänlig sluta med skitsnack. Det blir så svårt för andra som är intresserade av samma frågor som läser trådar med ointressanta saker. Chitchatta kan ni göra på era syjuntor här är det sak som är intressant. Nu har jag pratat med åre och dom ska ordna ett nytt bromshandtag och byta fjäder med...
  7. N

    Begagnad scott gambler från åre, lätt missnöjd

    Nja den är från uthyrning och vissa grejer skulle vara ordnade ex luftade bromsar..
  8. N

    Begagnad scott gambler från åre, lätt missnöjd

    Oxr eftersom du inte kommer med särskilt hjälpande tips så kan du antingen svara på frågor eller så kan du lägga din tid på nått annat istället för att irritera mig med dumma kommentarer.
  9. N

    Begagnad scott gambler från åre, lätt missnöjd

    Tack för hjälpen oxr bra tips, jag ska köra med trasig frambroms och inte fundera på dämparna, bara att köra och gilla läget. Tur att dom skickade med bakhjul annars hade jag fått cykla på framhjulet. Som ledin sa man måste gilla läget gilla la la la läget.
  10. N

    Begagnad scott gambler från åre, lätt missnöjd

    Nej har inte lyckas bottna den hoppat lite ollies bara, men den har inte mycket kvar gissar på att den kommer slå igenom på ett 1m dropp eller gissar jag fel?
  11. N

    Begagnad scott gambler från åre, lätt missnöjd

    Ska försöka filma ikväll, men jag menar att den rör sig väldigt lätt har jmf med en trek som har en 400 fjäder och den känns inte alls så lättrörlig. Den jag har känns slapp den första cm. Satt och kollade på fjädrar men det står 300x3.7 på den som sitter på min cykel nu, vad menas med det sista...
  12. N

    Köpt en downhill hoj, vilka reservdelar behöver man.

    Jag har köpt en scott gambler 2013 min första. Tänkte höra om någon har tips på vilka reservdelar man bör ha med sig när man är och cyklar en vecka i Åre tex så man inte står med pajjad cykel och måste börja leta reservdelar.
Tillbaka
Topp