Ville sa:
Seriöst? Är det ett Aprilskämt eller?
"Tanken bakom pedalerna är att, likt barfotalöparna, låta foten arbeta naturligt."
-jag tycker det ser precis motsatsen ut. Vill man låta foten arbeta naturligt vill man väl ha större tyng under fotens trampdynor och precis där borde axeln sitta. Det här ser ut som att sätta på en träsko för att stänga av fotens naturliga rörelse helt.
Jag kan köpa att vissa får mer kraft då man stänger av vissa rörelser. Men man skall inte tro man blir stark i muskler man stänger av. Och dessutom skulle jag rekommendera SPD eller liknande system fall kraftöverföring är att föredra. Inte flattisar.
Jag ser att det publicerades igår men jag tror fortfarande det är ett aptrilskämt..=)
Trampdynor. Inte bara trampdynan vid tårna som en klassisk spd-sko brukar se ut. Tror jag tanken är.
Jag står inte riktigt så långt bak men nästan. Framkanten på pedalen i främre trampdynan ungefär. Med mer normalstor plattis. Det är inte en aktiv tanke utan för foten hamnat för mig när jag ställt mig som det är bekvämt när jag gick över spd. Jag inbillar mig inte att jag blir starkare av det men jag orkar hålla bättre kontroll betydligt längre och mer avslappnat när det blir tekniskt och brant. Vid trampande är det lite skit samma, kanske lite lättare för en klenis men inget jag märker av direkt, det är låren som begränsar.