[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Ha ha Bozz ja det är mitt fel denna gången också. :-)

Buddies, jag hoppas ni snart hittar tillbaka till myllan. Om inte annat kommer vi väl att köra den 22 augusti tillsammans? Körde solo alena några mil igår och testade nya stigar för projektet (och den 22:a). Det kommer bli en fin tur bara det får torka upp lite. Nu finns första ca 1,5 milen från Taserud till Gunnarskog på tråden: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1180687

Sista kilometern på den sträckningen är världsklass och jag skulle inte placerat en sten annorlunda om jag så kunde och fick. Vi kommer alla komma till Gunnarskog med det bredaste av leenden. ;-) Sedan vette f-n hur vi kör men jag jobbar på det.

Kristoffer skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag hänger gärna på från kanotklubben, när?

Kanske 18.45 (alltså blir det 18.50)

hahaaaaaa va kul vi hade 5 st glada mtbare på bonäsleden o jordan var på sitt allra spralligaste humör som en kalv på grönbete!!på vägen hem mötte vi olofs gäng på väg ut på nattcykelorientering i regnet!!

Tillbaka så här på hammarö så är det första man ser 3 cyklister påväg in på bonäsleden vid mörudden! Två tjejer och en kille tror jag bestämt det var, igår kväll.. Trevlig syn må jag säga!

Dum som jag är har jag dock bara racern med mig.. Men, det lär ju bli en och en annan mil på den i veckan!! Någon som planerar någon rolig runda under den närmsta veckan?

Det är egentligen rätt skönt med mtb, regn och lera.. Men också ganska skönt att komma hem och duscha.

Förövrigt, Bozz om du skall ha lvg pedaler har jag ett par bättre begagnade Look Keo Sprint att avyttra. Nya klossar medföljer.

Mycket trevlig tur, först lerinpackning och sedan avsköljning med färskt fint regnvatten. Som en gratis spabehandling kan man säga!

Jo, även jag kom hem till slut, även om det blev rejält halkigt när hällarna och rötterna blev våta, så det blev marksyning även för mig (och ytterligare ett dopp i en "sjö"). Ångrade ett tag att jag inte följde med er väg på slutet. Samtidigt såg jag på yr.no att det är mer regn på väg, så det kanske inte blir hela Bonäsleden på ett tag... eller viker jag ner mig i förväg nu?

Visst var det en trevlig kväll.

Ja idag var jag lite sprallig. Det var nästan 30 år sedan jag hade en spurtduell, tack Kristoffer.

Det är kul när man är några stycken och har lite fartlek. Ska sägs att Kristoffer körde ifrån mig lätt idag, men det kommer fler tillfällen till träning.

Imorgon blir det stavgång på Kilene med familjen.

Buq det blir racer till helgen, så det vore kul om vi kunde åka ihop.

Vem av oss i vårt gäng på 6 var inte glad och fick inte räknas med. Det funderar jag lite över.

bozz skrev:
> hahaaaaaa va kul vi hade 5 st glada mtbare på
> bonäsleden o jordan var på sitt allra
> spralligaste humör som en kalv på grönbete!!på
> vägen hem mötte vi olofs gäng på väg ut på
> nattcykelorientering i regnet!!

Cykelorienteringen var rent ut sagt skitkul. Jag har karta om någon vill köra banan... blev bara 4 kontroller då banläggaren akut fick åka bort, men det blev en fin runda på lite under en timma iaf.

Vi lyckades även snika till oss två rulltårtor från bageriet i nolgård på vägen hem :)

skulle va kul att köra den. Får ta en rejäl genomgång av tävlingskalendern...

Ni glömmer väl förresten inte utmaningen!!? Obligatorisk Happy-närvaro på startlinjen!

oj MM glömde ja bort en ...hade så kul så jag tappade bort räkningen. ekelund va ju inte direkt rädd för å bada han heller ...man fick sej nåra goa skratt...härligt.idag måste jag ha vilodag kamrater.... men tehälja blir de racer igen eller............

Lördag kanske vi ska cykla runt frykstahöjden!!!!

Vi åker från karlstad 08.30 Statoil Gruvlyckan. Vi tar ett fika stopp vid Berga Värdshus Västra Ämtervik innan vi åker hem. Tempot upp till roten av backen blir väldigt lugnt, sedan är det upp till var och en hur fort man kör uppför. Samling på toppen innan vi åker ner.

Åt vilket håll ämnar du köra på lördag. Jag åker nog till Arvika men hänger nog på om ni kör 45:an upp och den branta backen till höjden.
Borde finnas ett fik på toppen, gör det det?

Kristoffer skrev:
> Åt vilket håll ämnar du köra på lördag. Jag
> åker nog till Arvika men hänger nog på om ni
> kör 45:an upp och den branta backen till höjden.
>
> Borde finnas ett fik på toppen, gör det det?

Inget fik på fryksdalshöjden.

145 km blev det när man tog vägen över Frykstahöjden.

Vilken fart Buq och kristoffer drog upp till Finnebäck. Det var bara att sitta på rulle och försöka hänga med. I roten av backen släppte jag pöjkera och körde i mitt eget tempo upp för backen. Det gick tungt upp med typ 39x22. Kristoffer vände och åkte till Arvika. Nerför fick jag upp cykel i 78,38 km/h. Hem fick Buq dra det mesta jag kunde bara hjälpa till ner det luta lite nerför.

Nu är det vila

Tillbaka
Topp