Var där i somras och kan sammanfatta det med att jag gärna åker dit igen. :)
Ang Molden så undrar jag lite när artikelförfattaren var där? Vi var där i slutet på juli och det var ingen snö någonstans. Eftersom vädret gör snabbare omslag vid berg/fjord så får man tänka sig lite för när man åker dit. Kan också tipsa om att det finns en stormstuga på toppen att ta skydd i, om det skulle bli riktigt illa.
Dalåker var riktigt skoj, kul mix av brantare single track partier och flytstig. Hade gärna åkt mer där men det krävde nästan shuttling då transportstigen upp var rätt seg.
Kaupanger, eller mer specifikt flygplatssidan av Kaupanger är full av flow-guld. Inte bara Flygplasstien. Där hade jag definitivt 2015 års två bästa cykeldagar.
Ang Sogndal Lodge så kan jag rekommendera det, cykelvänligt (förråd i källaren), bra kök och bouldergrepp i taken :). Deras andra lokal, Damphuskaia, där de dels hyr ut cyklar och guider, dels driver restaurang/pub är väldigt trevlig också. Klart bästa maten vi lyckades köpa i Norge. Eller ja, enda bra maten vi lyckades köpa i Norge utöver det vi lagade själva. Fisksoppan där ihop med en lokalproducerad Aegir IPA satt så sjukt bra efter en dag på cykeln.