[Artikel] Datum för årets mountainbikelopp 2026

Redaktionen

Medlem
XCO-SM_DSF8383-2000x1500.jpg

Vi bjuds på riktigt aprilväder, men låt oss inte glömma att tävlingssäsongen närmar sig med stormsteg, kanske lika starka steg som stormen Dave, för redan i helgen hålls det tävlingar på västkusten och om två veckor går Kolmårdsbiken av stapeln och efter det är det ett fullspäckat schema genom hela sommaren och hösten för den som vill.

Läs hela artikeln:

Om man vill tävla XCO i Skåne kan man göra det redan nu till helgen, Team Albert mtb arrangerar två-dagarstävling utanför Billesholm:

Om man bara vill cykla på söndagen så är det oxå möjligt, det är dessutom DM för Skåne och Blekinge.

Om man vill tävla XCO i Skåne kan man göra det redan nu till helgen, Team Albert mtb arrangerar två-dagarstävling utanför Billesholm:

Om man bara vill cykla på söndagen så är det oxå möjligt, det är dessutom DM för Skåne och Blekinge.
Skåne är väl danskt? (OBS är skåning)

Bra med en sammanställning på lopp. Men kan ni inte göra den som en "sticky" överst på forumet så den är lätt att hitta igen?
Eller få med det i en kalender?

Jag som cyklar, men inte tävlar, tycker det är svårt att hitta information om lopp/evenmang/event/social rides. Det är hemsidor, det är sociala medier, det är föreningssidor osv..

Och jag vill se det mesta. MTB, Lvg, Gravel, Rando osv..
Någon med ambitioner som vet hur man kan sniffa upp allt och lägga i en kalender?

Bra med en sammanställning på lopp. Men kan ni inte göra den som en "sticky" överst på forumet så den är lätt att hitta igen?
Eller få med det i en kalender?

Jag som cyklar, men inte tävlar, tycker det är svårt att hitta information om lopp/evenmang/event/social rides. Det är hemsidor, det är sociala medier, det är föreningssidor osv..

Och jag vill se det mesta. MTB, Lvg, Gravel, Rando osv..
Någon med ambitioner som vet hur man kan sniffa upp allt och lägga i en kalender?
Alla loppen ska finnas med i förbundets kalender på https://swecyclingonline.se/

Alla loppen ska finnas med i förbundets kalender på https://swecyclingonline.se/
Ja. Och nej.
Dirty Halland? All rolig gruscykling i Norrköping? Ceres Gravel? Rando-kalendern? Osv..
Jag vet inte hur, jag vet inte vem, men för mig hade det varit intressant med en bredare kalender som fångade det mesta som händer i cykelsverige.
Menar på inget sätt att det ska ligga under happys ansvar eller paraply, men det är svårt att hitta idag.

Jag tycker sportstiming.se funkar rätt bra till allt som är sanktionerat, framförallt om man bor i Skåne och kan kryssa i att se de danska loppen samtidigt så finns det rätt mycket att välja på. T ex Dirty Halland är ju inget lopp utan mer ett event, de blir svårare att hålla koll på.

1776165847098.webp

Någon som kört dalsland xc på sistone? Hur är banan, mycket grus eller blandat? Har ca 20 mil dit så vore jul att testa men formen är inte den bästa.

Tillbaka
Topp