[Artikel] Det här är städerna med flest cykelstölder i Sverige

Redaktionen

Medlem
cykelstold-2000x960.jpeg

Har du blivit av med din cykel någon gång? Då är du inte ensam. Det här de 30 städer i Sverige som är mest utsatta för cykelstölder.

Läs hela artikeln:

Lås i dagens Sverige? Skämtar ni med mig? Finns bara ett beprövat sett som fungerat för mig hittills utan lås! Det är att plocka ner cykeln i bitar och förvara de dyra delarna på olika platser =). Fungerar klockrent. Tjuven är inte intresserad av en cykel i delar =).

Bra (rejält) lås, låsa fast hojen i något fast föremål, använda en inte alltför dyr cykel är en väldigt bra kombination för att undvika bli drabbad av stöld (även om det såklart inte finns några 100% garantier).

Avafan, det var inte en så dålig film från Åre. Svensk hederlig konsumentupplysning. ?
Kul att cykelstölderna minskat där sen 2020.

Jag läste häromdagen om uppklarningsprocenten på cykelstölder i Sverige. Minns inte exakt siffran, men det är i storleksordningen 50 promille. Men då finns det iaf statistik på stölderna.

Så ha uppsikt eller låsa fast cykeln rejält känns klart nödvändigt.

Jag skulle vilja se siffror på detta, fast från mitten av 90-talet. I staden jag växte upp under mountainbikens första stora våg var inte frågan om en intresserad cyklist någonsin fått en cykel stulen, frågan var hur många gånger.
Har vi inte några hugade arkivmurvlar eller internetdetektiver här i forumet som kan hitta denna fakta för en jämförelse mot dagens siffror.

Jag skulle vilja se siffror på detta, fast från mitten av 90-talet. I staden jag växte upp under mountainbikens första stora våg var inte frågan om en intresserad cyklist någonsin fått en cykel stulen, frågan var hur många gånger.
Har vi inte några hugade arkivmurvlar eller internetdetektiver här i forumet som kan hitta denna fakta för en jämförelse mot dagens siffror.

I Nederländerna har cykelstölder gott ned.
En annan fördel om man har en vanlig cykel är att elcyklar är mer populära hos tjuvar.

Avafan, det var inte en så dålig film från Åre. Svensk hederlig konsumentupplysning. ?
Kul att cykelstölderna minskat där sen 2020.

Jag läste häromdagen om uppklarningsprocenten på cykelstölder i Sverige. Minns inte exakt siffran, men det är i storleksordningen 50 promille. Men då finns det iaf statistik på stölderna.

Så ha uppsikt eller låsa fast cykeln rejält känns klart nödvändigt.
Svarar/korrigerar mig själv ?

C1379689-DF42-4BD2-8AB8-6B6AAD548CF0.jpeg

Tillbaka
Topp