[Notis] Rock Shox Reverb får mer slaglängd och nytt inre

LTR_9052.jpg

Rock Shox Reverb var en av de första höj- och sänkbara sadelstolparna som blev en kommersiell framgång. Den har dock fått utstå en hel del kritik på grund av problem med pålitligheten och servicebarheten. Men nu kommer en ny version med mer slaglängd och nytt inre.

Läs hela artikeln: http://happyride.se/?p=23013

Senast ändrad:
Jag gissar att det är samma nya IFP som finns i servicekitten sedan ganska nyligen och som jag därför har i min gamla stolpe efter senaste servicen?

Schysst med mer slaglängd annars men som tur är känner jag inte att jag behöver byta ut den jag har akut :-)

Den nya bussningen tror jag också är rätt bra, det är bussningen som havererat på en av mina gamla pinnar (som numera är såld). Framför allt om man har en hoj med flackt sadelrör blir det ju lite mer påfrestning på bussningen, eller tänker jag fel?

Bussning som sitter på IFPn? Ser ju lite ut så på bilden.

Enda jag vet, för att jag fick det förklarat för mig, är att jag fick en ny sorts IFP i plast som de precis fått in vid servicen. Det känns ju inte helt långsökt om den skulle vara samma som sitter i de nya stolparna.

Eller så har de helt enkelt gjort en ny IFP till de gamla stolparna när de ändå gjorde den nya och fått med lite av samma förbättringar men inte allt.

Senast ändrad:
Skönt också om delarna är fram och bakåtkompatibla så man inte behöver slänga bort sin pinne direkt.

Improved bushing overlap, står det i pressmaterialet. Jag tolkar det som att bussningen är kralligare för att tåla mer påfrestningar i sidled. Alltså inte ifpbussningen utan den som innerbenen glider i.

xdr sa:
Skönt också om delarna är fram och bakåtkompatibla så man inte behöver slänga bort sin pinne direkt.

Från pinkbike:
mikekazimer MOD PLUS (24 mins ago)

@zion-i, you won't be able to put the guts from the new post in your old Reverb, but RockShox has no plans to stop offering replacement parts for older Reverbs.

Känns ju måttligt intressant om prisbilden ska vara i nivå med RaceFace, Easton & 9point8's stolpe.

BjornR sa:
xdr sa:

Från pinkbike:
mikekazimer MOD PLUS (24 mins ago)

@zion-i, you won't be able to put the guts from the new post in your old Reverb, but RockShox has no plans to stop offering replacement parts for older Reverbs.

Jag antar att den gamla devisen, "if it sounds to good to be true..." har visat sig stämma igen.

Henrik83 sa:
Känns ju måttligt intressant om prisbilden ska vara i nivå med RaceFace, Easton & 9point8's stolpe.
De nya riktpriserna är ungefär samma som de gamla vad jag vet. De kostar ju inte i närheten av riktpris på många ställen idag och det lär inte förändras.

Rattnalle sa:
Henrik83 sa:
De nya riktpriserna är ungefär samma som de gamla vad jag vet. De kostar ju inte i närheten av riktpris på många ställen idag och det lär inte förändras.

HAde det varit jag som skulle shoppa sänkstolpe idag, så hade jag ändå gått på en 9.8 (eller kusinmodell) pga att dom ska gå att hänga cykeln i oavsätt läge stolpen befinner sig i...

Senast ändrad:
Äsch ingen kör väll snart med vajer/olja styrt ändå när stolparna som är remote styrda får bevisat sig pålitliga.
Då kan man ju även flytta stolpen till tex sin andra cykel om man har någon
på typ 30 sek.
/M

Tillbaka
Topp