[Kalender] Randonnée 400KM Södertälje

På tjugomilaren hade vi ett lok som tog ett par förningar som nog var mer i häraden av fem mil! Å andra sidan var väl sällskapet mindre kompetent.

Ganska exakt 6 mil i tätklungan innan mitt halvtrasiga knä började klaga efter ett kedjehopp, tror jag knixade till det lite på något sätt. Därefter 30 mil solo, körde ikapp andraklungan vid några stopp, sen lyckades jag missa Gnesta med en halvmil och fick vända tillbaka, hittade lite sällskap i rondellen och är väldigt glad att jag slapp cykla genom den där kolsvarta skogen ensam.

Dödsregnet på slutet kändes lite onödigt, jag har aldrig frusit så mycket som när jag satt i bilen på väg hem med värmen på max.

Starkt kört! Jag undrade hur det gick för er som fick uthärda mörkret i kallt, blött och rått väder. Kom alla in inför sista tåget?

Fast det fanns faktiskt någon timme på fm med sol också! DT höll väl på försöka sig på ett brevet-ragg? Han har ju utannonserad att det finns plats i PBP hotellrummet :-)

Bilagor

• 20150516_104530.jpg
    20150516_104530.jpg
    57.8 KB · Besök: 31
Mmm, det är inte ofta man stöter på trevliga cykel-tjejer som bara "på jobbet tycker de att det är tur att jag inte har familj eftersom jag cyklar så mycket". Vilken besvikelse när jag trodde att vi sedan kom ifatt henne innan Söderköping men det visade sig vara JohanC... :-(

DT skrev:
-------------------------------------------------------
> Mmm, det är inte ofta man stöter på trevliga
> cykel-tjejer som bara "på jobbet tycker de att
> det är tur att jag inte har familj eftersom jag
> cyklar så mycket". Vilken besvikelse när jag
> trodde att vi sedan kom ifatt henne innan
> Söderköping men det visade sig vara JohanC...
> :-(

Vadå, är inte han trevlig menar du?

Slänger ihop en snabb-RR:

Blev avhängd av tätklungan när Toni&Co rastade av oss i 45km/h efter ca 10 mil. Började mentalt förbereda mig för 30 mil solo-cykling, men blev fantastiskt glad av att se att Erik, Martin och Mika missat färjan :). Efter mig kom även ipv6 och en gubbe till som jag inte fick namnet på. Jag var rejält krokig efter att ha jagat klungan och det tog nästan 5 mil att få tillbaka något som kan kallas tryck i benen. Erik, Martin, Mika och personen jag inte fick namnet tuffade på och tog en fika i Norsholm och följde upp med en tefatspizza i Rejmyre. Helvete vad backigt jag tyckte det var efter Rejmyre och som grädde på moset började det regna också. Det var alltid ljust i horisonten, men vi kom aldrig dit utan det började bara regna mer och mer och när vi kom till Gnesta kl 22 började det regna ordentligt. Var riktigt mosig i skallen och sådär härligt simmig i skallen som man bara kan bli av randonnörcykling. Kaffet i Gnesta smakade fantastiskt bra och fick mig på banan igen. Mika fixade sopsäckar på Statoil som vi drog på oss som regnskydd och jag frös bara till den nivån att jag hackade tänder. Det enda jag tänkte på fram till någon mil innan Södertälje var att jag inte skulle få punka, för det fanns inte en chans att jag skulle kunna byta slang. 2 grader varmt sa GPS:en. Med en mil kvar hittar vi ett praktfyllo som vinglar över hela vägbanan i mörka kläder och utan reflexer. Sannolikheten för att han skulle bli påkörde bedömdes som hög och vi ringde polisen, som vi mötte 5 minuter senare. Det var riktigt skönt att stämpla in kortet i Östertälje vid midnatt.

Dagens kudos går till Martin som inte kört 40-mil tidigare och trots att han bonkade minst 5 gånger kom han tillbaka och klagade aldrig. Sen vet jag inte vad det är med mig själv, får varken till fart eller uthållighet i år. Kanske är det där att man måste träna också...

Bilagor

• IMG_4537.JPG
    IMG_4537.JPG
    84.5 KB · Besök: 23
antonlindb skrev:
> Slänger ihop en snabb-RR:
>
> Blev avhängd av tätklungan när Toni&Co rastade
> av oss i 45km/h efter ca 10 mil.

