sram x7 kasett med 8

nursiful

Ny medlem
sram x7 kasett med 8
Hej
Letar en ny bakväxel till min gambler -13 sitter en sram x7 på och kasetten har bara 8 kugg steg (vad det nu kallas).
När jag kollar så finns det bara 9 lr 10 delat för Sram x7. Vad är rätt, vad ska jag köpa ?

Samt vad kallas denna del på på bilden som är trasig måste köpa en ny sådan med vad gör den för nytta?
 

Bilagor

  • trasig del.jpg
    trasig del.jpg
    82.6 KB · Besök: 18
sram x7 kasett med 8
Alltså, det är ju flera delar med på bilden. En pil på den berörda detaljen hade hjälpt. Men kanske kedjestyrare.
Bakväxlar är oftast inte så kinkiga, så jag skulle gissa att en växel för 9-delat skulle funka.
 
sram x7 kasett med 8
Den trasiga delen brukar kalas för upper guide eller upper cage. Den ser ut att vara någon form ac e.13 styrare. Utan den kommer du att tappa kedjan så fort det blir stökigt.
 
Tillbaka
Topp