[Kalender] [Kalender] SBR 21!!! - Ryssbergen Rampage i Nacka, söndagen den 18/9-2016

[Kalender] [Kalender] SBR 21!!! - Ryssbergen Rampage i Nacka, söndagen den 18/9-2016
Sicklaloppet går samma dag såg jag just. Kanske kan vara läge att kika lite på trafiksituationen då. Vet ej precis var loppet går, men det kan man säkert googla sig fram till.

Makten sa:
Sicklaloppet går samma dag såg jag just. Kanske kan vara läge att kika lite på trafiksituationen då. Vet ej precis var loppet går, men det kan man säkert googla sig fram till.

Ser ganska lugnt ut. Loppet går från Sickla köpstad och till Hammarbysjöstad och tillbaka och ner i gamla Sickla och över en sväng längs Ältavägen. http://www.sicklaloppet.se/banan/ Kör man lederna, 75an och 222an, men så går det nog bra. Ska man cykla ut så får man väl smita över vid behov. Och starttiderna ska inte störa oss:
09.30 Första starttid för Lilla Sicklaloppet, 1,5 km
10.30 Första starttid Mini Sickla, 600 m
11.30 Start för första startgrupp i Gruvloppet, 2,5 km
13.00 Sicklaloppet, 10 km

Rättelse: det går från Sickla köpstad och ner i gamla Sickla och över till Ältavägen och sen via Hammarbysjöstad och till köpstaden igen.

Senast ändrad:
Jag tänkte mer om det skulle besudla biltransport till platsen. Särskilt om man inte är bekant med omgivningarna:-)

För mig att det är "bilfria dagen" inne i stan också samtidigt vilket inte lär gynna trafiken i omnejd som också kan vara värt att begrunda.

Makten sa:
Jag tänkte mer om det skulle besudla biltransport till platsen. Särskilt om man inte är bekant med omgivningarna:-)
Som sagt, tror det är lugnt. De flesta kör väll 222an eller gamla värmdövägen. Och cykla går nog bra. Dessutom går ju starten vid ett. De övriga loppen håller sig kring köpstan.

Miss i planering (plus ett begränsat sug efter sprängsten) gör att jag tyvärr måste lämna återbud.

Hoppas ni får ett roligt rejs och att alla slår sig lite lagom mycket.

Jag kan inte komma på något endaste ställe där banorna går över sprängsten faktiskt.
Det allra mesta är naturlig stig. Det råkar bara vara en förbannat brant skog!

Jag uppdaterar i startlistan
Jag ger upp att försöka hålla första inläggets lista uppdaterad. Det är ändå Google listan som gäller.

Måste också hoppa av tyvärr, har fått förhinder. Ber om ursäkt för detta..

Sabbade knät i en vurpa i torsdags så måste tyvärr hoppa av denna tävling.

tur att du aldrig uppfatta min anmälan då , efter som jag har skrivit i tråden.
nu har jag brutit ett finger och har tjänat 100 kr :)

mattias_i_skogen sa:
Det går bra att banga, avanmälningsavgiften är 100 spänn!

Meh, det räcker ju inte ens till ett lillfinger i organdonationsjakten. De borde vara tvugna att skaka fram en ny möjlig donator per avhopp.

Tja,
Kollade startordningen, jag vill helst inte starta före Kangas och sabba hans åk.
Mvh,
Stream

Hej!
Jag passar garanterat bättre i bakre än främre mitten. Startar väldigt nära toppen nu.
Kul skare bli i alla fall!

Låtsats att fixa cykeln till i morgon. Försökt få ordning på bromsarna. Gick väl sådär. Eller inte alls. Bakbromsen tar i princip inte alls, så ska ju bli spännande att se hur det här går. {{ (>_<) }}

Jag ska vara åskådare så kan slänga in en pinne i bakhjulet vid behov om jag ser att det går för fort!

Sött av dig, durietz :) Ha kameran beredd också. Kan bli en snutt att skicka in till veckans Fails and Bails på The Dirt Shed Show. ;)

Men visst, går det att fixa med lånad broms eller meckhjälp, så gärna. Är hemma ikväll. Annars så kommer jag i morgon och känner hur det känns på plats att köra.

Alltså, jag måste banga, ska eventuellt bli farsa! Sover över på förlossningen på SÖS, sambo i v. 34, så hoppas på hemresa imorrn ändå.

Hör av dig Mattias om du vill ha pröjs ändå.

Swoop sa:
Alltså, jag måste banga, ska eventuellt bli farsa! Sover över på förlossningen på SÖS, sambo i v. 34, så hoppas på hemresa imorrn ändå.

Hör av dig Mattias om du vill ha pröjs ändå.

Oj! Hoppas allt går bra för er allihopa!

Senast ändrad:
Hundskit också!
Hur frestande den där startlistan än ser ut så har verkligheten än en gång slagit till...
Vi har fått sjukstuga här hemma = vaknatt = trött gubbe imorn = WO
Sorry för sent avhopp, kör så det ryker imorn :)

Hade tänkt blir frisk till idag men är Fortfarande förkyld och jävlig. Kanske kommer förbi och häcklar fegisar och tar bilder!

Sry för sent avhopp

Hittar inte. Kan nån ringa mig på 079xxxxxx3 och förklara vägen?

Edit: hittade nu

Senast ändrad:
Tidtagningssystemet verkar ju grymt. Iaf som internetspanare.

Jag glömde en svartröd hjälm och en grön jacka (och en pet-flaska men den är inte så viktig..). Kan nån som beger sig därifrån dumpa dem vid parkeringen då jag ska passera den om en stund..?

Tack Mattias för en fin dag! Kul stigar och coolt med live-feeden från tidtagningen.

20160918_110839.jpg
Tack för en bra dag!

Tack för trevligt Rampagehäng allihopa och mattias_i_skogen i synnerhet, och för sköna stigar. Blev trist att min bakbroms inte funkade. Nästan läskigt att bara rull hem på dem ;)

Tillbaka
Topp