[Artikel] En snabbtitt på Fox Podium under Seaotter Europe mässan

Redaktionen

Medlem
FOX-artikel.jpg

Fox vänder på steken och lanserar en Endurogaffel med uppochnedvänd design, dvs vi har innebenet nere vid hjulaxeln. Vi har pratat med Matt Pierce från Fox om varför man designat gaffeln så här, vad som gör en bra endurogaffel och om det finns något som heter för stabilt i en endurogaffel?

Läs hela artikeln:

Intressant även om inte idén är ny. Lätt skeptisk till om jag skulle vilja byta ut ngt bättre funktion mot ökad vikt och blir inte gaffelbenen lättare smutsiga?

Intressant även om inte idén är ny. Lätt skeptisk till om jag skulle vilja byta ut ngt bättre funktion mot ökad vikt och blir inte gaffelbenen lättare smutsiga?
Tycker inte jag märker någon skillnad mot min lefty och Fox 34 jag hade tidigare. Du har ju tätningar och olja ovanför som trycker neråt mot innerbenet snarare än smuts som letar sig neråt mot tätningarna i rättvänd gaffel.

Jätte nyhet när Manitou har haft sin ute några år nu som skall tydligen den bästa dh gafflen .

Jätte nyhet när Manitou har haft sin ute några år nu som skall tydligen den bästa dh gafflen .
Eller hur. Det är som qtt nu när Fox gör det så är det på riktigt. Det enda det betyder är att USD-gafflar kommer som OEM nu. 50 spänn på att YT's nästa launch edition av Capra kommer med en Podium.

Men om jag får drömma lite så hoppas jag att den full av Intend istället 🤩

Eller hur. Det är som qtt nu när Fox gör det så är det på riktigt. Det enda det betyder är att USD-gafflar kommer som OEM nu. 50 spänn på att YT's nästa launch edition av Capra kommer med en Podium.

Men om jag får drömma lite så hoppas jag att den full av Intend istället 🤩
White Brothers hade en som dom sålde på 90 talet u.s.d. så vad är egentligen nytt jo när fox gör något så är det en evolution.

Tillbaka
Topp