[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Hallå
Tänkte damma av min hoj (och mig) på Bonäsleden, fredag kväll, lördag förmiddag eller söndag förmiddag. Någon som känner för att haka på ?

Snyft, för min del är det slutcyklat i sommar. Jag skadade tummen i Åre och ska opereras på fredag... :/ Men förutom det så var det kalas uppe i Åre.

Det där med att skippa sista åket gäller tydligen inte bara för skidåkning...

Naeej, inte trasa sönder tumme! Vad hände? Sablar vad tråkigt, hoppas det går bra med tummen så det inte blir nåt bestående knas.

idag blir det Kalevala i sunne så inge cykel för mej!jaha då får vi även skanka en tanke till jomensåatt- om de e nån tröst ¨så va re lite värre för jens voigt....

Det var dagens sista åk, skulle ta Hellride ner till Bräckebäcksleden. Dumt nog så laddade man fulllt (Hellride är ju så sjukt rolig) även fast jag var sleten. Resulterade i att jag gick över styret i en brant sektion och slog bla i handen och slet av ett sidostabiliserade ledband i tummen (även så kallad skidåkartumme) som nu ska bultas och sys fast igen.

Om allt löper som det ska så blir det 6 veckor i gips, och sen får vi se om det behövs sjukgymnastik och så. Bara hålla tummarna (haha) för att det inte blir någon bestående minskad rörlighet/styrka i handen.

Aha, då är det inte läge att kränga på nya däcken... Inte kommit nåt paket än, imorrn tror jag på.

Inget mer surfande heller alltså, sablar vad trist. Flaggvaktande hoppas jag du fixar? ;)

/Thomas

Aj Aj JoMenSåAtt. Skippa alltid första och sista åket. Varje dag!
Tråkigt att förlora en dh kompanjon så här mitt i säsongen.
Hoppas att det läker som det ska.
Var föresten ute på en liten tur nyss och märkte till mitt
stora förtret att min gaffel har tappet slaglängd igen.
Skit! Har bara ca 6cm och det är ju inget för en riktig karl :)
Så det blir till att meka igen. Får du tråkigt med ditt gips
Andreas kan du ju komma hit med och ge mig lite tipps och glada
tillrop.

JMSA -> Låter verkligen som något otrevligt man inte vill råka ut för (och därför kör jag inte DH). Jag såg svärfar i veckan efter att han dragit av ett ledband på yttre pekfingersleden. Åtta veckor tejpad i skena och förbannnnnnat ont och dessutom konstant böjt finger. Landstinget vill inte ens bekosta en operation... Hur han skadade sig? Jo fingret vek sig när han ringde på en dörrklocka!

Tog mig en räcertur före frukost i morse upp till Forshaga i tebaks 50 km på ca 1h 50 allena med "W.A.S.P. - The electric circus" i örat är mysigt en tidig fömiddag på klarälvsbanan =). Bestämde mig medan jag fortfarande låg mellan lakanen så det blev inte tid att höra om någon ville med.

Får se om det hinns med nån mer tur i veckan. LaFamilia kräver sitt vad gäller tid och gemenskap.

Jomensåatt nu har du fått en bra historia att berätta för barnbarnen!!! Krya på dig.

Miamaria vi kör hela helgen men börjar med en tur på klarälvsbanan på fredag. Vad sägs om att starta kl 09.00

andematt skrev:
-------------------------------------------------------
... Hur han skadade sig? Jo fingret vek sig när han ringde
> på en dörrklocka!
--------------------------------------------
Gäspalt! Livet har verkligen sina risker.

Jordan blev inget racer för mig, inte för dig heller antar jag =) Blev motordrivet istället... inte bra detta för finnmarksturen.

Ät ordentlig frukost.

Det finns många ställen att köpa mat efter vägen.

Kommer till dig 0845 så jag vet att du kommer med.

Ha! Jag kör med rena strumpor och skiiiter i att de inte är vita trots att jag vet hur "eliten" ser på den saken. Jag kör med skärm på hjälmen. Jag kör med skärmar på racern. Dessutom kör jag så sakta eller fort jag vill och jag kommer aldrig komma på ideen att tävla mot någon annan än mig själv eller klockan.

Varför ska man försöka vara någon annan än den man är? Härligt med Amerikaner likt Lance som rör om i myrstackar ibland.

Tack pöjker för en fin tur idag. Inte trodde jag att jag skulle få uppleva både Kalles hångelkoja, husbåtskoloni och dessutom se bozz med en annan kvinna. Nästa gång tar ni en vända till!

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    91.1 KB · Besök: 65
  • 2.jpg
    2.jpg
    65.2 KB · Besök: 60
Super om killar som fikar med hjälm och kelar med statyer kan hjälpa en snabbis att flytta! Kan ni komma kl 11.00 till Malménsgatan 2C 3tr. Det hela är avverkat snabbt med killar i denna kaliber. (Hoppas fjäsk funkar?)

-> Jordan mfl - kom ni hela vägen upp till Uddeholm o tebaks? Hur många kilometer blev det tillslut?

-> HannaK - Ingen FlyttReport med bilder? Vart är Happy på väg egentligen.... ;o) Mitt gamla diskbråck bockar och bugar för att det inte tvingades vara med.

