Slänger ihop en snabb-RR:
Blev avhängd av tätklungan när Toni&Co rastade av oss i 45km/h efter ca 10 mil. Började mentalt förbereda mig för 30 mil solo-cykling, men blev fantastiskt glad av att se att Erik, Martin och Mika missat färjan :). Efter mig kom även ipv6 och en gubbe till som jag inte fick namnet på. Jag var rejält krokig efter att ha jagat klungan och det tog nästan 5 mil att få tillbaka något som kan kallas tryck i benen. Erik, Martin, Mika och personen jag inte fick namnet tuffade på och tog en fika i Norsholm och följde upp med en tefatspizza i Rejmyre. Helvete vad backigt jag tyckte det var efter Rejmyre och som grädde på moset började det regna också. Det var alltid ljust i horisonten, men vi kom aldrig dit utan det började bara regna mer och mer och när vi kom till Gnesta kl 22 började det regna ordentligt. Var riktigt mosig i skallen och sådär härligt simmig i skallen som man bara kan bli av randonnörcykling. Kaffet i Gnesta smakade fantastiskt bra och fick mig på banan igen. Mika fixade sopsäckar på Statoil som vi drog på oss som regnskydd och jag frös bara till den nivån att jag hackade tänder. Det enda jag tänkte på fram till någon mil innan Södertälje var att jag inte skulle få punka, för det fanns inte en chans att jag skulle kunna byta slang. 2 grader varmt sa GPS:en. Med en mil kvar hittar vi ett praktfyllo som vinglar över hela vägbanan i mörka kläder och utan reflexer. Sannolikheten för att han skulle bli påkörde bedömdes som hög och vi ringde polisen, som vi mötte 5 minuter senare. Det var riktigt skönt att stämpla in kortet i Östertälje vid midnatt.
Dagens kudos går till Martin som inte kört 40-mil tidigare och trots att han bonkade minst 5 gånger kom han tillbaka och klagade aldrig. Sen vet jag inte vad det är med mig själv, får varken till fart eller uthållighet i år. Kanske är det där att man måste träna också...