[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

AddeN

Aktiv medlem
Nu verkar vår tråd lagt ner helt... kunde inte skriva in.

Akt 2 börjar.

Nåväl, men Andermatt, jag gissar att de inte hux flux asfalterat så jag skulle iaf gissa att det fortfarande är grus där, men man vet ju aldrig. :)

Edit av the_TnT: Gamla tråden för referens: http://happymtb.org/forum/read.php/1/686523

Senast redigerad av en moderator:
Okey bra Jomensåatt, då inleder jag tråden som en fimp rätt i ögat med att höra om någon mer kan tänkas vilja cykla LVG på onsdag? Mtb cyklar jag imorgon i Arvika om någon mot förmodan skulle hänga med på den fronten.

Tiki skrev:
-------------------------------------------------------
> Mtb cyklar
> jag imorgon i Arvika om någon mot förmodan
> skulle hänga med på den fronten.

Kör exakt den sträckan som jag skickade dig så får Du se en perfekt runda runt Blanka pannan på ca. 25 km som inte går på en jäkla massa grus och asfalt......

Jordan: Nej, de hade inte de däck jag skulle ha för tillfället, så det har inte blivit någon beställning, vill ni andra inte vänta så går det bra att ni beställer själva.

Aha. Jordan och Frolicc - ska vi slänga in en beställning innan de tar bort de fina priserna? Var det nån mer som ville ha nåt? Jag är själv inte så grym på tyska - nån av er andra som vill samordna beställningen?

På lördag åker jag förmodligen till Sunne igen. En kombinerad cykla och jobba-dag. Måste göra klart det sista på spåret och köra upp det ordentligt ända från toppen. :)

Ska upp till Torsby i helgen så jag ska försöka ta mig ner
till Sunne och köra lite på lördag tänkte jag.

jansson99 skrev:
> Kör exakt den sträckan som jag skickade dig så
> får Du se en perfekt runda runt Blanka pannan på
> ca. 25 km som inte går på en jäkla massa grus
> och asfalt......
Vi verkar bli några stycken. Ska du med? Jag försöker testa den sträckningen som du föreslår förutsatt att de andra vill detsamma.

Thomas, Slider m.fl.: Jag siktar mot Sunne till lördag.

LVG med andematt på tisdag inställd!

Ser på väderprognosen at det ser ut att bli regn ikväll. Så såg det inte ut igår...
Får därför funderingar på att inte alls köra ikväll utan ta det som Tiki föreslår i morgon istället. Vi kanske är fler då också vilket är lite roligare?

LVG på Onsdag istället alltså, så kan jag snickra idag istället.
Tiki, samlingsplats och tid för onsdagsturen?

PS. Mäktigt att knäcka en tråd =)

Vilka ska åka till Rättvik???

Jag har bil om någon vill samåka!!!

Vill helst åka lördag men kan tänka mig åka tidigt söndag.

Inte omöjligt att jag dyker upp i Sunne på lördag, bara det inte blir skitväder igen. :P I så fall kanske det bara blir bygga.

Ja det var imponerande att vi fick börja om att skriva på en färsk tråd, känns konstigt liksom.

.....Då sätter jag en tid för onsdag som blir kl 18.30 vid en gammal staty på torget. (Står det inte någon sådan?) Min plan är att vi kör bort till Skutberget > Vålberg > Edsvalla > Kil > Skåre.... finns det någon mer sträckning som kan läggas in längs vägen? Annars blir det ca 6 mil.

Finns det andra förslag på sträckning är det okey men jag vill mötas upp vid statyn(!).

Kanske ska denna tråd bli Happy racer, eftersom det mest verkar handla om racer här. Varför inte skapa en HappyHappy, som gäller MTB? Är det någon som är på gång med MTB denna vecka? Jag är intresserad, både dagtid och kvällstid.

Apropå race så hörde jag av Frolicc att det var på SolstaCKs hemsida man skulle styra upp de cykelrundorna. :D

.... eller varför inte samköra skrivandet i denna tråd eftersom vi till antalet är så få som skriver här och uppenbarligen utövar mer än en disciplin. Vill någon skriva en särskild tråd för sitt eget cyklande går väl det utmärkt med typ 2-3 läsare som berörs.

Skulle vi kanske dela upp Happy Karlstad i tre trådar..

[Happy 054] - Karlstads forumtjôt
[Happy 054] - Happy-LVG turer annonseras här
[Happy 054] - Happy-MTB turer annonseras här

.. eller kanske inte ;o)

Jag dyker upp vid torget i morgon 18.30!
Fast det ser ut om att det ska bli regn på yr.no då... fasen vad de ändrar sig hela tiden.

Hej alla!
Dyker upp här för första gången, det är jag som är den bakre av tandemcyklisterna och med tanke på att fordonet redan etablerat sig som buss här så är ju signaturen given!
Himla kul att köra med er förra veckan och imorgon ses vi igen!

