Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Aluminium som smörjmedel?
Oklart, men något rätt måste de gjort ändå.Aluminium som smörjmedel?
Så länge man inte vaxar gjutjärnspannan eller använder kedjan vid matlagning så ...Min stekpanna i gjutgärn är lika non-stick som en teflonpanna. Och lättare att göra rent. Torka ur med hushållspapper och dra några varv med diskborste och varmt vatten. Torka ur igen. Klart.
Jag tror att gjutgärnspannor vid matlagning och vaxade kedjor faller under samma kategori. Det funkar inte och det funkar, beroende på vem du frågar.
Chain-whipped cream?Så länge man inte vaxar gjutjärnspannan eller använder kedjan vid matlagning så ...
Kräm på kedjepiskan?Chain-whipped cream?
Är det nån app? Jag använder också gjutjärnspannor: Lättskötta, outslitliga, pålitliga, håller värmen. Sen vet jag inte, men någon har sagt att man har bättre blod - järnhalten?Telfonpannan
Alltid nytt är inte bra. Gjutjärnsstekpannor är bra. PTFE är totalkass och potentiellt giftigaNej, det brukar låta så när folk klamrar sig fast vid antikt skräp. Det ska försvaras, om man så ljuger för sig själv.
Höll på att skriva "varför finns det ingen happytråd om det då?", men det fanns det förstås. Där görs förstås jämförelser med både kedjeskötsel och n+1.Nackdelen med gjutjärnsstekpannor är väl att man kan nörda ner sig totalt i skötseln. Nörderiet kring kedjeskötsel är som en mild västanfläkt i jämförelse.
inte då:)Nackdelen med gjutjärnsstekpannor är väl att man kan nörda ner sig totalt i skötseln. Nörderiet kring kedjeskötsel är som en mild västanfläkt i jämförelse.
inte då:)
och även kedjor kör jag understundom i maskindiskmedel.
Är han gjutjärnsstekpannolog i så fall?Du är förmodligen expert på gjutjärnsstekpannor liksom allt annat?
Sluta, du triggar min ptsd från teoretisk elektroteknik.Tribologi? Får rysningar från skolbänken då jag försökte finna nöjet i att lära mig Reynolds ekvation...
Visa bilaga 554930