Men vaddå? Vi skulle ju hinna 9:36 färjan?!

Nä; riktigt bra kört Anton! Och fantastiskt att läsa din RR. Det var inget kul väder där i slutet...

kitzblitz skrev:
> Det var inget kul väder där i slutet...

Så länge man trampade var det ingen större fara, men jag blev lite stel efter broöppningen i Södertälje.

Fliken skrev:
> DT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Mmm, det är inte ofta man stöter på trevliga
> > cykel-tjejer som bara "på jobbet tycker de att
> > det är tur att jag inte har familj eftersom
> jag
> > cyklar så mycket". Vilken besvikelse när jag
> > trodde att vi sedan kom ifatt henne innan
> > Söderköping men det visade sig vara JohanC...
> > :-(
>
>
> Vadå, är inte han trevlig menar du?

Jo, men är han singel då?

antonlindb skrev:
> Med en mil kvar hittar vi ett
> praktfyllo som vinglar över hela vägbanan i
> mörka kläder och utan reflexer.

Var det bigmollo som var ute och cyklade i Raphas reflexväst utan reflexer?

Härlig RR annars. Jag får erkänna mig lite skyldig till den plötsliga fartökningen vid Kolmården då jag efter lite huvudkalkyl kom fram till att vi kunde hinna till färjan, och därpå hetsade igång Toni. Sedan var det ju kört. :-)

Vi hade rätt tur med regnet och fick bara stundtals lätt regn under de sista timmarna. När jag klev av pendeln i stan så regnade det desto mer och jag tänkte på er som var kvar ute i natten...

Pugilism skrev:
> antonlindb skrev:
> -----
> > Slänger ihop en superfin RR
>
> Tack för den.

+1

antonlindb skrev:
> Dagens kudos går till Martin som inte kört
> 40-mil tidigare och trots att han bonkade minst 5
> gånger kom han tillbaka och klagade aldrig.

Det är jag det! Tack för fint sällskap och en bra RR. Det fanns ju nästan inget att klaga på! Allt var kanon utom låren. Regnet kanske, men när det kom kändes det som att Södertälje inte var alltför långt borta. Bra gjort att ringa polisen Anton, det var riktigt läskigt när praktfyllot helt plötsligt raglade fram ur kolmörkret trettio meter framför oss.

Tack till alla som väntade in eller hämtade upp mig efter bonkningarna. Får se över energiförsörjningen till nästa gång.

> Sen
> vet jag inte vad det är med mig själv, får
> varken till fart eller uthållighet i år. Kanske
> är det där att man måste träna också...

Jag tänkte köra runt tio mil efter jobbet idag så häng på om du behöver träna.

19 i mål ingen DNF. Första i mål efter 15:20 och sista i mål efter 23:12. Maxtid 27 h så alla hade en mycket god marginal och ingen DNF trots mycket tuffa förhållanden. Detta är mycket imponerande.

VH Henrik

@Toni, hur mycket marginal fick ni till färjan sen?

@DT, det stämmer säkert att det var du som la in nådastöten ;)

@mhenry Tack själv! PM:ar dig om träning

@Puglism, nero och LilleNO, Tack!

Tyvärr missar jag helgens 60-milare från Barkarby, årets bästa runda förra året! Vi ses i Södertälje veckan efter istället :)

antonlindb skrev:
> @Toni, hur mycket marginal fick ni till färjan
> sen?

Minst 30 sekunder :-)

antonlindb skrev:
> @Toni, hur mycket marginal fick ni till färjan
> sen?

Stegeborg, menar du? 26 km inkl grusvägssnutt på 45 minuter är ingen idé att ens försöka. Så där hade vi gott om tid.

bsandborgh skrev:
> antonlindb skrev:
> -----
> > @Toni, hur mycket marginal fick ni till färjan
> > sen?
>
> Stegeborg, menar du? 26 km inkl grusvägssnutt på
> 45 minuter är ingen idé att ens försöka. Så
> där hade vi gott om tid.

Vi höll ju faktiskt den hastighet som krävdes (35) på etappen innan. Men så var det det här med grusväg. Och motvind. :-)

Tillbaka
Topp