[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Tiki - vi kan byta jämt? =) Är det centerbord på starboarden?

Hemma igen efter en inte allt för rolig tripp till Rottneros. Lillgrabben stukade foten rejält på studsmattan/kudden och grät hela vägen till akuten. Sen gick det lite bättre och nu sitter han med foten i stödlinda lite lätt svullen. Nog trodde vi en kort stund att den var helt bruten men så är det nog inte..

Ingen cykling för min del nu..

Tack för guidningen Tiki, riktigt bra stigar och sköna höjdmetrar.

Det där med att dela upp forumet i olika trådar.. Har inte det diskuterats tidigare?
:)

Andematt: Det finns sidofenor att köpa som tillval annars är det en rejäl fena bak som ger god höjdtagning... vid planing. Finns att låna obegränsat av klubben för en blahasumma: http://www.onwater.se/index.php?pag...ategory_id=25&option=com_virtuemart&Itemid=36

Tack för turen Kristoffer det var riktigt kul! Det var en rackarns fart du hade uppförs! Inte en chans hade jag trots alla mina växlar. Förlåt men det bör nämnas: lite smålustig när vi var rejält kleggiga mot slutet, och för att riktigt säkra upp med att komma hem skitig bailade Kristoffer rakt i krämigaste lervällingen intrasslad med cykeln över sig. Komiskt med ca 100 meter kvar till asfalten i mål.

Nån som vet vem det är som är ute o rippar mariebergsviken ikväll? Gipparna verkar sitta rätt bra och då är det Inte jag =)

på söndag kan de bli happy girlsride me bosse. tjejer från kristinehamn som vill lära känna stigarna runt stan ;)

Tiki, vad säger du. Hyfsat för dig i morgon på Haby eller?
www.yr.no/sted/Sverige/Västra_Götaland/Haby_Bukt/time_for_time.html

Så Mariebergsviken ska bli det nya surfcentrat i trakten med ledning av dig Andematt? Vet ej vem dagens förmåga var men själv åkte jag räkbåten på Vänern och lyssnade till en trubadur som sjöng Sven-Ingvars covers när det blåser kuling ute. Jag kan faktiskt inte komma på en mer avancerad tortyrform mot en surfare. (*Ähh det var trevligt Hanna_K!)

Haby hade varit klart intressant imorgon men vi ska testa vågorna på östra sidan av Vänern istället, närmare bestämt i Baggerud typ 2-3 mil söder om Kristinehamn.

Kan tänka mig att Bozz kommer att trivas på Kristinehamnsturen. :-)

Tossebergsklätten är intställd med för få anmälda. Kasst solsta! Helst vill man ju inte föranmäla sig alls och definitivt inte till ett plojlopp.

Något annat att göra på söndag morgon/förmiddag? Antar bozze vill ha flickorna för sig själv på girlsriden =)

Du (och övriga Karlstadsbor naturligtvis) är mycket välkommen hit på
en guidad runda i dom djupa skogarna runt staden.

Det är inga problem. Därifrån går det att ta sig till gamla A9
området och där finns hur mycket som helst att cykla på.

solstas 9.00-turer fån kroppkärrssjön, går de fortfarande? Är ganska sugen på att ge mig ut en sväng och eftersom jag inte har någon vettig mtb får jag hålla mig till vägen... Dessutom vill jag prova mitt nya vevparti. :)

Edit: la till lite som jag glömt.

Senast redigerad av en moderator:
Tack för idag det var skoj! Bozz styrde oss runt 23,5 km. Kanske uppstod några nya Happyiter idag!?
Här kan våra däckspår ses:
Logg-2009-08-02.jpg ht=544

Logg-2009-08-02-google.jpg ht=544

Hej!
Dyker upp igen efter ett par veckors radiotystnad, resande mm.
Snackade just med tiki o vi tänker oss ut på en tur lvg onsdag kväll. Start 18.30 från Stora torget. Fler som vill med?
Vi tänker oss en sex-sju mil nånting. Ett alternativ är den gamla hederliga sträckan Bergvik-Edsvalla-Vålberg-Kil som vi ju provat på tidigare, men om nån har andra förslag så feel free att lansera!
Bussen rullar igen! Ska strax ut o rasta farsan på Klarälvsbanan men där blir det nog sightseeingtempo!

Thomas:
Jag får med mig Ida som flaggvakt till tävlingen.

Alla ni andra som inte anmält er som flaggvakter på downhilltävlingen i Sunne den 9e aug, anmäl er snarast är ni snälla. Det råder stor brist på funktionärer.

--Snälla anmäl er som funktionär!--

Utmärkt! Superbra! Det är roligt när flaggvakterna letar upp sej själva. :)

Behöver ca 3 till flaggvakter. Sen behöver vi samordna lite transporter. Vilka tänkte köra bil?

Sekretariatet bjuder på en belgisk öl till portdomare från Arvika.

(Vill bara kolla om det är fler från Arvika som läser tråden och vill vara portdomare)

Tiki skrev:
-------------------------------------------------------
> Sekretariatet bjuder på en belgisk öl till
> portdomare från Arvika.
>
> (Vill bara kolla om det är fler från Arvika som
> läser tråden och vill vara portdomare)

Jag vill vara portdomare och jag vill vara från Arvika men tyvärr är jag i Gbg till helgen. Får väl köpa mig min egen belgiska öl.

Återkommer om exakta tider men som det ser ut nu har vi samling för flaggvakterna ca 7:45. Liften stänger 16 tror jag men så snart alla tävlingsåk är avklarade så är det slut på flaggandet.

Första träningsåk kan genomföras klockan 8:30 så det ska till lite briefing och lite tranport till flaggvaktsställena. Jag rekommenderar stövlar till alla flaggvakter. Det lär vara blött på vissa ställen och man vet aldrig var det finns orm och annat mög i bushen. Regnkläder utifallatt det blir regn. Solstol och fika är inte fel det heller. Kamera kan vara kul! Tiki hade önskemål om foto vet jag, vi får göra upp om var du ska stå för att få roliga bilder.

Mat kommer köras ut till samtliga flaggvakter runt lunch. Vattenflaska kommer också delas ut.

Thomas, vilka tider är det som gäller? Jag har inte direkt jättemkt tid på söndag... förväntas nog packa och förbereda en hel del. När förväntas man som flaggvakt vara där och kan man även få ta med kameran om man håller flaggan inom räckhåll? Klart man ställer upp om det inte tar för mkt av dagen.

Om det tidsmässigt funkar kan jag ta motorcykel med en plats ledig om någon vågar.

Jag får plats med tre extra flaggvakter att sälnga in i baksätet och mysa. Två om dom vill sitta någorlunda bekvämt...

Tillbaka
Topp