Varning från Schwalbe

Varning från Schwalbe
Sådärja fick man en bula

Bilagor

• däckbula 002.jpg
    däckbula 002.jpg
    67.5 KB · Besök: 84
Varning från Schwalbe
Tydligen kan det hända att däcken ser fina ut först och sedan utan förvarning så visar sig defekten. På hemvägen vid dagens runda kändes det som att köra över något varannan meter.

Nu har mitt däckspar gått 1280 km.

defect-ultremo-r.jpg ht=544

Skadan som syns till vänster har inte gått igenom.
Slangen låg fint i däcket också.
Framdäcket är fortfarande felfritt.

Jag reklamerar bägge däcken, men vill gärna ha felfria Ultremo R. Trevliga däck.

Varning från Schwalbe
Jag hoppas nästan att mitt Ultremo också uppvisar dessa symptom så att jag kan reklamera den. Det där jacket jag fick på flickrundan ser inget vidare ut...

Varning från Schwalbe
Har också fått en bula mycket lik den på mickescott's bild. Kom från ingenstans under min regniga midsommaraftonstur.

edit: Körde 10-mil igår med "bulan", kände inget speciellt och den har inte expanderat eller fortplantat sig ;-) Ska reklamera nästa vecka när semestern börjat.

Senast redigerad av en moderator:
Varning från Schwalbe
låg i sängen å titta på nå halvkass film. pang! så ser jag nå del flyga från framdäcket.

1. det var vittoria rubino (ovikbar)
2. jag såg nå liten bula för nå dag sen, tänkte inte mer på d.
4. trycket i däcket va kring 9 bar (dom ska ju tåla 10, står d iaf)
3. vågar man leva m samma bakdäck, lr ska man byta ut båda när man ändå e igång?

Senast redigerad av en moderator:
Varning från Schwalbe
evo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag hoppas nästan att mitt Ultremo också
> uppvisar dessa symptom så att jag kan reklamera
> den. Det där jacket jag fick på flickrundan ser
> inget vidare ut...

Knöla in slangen och pumpa hårt så bubblar det säkert ut tillräckligt. Fota bubblan och tillverkningskoden på däckens insida. Maila Schwalbe och vänta på nya däck.

Varning från Schwalbe
Det räcker att Photoshop'a lite, man kan få perfekta bulor ;-)

bng skrev:
> Knöla in slangen och pumpa hårt så bubblar det
> säkert ut tillräckligt. Fota bubblan och
> tillverkningskoden på däckens insida. Maila
> Schwalbe och vänta på nya däck.

Varning från Schwalbe
Photoshop bula eller riktig bula?

Oskar_ skrev:
> En gång hade jag en bula i byxan, jag fick inte
> nya byxor för det. =(

Varning från Schwalbe
Bulan kom efter att jag hade kollat på bilder som varit efterredigerade i photoshop =(

schture skrev:
> Photoshop bula eller riktig bula?
>
> Oskar_ skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En gång hade jag en bula i byxan, jag fick
> inte
> > nya byxor för det. =(

Varning från Schwalbe
Nogen der har fået et nyt dæk fra schwalbe ?
Jeg havde 4 mil hjem da dækket blev helt skævt, så jeg rullede hjem med 3 bar for at være sikker på at komme hjem.

3668638074_1f54c323da.jpg ht=375

3668638854_eb3cbabf2d.jpg ht=375

Varning från Schwalbe
Jag skickade ett e-mail för ett par dagar sen med en bild och frågade om det gällde Ultremo evo också, ingen respons än. Jag ska kolla med butiken också när jag kommer till Schweiz.

Varning från Schwalbe
De bytte däcket direkt när jag gick till butiken i morse, fick ett Ultremo R istället. Nu får vi se hur det går med det nya ;-)

Från Schwalbe har jag inte hört något.

Varning från Schwalbe
Det var min fråga till Schwalbe som jag inte fått svar på än. Jag frågade i butiken om det möjligen var fel på däcket, om jag gjort fel eller om det var vanligt slitage. De tittade lite, borde inte "bubblat" sa de, och bytte ut det.

