[Enduro] SBR X, Södertälje, 26 oktober 2013

Hög tid att presentera lite mer data och statistik från helgens rally!

Placering på respektive sträcka ges av första figuren.

filename=SBR_X_01.jpg

Heatmapen i andra figuren ger en snabb överblick över individuella prestationer på de olika sträckorna.

filename=SBR_X_02.jpg

Pallplatserna gick till värdiga åkare, martinpetter har två sträcksegrar, en andra- och en tredjeplats, mycket imponerande. MrJones har två sträcksegrar, en tredjeplats men tappar kampen om segern i och med en sjätteplats på SS2. Mike80 inleder lite svagare med en åttondeplats, men är efter det tvåa på övriga tre sträckor.

Jag kollade också vad som hade hänt om vi istället summerat sträcktiderna till en totaltid som på SBR 1100 och Jubileumsrallyt. Det hade gett samma resultatlista ner till och med plats 8:a, sedan fanns det några mindre skillnader.

Hoppas ni har glädje av informationen.

martinpetter skrev:
-------------------------------------------------------
> Tider och heatmap kan man kolla en hel massa på!
> Tack för all data, bra jobb!
>
> /M

Looking across the three events (1100, jubileum, Södertalje) it seems that the final difference, for 1st and 2nd, after 13 stages is 7 seconds (after about 20-25mins of competition)! cool! more or less 0.5 seconds each stage, now that's racing!

Could we not go for overall finishes though (as in Södertalje) or number of stages won ;-).

Ja vore kul att se hur det blev i sammandraget under året? Enduro handlar ju per definition om uthållighet och att vara snabb över tid så det kunde väl vara befogat? Eller vad säger SBR-generalerna Kung Stalle, soderblom, sjodell mfl?

Kördes det förresten SBR-rallyn innan Vallentuna eller är det höstens tre som utgör hela circuiten?

Det har inte körts några fler i år i Sthlmsområdet va? Nä det tror jag inte. Annars är vi uppe i åtta nio stycken lite beroende på hur man räknar. Om jag inte missminner mig.

Stalle

Det vore väl inte något problem att räkna samman SBR 1100, Jubileumsrallyt och SBR X till ett totalresultat. Ni är nog inte jättemånga som kört alla tre! Enklast att summera placering per sträcka till en totalsumma.

Jag har tiderna från Hellas och Södertälje, om Stalle mejlar mig resultatet från Vallentuna så ska jag göra en insats.

Sedan finns det ett utmärkt initiativ från Stalle sedan i somras, nämligen SBR-samlingstråden: happymtb.org

Vore kul att hålla den tråden uppdaterad. Vilka har idéer för vintern eller säsongen 2014? Hur ska vi utveckla tidtagningen? Ska vi införa ett poängsystem?

Vill du ta på dig att uppdatera förstainlägget lite Stalle? Eller går det skriva över tråden på mig så kan jag lösa det.

Extra bra vore det att lyfta in länkarna till årets rallyn och dom vi tidigare genomfört. En bra sammanfattning av alla rallyn fram till och med 2011 finns här: happymtb.org

Edit: cruxet hann lyfta SBR-samlingstråden medan jag skrev detta inlägg

Senast ändrad:
Hetsjägar´n skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja vore kul att se hur det blev i sammandraget
> under året? Enduro handlar ju per definition om
> uthållighet och att vara snabb över tid så det
> kunde väl vara befogat? Eller vad säger
> SBR-generalerna Kung Stalle, soderblom, sjodell
> mfl?
>
> Kördes det förresten SBR-rallyn innan Vallentuna
> eller är det höstens tre som utgör hela
> circuiten?

Alltså, har jag drömt eller fanns det inte ett rätt fett samlingsdokument över de första SBR:en? Typ som en sammanställning? Och Peffen eller Ville lär ju ha varit i toppen :)

Nostalgi för övrigt att titta tillbaka på gamla rallyn! Älvsjö var mitt första vill jag minnas, Ville vann handtagsvärmare!

/M

Dåså, här kommer mitt mediabidrag från eventet. Tyvärr är det, som förra gången, skakigt men kan tyvärr inte avhjälpas :)

Kul att se det från cyklistperspektiv också Härken. Väntar även med spänning på att AJ ska ha klipp från de sista två sträckorna.

Kul att videona uppskattades :-)

Tyvärr blir det inga fler. På SS3 blev det bara filmat från själva starten dvs mest en massa klockor och nedräkning i bild. Inte alls lika roligt att titta på som SS2.
På SS4 blev det bara stillbilder då batteriet i filmkameran tog slut.....

Vi lovar att bättra oss till nästa gång :-)

Fan man blev ju riktigt sugen på att köra och lovar att delta om ni kör ett, eller flera, rejs nästa år.

Går det att få en liten sträckbeskrivning från detta rejs, eller typ generellt "åk dit, ta vänster..." Vilken sida/område vid Måsnaren till att börja med?

Eller har nån kvar sin Strava-aktivitet? Eller fanns Strava ens då...

Kan har gjort någon kartskiss, men den ligger nog på en gammal dator. Sträckorna var norr om Måsnaren och gick till stor del på ett spår som var märkt med blå/vit-markering om jag minns rätt. Har inte kört där själv sedan 2013 eftersom jag flyttade strax efter att ha arrangerat rallyt.

Hittade en loggning på Strava som mer eller mindre motsvarar rallyt. Start på första sträckan vid 5.0km och målgång på sista vid 8.4km.
https://www.strava.com/activities/1414504784/overview

Tillbaka
Topp