[Artikel] Dags för Vätternrundan och slarvat med träningen?

Redaktionen

Medlem
Nu närmar sig Vättern och många känner sig nog lite osäkra på om träningen och de övriga förberedelserna har varit tillräckliga. Vi kan inte bjuda på några tips som märkbart kompenserar för slarv med träningen men vi har några bra knep för att göra v

Läs hela artikeln:

14 juni kl 13,40?
Alltså! I senaste laget? Jag har knappt hundra mil i benen.
Kl är 01,25 och jag sitter fortfarande o småkrökar.
Startar om ca tre timmar och undrar om ni har några närmare tips?
Vadfan kl 13,40 dagen innan?
Skämtar ni?

Ser ut att ha varit strax över 13 000 startande, blir väl några till med hetsgrupperna, men är ju långt ifrån toppåren då det var 22-23 000 startande.

Steg 1: Hitta en hovet-grupp ❤️
Steg 2: Fråga snällt vad de har för tidsambition och om det är OK om man lägger sig i svansen
Steg 3: Åk säker snålskjuts hela varvet

=)

Ibland känner jag att jag vill leva lite extra farligt och ansluter till någon av Hovets träningar. Det är sällan det känns tryggt.
Hovets vanliga träningar är inte samma sak som som en grupp som tränat tillsammans många gånger innan starten i Motala, och som känner varandra och har lite koll hur de olika i gruppen brukar bete sig.

Hovets vanliga träningar är inte samma sak som som en grupp som tränat tillsammans många gånger innan starten i Motala, och som känner varandra och har lite koll hur de olika i gruppen brukar bete sig.

Det är sant, jag har kört med såna också och det var lite bättre.

Hammarsundet?

Om man passerat där under de senaste årens vätternrundor har man kört rejält fel.

Tillbaka
Topp