Andematt det är bra som det är med en tråd som handlar om allt!!!

Jag tar en morgonrunda på racern

Morgen kl 6 – kl 12 16°
Klarvær. Svak vind, 3 m/s fra sør-sørvest

Blev tillräckligt våt i söndags. Inte kul att köra närmare 2 timmar i regn.

Jag tar en tur till rättvik på söndag, dock inte från karlstad utan från det mer närbelägna dala-järna. Vilka mer blir det till mörksuggan?

Frolicc tyckte inte vinnartiderna i motionsklassen verkade något märkvärdiga, så det är pallplats som förväntas för hundmaten ;)

Jag kommer, blev lite osäker på om jag skulle vara körbar idag, vurpade i ca 40 knyck igår, men har inge känningar av det, bara ett stort blåmärke på höften och lite kosmetiska skador på hojen.

Missade helt denna del två så hängde inte med på turen ikväll. Blev fartlek på I2 istället (tyvärr Olov, hann inte med det igår). Gick bra, undersökte leran på nära håll efter närkontakt med en rot. Kändes helt ok faktiskt även fast jag kört mer motorcykel än cykel senaste månaden.

Har väl hittils plats 28(? eller vad kom jag)) och 44 i motionsklassen så pallplats blir nog svårt, men för KONAmi blir det såklart ingen match =) Är helt klart nöjd med topp 30, supernöjd med topp 20.

Med tanke på att jag säkert blir utan internet snart är jag nog inte helt lämplig att styra ihop beställningen. De har tydligen satt på vårt gamla Comhem nu för att telia inte kunnat leverara i tid... får se hur länge det varar. Tror vi får internet i slutet av nästa vecka... hoppas jag iallafall

XT kassett 11-32 och XTR kedja för 9del är vad jag önskar om någon vill ta på sig ansvaret.

Edit: Jo mörksuggan, jag kommer komma norrifrån på söndag. Det finns dock plats i bilen vid hemfärd om någon har det behovet.

Skön tur idag. 60,1 km från torget och hem, 31,3 i snitt, 1:55:10 i ride time. På de partier vi körde lite hårdare snittade vi runt 36 km/h.

Jag fick 70.8 km på min mätare från orrholmen och tebaks. Snitt 26.5. 2:40 rulltid. Sista biten, dvs från Kil där jag släppte var en kamp emot kramp och vänsterskithelvettesjävlaknäet. När jag gick av cykeln hemma höll jag på att ramla ihop när både lårens fram och baksida krampade samtidigt =)
Smärta är vekhet som lämnar kroppen, eller hur var det nu..

Nån som har en länk till stället man köper dunderhonung?

Ja fin runda idag igen. Jag hade 31,6 i snitt på 64,5km åkning.
CykelcrossKarlstad-Kil-Karlstad2009-07-08.jpg ht=653

Frolicc skrev:
> Med tanke på att jag säkert blir utan internet
> snart är jag nog inte helt lämplig att styra
> ihop beställningen. De har tydligen satt på
> vårt gamla Comhem nu för att telia inte kunnat
> leverara i tid... får se hur länge det varar.
> Tror vi får internet i slutet av nästa vecka...
> hoppas jag iallafall
>
> XT kassett 11-32 och XTR kedja för 9del är vad
> jag önskar om någon vill ta på sig ansvaret.
>
> Edit: Jo mörksuggan, jag kommer komma norrifrån
> på söndag. Det finns dock plats i bilen vid
> hemfärd om någon har det behovet.

Jordan, vad var det du ville ha? Skriv vad det var så ska jag försöka mig på att lägga in en beställning. Nån annan som vill va med? Skynda er i så fall, beställer nog imorgon. www.actionsports.de

Hannak Det var däck jag skulle ha, men köpte dom igår på Klaraviks cykel. Ville ha dom nu till helgen och rättvik. Så just nu behöver jag inget.

Vi som ska till rättvik vi ses på travbanan innan start.

Ett tips till Konami och Frolicc ta rygg på Tony han som har Klaraviks cykel. Slår ni sedan honom i spurten har ni en topp 10 placering.

jordan, jag är osäker på om det verkligen är tillåtet att handla där utan att komma förbi och hälsa på mig. Lycka till i helgen förresten.

Frolicc skrev:
> En kollega undrar..
>
> Är det någon som sitter på en billig cykel för
> en 3-åring som denna vill bli av med?

yes!

Edit: 1a 2a 3e - Såld till herrn som ringde på dörren.

Vad sjukt det ser ut i skogen, nu får det faktiskt sluta regna snart för alla stigar har blivit bäckar och diken som vanligtvis är torra är som mindre floder. Annars får det bli racer.

Fem dagars orientering känns i kroppen kan jag meddela. Det var jobbigt idag. Nu ska jag vila och sen ska jag lära mig att cykla på hala rötter.

blir det nån lugn tur framöver.

/Maria, ledbruten men lycklig

Tillbaka
Topp