[Artikel] Nya Canyon Grizl OG och Escape, två varianter av samma ram

Redaktionen

Medlem
Simongehr-Canyonpresscamp-201-55ea34-2000x1333.jpg

Canyon lanserar idag en uppdaterad version av sin populära gravelbike Grizl – nu ännu tåligare, smartare och redo för äventyr. Med förbättrad däckfrigång, nya fästpunkter, möjlighet till pakethållare och det innovativa ECLIPS-systemet tar Grizl sikte på allt från äventyr förbi solnedgången till flerdagarsexpeditioner.

Läs hela artikeln:

I videon ovanför säger han som pratar att väskan bara finns i en storlek och det är därför den ser lite kort ut i ramen.
Går man in på Canyon hemsida så finns den i flera storlekar för att passa Grizlns olika ramstorlekar.
IMG_0536.webp

Men varför ser väskan kort ut på bilderna som man ser av väskan när den monterad i ramen?
Är väl för att fastsättningen av väskan skall fungera (dra väskan bakåt när man lossar den), men nog skulle jag vilja att väskan skulle utnyttja mer av utrymmet inom ramtriangeln.
2025_top-1_ACC_Canyon-Load-Quickloader-Grizl-AC0292-01-M_9102303_-_volume-fit.jpg

ECLIPS blev man ju lite sugen på, men ett sånt system BORDE väl inte behöva sitta på en 50k-cykel?

ECLIPS blev man ju lite sugen på, men ett sånt system BORDE väl inte behöva sitta på en 50k-cykel?
Det är nog en rätt stor extra kostnad med svindyra lupine-lampor, batteri, extra monteringskostnad med kabeldragning och dynamo-hjul. Men det är nog ett litet novelty-påslag där också tänker jag.

Jag gillar färgen på ramen men man kan ju bara få den med det där styret som jag inte vill ha ... som vanligt.

Det är nog en rätt stor extra kostnad med svindyra lupine-lampor, batteri, extra monteringskostnad med kabeldragning och dynamo-hjul. Men det är nog ett litet novelty-påslag där också tänker jag.

Jag gillar färgen på ramen men man kan ju bara få den med det där styret som jag inte vill ha ... som vanligt.
Ah, ja det var några 1000 totalt sett ja... De kunde väl slängt med di2 också till det priset som hålls laddat av dynamon...

Bara styret (om man köper det separat) vill de ha 4300SEK för...

Sen kommer väl de "vanliga" Grizl cyklarna finnas kvar i sortimentet ett tag till...

Tillbaka
Topp