Själv hann jag med en runda i morse (07.30) med Grannen Per. Andra rundan som är lite längre han hänger med på sin gamla Nishiki Måste säga att det ser lovande ut. K-d - Skåre - Öjenäs - Forshaga - klärälvsbanan hem. Ca 5 mil. Tider och hastigheter ovidkomande i sammanhanget, speciellt som vi blev kränkta av en semestercyklist på en tuuung enpetare som redan kört hela vägen ner från Råda (Hagfors) på morgonen för att hämta familjens bil.. =)

Vi kom upp till Uddeholm. 165 km t.o.r. enligt min mätare och ett snitt på 27 km/h. Det är dock möjligt att den visar lite för kort och därmed också för sakta. 6 timmar och 11 minuters cyklande enligt samma mätare.

Riktigt skön runda.

Frolicc skrev:
> Andematt: Fick ni ihop cykeln alltså? Mår
> gaffeln (och staketet) bra? =)

Jo faktiskt. allt fugerar även om jag är lite skeptisk till gaffeln. Den verkar vara av segt material och tåla mycket stryk så den har hållt stabilt ett par rundor nu. Du vet inte nån som har en bra reservgaffel (90-tals gängad racer) liggande ifall....?

Bozz var det blött i skogen eller kan man våga sig ut i veckan?

Bozz, Kristoffer och MiaMaria - tack för flytthjälpen i lördags!! Hoppas ni inte blev allt för blöta på hemvägen. Extra tack till MiaMaria som kom trots det diskriminerande inlägget. Passande nog så var två kompisar till mig från Göteborg på besök i Arvika just i lördag så de med sällskap hjälpte oss att lasta ur.

Andematt - sorry, inga bilder. Nästa flytt kanske.

Är det någon som är sugen på en tur ikväll efter jobbet? Cirkus 17:30? Hårt? Intervall?Happyintervall (en minuts cykel, tio minuters snack)?

Har inte bestämt om jag är funktionär eller deltagare i loppet (ska i alla fall vara med och lägga banan) men det vore skoj om det kom med någon från Happymaffian.

Inbjudan Värmlandsserien i Mtb i Arvika

Datum: Tisdag 4 augusti 2009 Starttid: från 18.30

Plats: Arvika IS klubblokal, sista lokalen
mot motionsspåren, idrottsplatsen på Vik.

Vägbeskrivning:
Från Karlstad, ta vänster i Gaterondellen
vid Mc Donalds och sedan vänster mot
idrottsplats.
Från Säffle, kör rakt i Viksrondellen och
sedan höger mot idrottsplats.
Samtliga klasser
Klubbtillhörighet obligatorisk (klubb
ansluten till VCF)
Tävlingen öppen även för åkare som
saknar tävlingslicens

Omklädning och dusch: Vid startplatsen
Nummerlappar: Vid startplatsen
Anmälan skickas till: Per Jansson
Tel. 0570-141 14, 0705-171375
e-post: per.jansson@heavycast.se
Anmäl görs om möjligt två dagar i förväg,
men efteranmälan kan även göras på plats före start
-----------------------------------------------------
Ride imorgon!
Imorgon kväll (onsdag) ska jag och Kristoffer köra en tur i Arvika om någon skulle vilja med. Det blir väl ett par mil med stig och grusväg om vartannat. Start kl 18.00, ring om mötesplats 076-831 77 66

Kristoffer skrev:
> Landsvägs cykling i Arvika, kan det locka någon?

Det kunde det tydligen inte, blev en solotur. 76 km på 2,5 timmar, backigt och skönt.

Imorgon blir det mtb, kom vi fram till någon mötesplats Tiki?

Ha! Vilken skrattfest det var i Mariebergsviken idag på eftermiddagen =)
Idag har jag vindsurfat på mina egna grejjer för första gången sedan 1994. Hade inget minne av att brödan sjönk när jag stod på den! Kanske det beror lite på figuren men jag skyller mer på att bärigheten är sämre i sötvatten än i salthavet =) Och varför är den så smal? Skulle det vara så 1992? Så dumt.. Nåväl de gick hur som helst skitdåligt. När jag skulle falla av på slör dök nosen som U-137 rätt ner mot botten. Tvärstopp som följd och inte tillräkigt med vind i seglet för att ha något att "luta" sig mot. Där skulle du varit med Tiki!

Det var värstans Andematt - ute och rippar med Preston!? Ja det där är inte det lättaste i brädväg du gav dig ut på. På klubben vid Skutberget har vi en sådan här bräda som passar halv-erfarna bättre: http://www.star-board.com/2009/pages/products/v_go.php Den är stabil och är tillgänglig för test. Skoj att du varit ute och kört!

Kristoffer: Har du möjlighet att komma till Stenbrottsvägen 10 vid kl. 18.00 så kan vi rulla rätt in på stig med en gång? Sedan har jag en sträckning vi ska testa och logga för projektet som är på ca 2,5-3 mil om jag inte missminner mig.

Någon som är sugen på en happykarlstadride runt 19:00 ikväll. SS ride runt bonäsleden? SS ride runt I2? Den cykeln bör vara fungerande, punkade cubens bakhjul i måndags och corratechen har fortfarande bara en vevarm. Skruvtid behövs!

:-) Jo Frolic jag tyckte det började bli väl mycket asfaltskörning här så jag tog mig friheten att utlysa rajds med skogscykling för att väga upp. ;-)

Tillbaka
Topp