bekväm grop hejdå
Aktiv medlem
Visa din tusenmilare, tvåtusenmilare, tretusenmilare ... (Theseusskepp och hoj)
Jag tänker att det vore kul att se era cyklar som gått 1000 mil. Gärna med före- och efterbild, och gärna med en liten oblygsamt skrytsam rapport om vad som funkat och inte funkat, vad som bytts ut och gått sönder. Samma cykel får såklart fotas igen när den gått 2000 mil osv, gärna med länk till den tidigare rapporten.
Jag börjar med min drömåsna, som jag skruvade ihop för tre år sedan.
Före:
Efter:
Tusenmilarapporten: Bridge club-ramen har hållt, aluminiumnipplar var korkat, jag har fått byta flera mot mässig när de vittrat sönder, just nu kör jag 27 ekrar i varje hjul för att jag är för slö för att fixa. 8 mm aluminiumrör som skärmstag bak var för klent och gick av, på efterbilden ett tillfälligt och för kort stag snott från en pakethållare. 15 mm alurör där fram har hållt bra. Kendadäcken såg härliga ut, men rullade så hemskt dåligt på asfalt, race king har gått bra i 800+ mil, även om de börjar sjunga på sista versen. Sadelstolpen har blivit någon slags galvanisk korrosion på och går nog av snart.
Hoppas några andra vill dela :)
Jag börjar med min drömåsna, som jag skruvade ihop för tre år sedan.
Före:
Efter:
Tusenmilarapporten: Bridge club-ramen har hållt, aluminiumnipplar var korkat, jag har fått byta flera mot mässig när de vittrat sönder, just nu kör jag 27 ekrar i varje hjul för att jag är för slö för att fixa. 8 mm aluminiumrör som skärmstag bak var för klent och gick av, på efterbilden ett tillfälligt och för kort stag snott från en pakethållare. 15 mm alurör där fram har hållt bra. Kendadäcken såg härliga ut, men rullade så hemskt dåligt på asfalt, race king har gått bra i 800+ mil, även om de börjar sjunga på sista versen. Sadelstolpen har blivit någon slags galvanisk korrosion på och går nog av snart.
Hoppas några andra vill dela :)