Kasper1 skrev:
> Var det ikke kun på Ultremo R problemmet findes
> ?
> Har ikke hørt at det skulle være på de gamle
> ultremo.

Varning från Schwalbe
Har lige fået mail fra schwalbe

Hi Kasper,

We thank you for your email and feel very sorry about the problem you stated.

The corresponding replacement will be send to you by UPS free of charge as soon as possible.

Once more we like to apologize for all the inconvenience and hope for your understanding.

Kind regards,

Bettina Kreft
Kundenservice

Varning från Schwalbe
Samma här: Fick två däck för en reklamation, men jag nämnde att jag köpte dem i par.

Men jag vågar ändå inte köra på det som inte såg ut som en gravid anaconda.

Varning från Schwalbe
Bumpar denna tråd då jag är impad av Schwalbe.

Hade en bula på mitt Ultremo bakdäck. Nu ska de skicka mig 2st Durano och 2st Ultremo R.1. Wow!

Har en liten bula på ena knät. Vem mailar jag om det? Skulle gärna vilja ha de där nya Bolt benen. :)

Varning från Schwalbe
Jag har också problem med schwalbe, men jag kör inte räcer.

Senast idag krängde sig mitt andra black shark mud däck av fälgen och vägrar att sitta på igen när man pumpar i luft!

Har ngn. ett bra tips till sen som lagt ut nära 1000 kr på däck som lyckades rulla en hel gång nedför backen att reklamera dem?

Varning från Schwalbe
enbart två bucklor på bakfälgen men dem ska ändå kunna sitta kvar.

köpt dem beggade men då var dem helt nya och dem är på mönstret fortf. helt nya.

Mejlat jofrab och hoppas att dem kan hjälpa mig men aldrig mera schwalbe säger jag.

Varning från Schwalbe
en gammal tråd men ett aktuellt problem. Har den senaste tiden haft samma problem med mina Schwalbe Lugano som jag köpte i september förra året. Jag tänkte att det kan ju vara bra att posta här så att däckspekulanter vet vilka däck som ska undvikas. Nu vet jag i och för sig inte om det rör sig om ett fabrikationsfel på just mina däck, jag får se vad butiken svarar på min reklamation.

Bilagor

• rearwheel 002.jpg
    rearwheel 002.jpg
    51.3 KB · Besök: 78
Varning från Schwalbe
Så var det min tur.
I morse på väg till jobbet märkte jag en ojämnhet, visade sig vara en bubbla i bakdäcket.
På väg hem så hade anakodan precis ätit, den ar sprickfärdig.
Har redan fått Ultremo R1 bytt två gånger pga. att de inte hållit, detta däck togs ut förra sommaren från en ÅF, trodde att problemet borde varit löst då :(
IMG_20120611_183140.jpg

Varning från Schwalbe
Schwalbes R.1 och ZX är sköna att åka på men fortfarande så är kvaliten väldigt ojämn har återgått
till mainstream GP4000s.
Skulle gärna prova Schwalbes tuber men om kvaliten är lika ojämn där så blir det dyra läropengar

Varning från Schwalbe
Guldfinger skrev:
> Schwalbe Lugano
>
> Fram:
>
> Bak:
>
> Fabrikmonterade på Radon R1. Ja det blir bättre
> däck väldigt snart.

Har du sett att du har kört på något vasst?

Varning från Schwalbe
Är det 15 mil velodrom eller landsväg? Är det inte lackad parkett så ska det vara bra goodwill för att ta tillbaks ett däck.

Varning från Schwalbe
mzi skrev:
> Är det 15 mil velodrom eller landsväg? Är det
> inte lackad parkett så ska det vara bra goodwill
> för att ta tillbaks ett däck.

+1

Varning från Schwalbe
Solklart kört på något vasst där, typ glasskärvor/splitter. Lite superlim på bakdäcket och framdäcket kräver nog liquisol både på ut och insidan för att vara säker. Men klart lätt fixat...

Men solklart skärsår från vassa föremål, det där är inte däcket som självspruckit.

Tillbaka
Topp