[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Hej,
Ny på området. Har hojat ett par veckor och kör mer eller mindre varje dag nu.
Hur funkar det med dessa turer?
Är det öppet för alla, även jag som nybörjare?
Antar att man har koll här på forumet för samlingar etc?

mvh

trapper skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej,
> Ny på området. Har hojat ett par veckor och kör
> mer eller mindre varje dag nu.
> Hur funkar det med dessa turer?
> Är det öppet för alla, även jag som
> nybörjare?
> Antar att man har koll här på forumet för
> samlingar etc?
>
> mvh

Välkommen!
Självklart hänger vem som helst med på turerna. Men det där med regelbundna turer lär bli svårt att styra upp verkar det som. Kolla tråden varje timme så kanske man hinner med ;o)
Lite allvar i den humorn faktiskt.... =)

Jag har som nämnts till dig Thomas också bil. Har även slängt ut kroken för fler flaggvakter men än så länge inget napp.

Bozz & Jordan: Har fått höra att det är en teknisk o jobbig 5 kilometers slinga som ska köras 4 varv imorgon. Pastaladda!

Det verkar vara 8st som åker från Karlstadsområdet.

Tiki
Jomensåatt
Ida
Jordan
Fredrik (Rimbusterkille)
Markus (Rimbusterkille)
Malin (Rimbustertjej)
Slider

Åsså Frollicc på MCn förstås. Det blir nio. Skulle tro att Markus, Malin och Fredrik gärna åker i samma bil för de känner varandra och är snäppet yngre än oss andra stofiler.

Jag vet inte riktigt hur min färd ser ut men jag misstänker att jag ligger kvar i Sunne hela helgen. Räkna inte med mej i bilpoolen iaf.

Frolicc, du såg att jag kommenterade dina frågor redan innan du ställt dem va? :)

Senast redigerad av en moderator:
Är det nu i helgen som Sv. cupen i DH går i Sunne?

Är i Götelaborg till helgen, tyvärr. Annars hade jag varit där, det lovade jag ju på SSSM.

J99: Mmm, dä ä lätt å löve! Jag har gjort ett avtal med SS(BD)SM-gudinnan så ho kommer å läxer öpp dä. Dä ä lugnt, som vi säger i Kalsta. ;)

andematt skrev:
> Ska du oxå till göttlabörrg? Ses vi där då,
> stan är ju inte så stor ;o)

Japp, ska dit å göra mig av med barnen..... Sen ska vi på nån rajtantajtan-fest uppåt Slottsskogen.

21220223-c72af33e8dd23f0c24c82ee23ae9b977_4a774977-full.jpg ht=300
Vems cykel är det???

bozz skrev:
> jordan ska du till arvika imorrn?

Bozz, ska du till Arvika? Jag är lite sugen, men har ingen bil. Kanske vi kan slå oss ihop i så fall?

Ska också till Gbg i helgen, stormöte på Götaplatsen?

Okey trevligt Jordan du åker med mig. Thomas hänvisa Rimbuster-kidsen till mig, telefonnuffror finns i profilen. Bor de någorlunda samlat? Vi får lämna sola i Karlstad och styra mot Finnfallet strax innan kl 07.00.

Jag kommer med kameran och flaggar i den mån jag hinner och som det behövs. Måste dra mig hemmåt frammåt två snåret som senast men det är inte direkt hugget i sten. På så sätt kan jag motivera att va lite miljöförstörare och köra eget skojsigt fordon =)

Jag skulle vilja ha en bil att lägga in hjälm och skinnställ i vid parkering. Det finns säkert tjuvar i sunne och med all säkerthet ösregn. Skojsigt! =)

Kommer med kaffetermos, kamera och glatt humör.

Kommer också med egen bil. Kommer att bo i Torsby över helgen
så jag kommer nog att försöka åka lite själv på lördagen.

Slider min plan är också att rulla utför backarna under lördagen. Vi ses där. Det kanske behövs lite allt i allo hjälp för Thomas del också(?) men lite åkning skulle sitta fint.

Förhoppningsvis är allt klart på lördagen, men jag säger till om jag behöver hjälp! En dunderkur mot elak hosta mottages gärna NU. Hostar illa just nu.

Thomas: Whiskey, är du snorig så går det till och med att snorta, har provat själv, jävlar vad rent det blir. ;)

Någon som vill ha skjuts upp till Sunne? Eler har Tiki norpat alla? :)

Hade varit kul Eklund men ska köra "bussen" (tandemracer) imorgon kväll. Får även passa på med en kort rapport från Värmlandsserien ikväll. Det var en bana på 4,2 km som kördes 3 varv i semigubbklassen även kallad sportamatör. Skönt att man börjar bli så gammal att det finns lättnader i reglemanget. Banan var riktigt backig och gôrig, ingen vila där inte. Min puls var nog aldrig under 150 på hela tiden. Självklart var alla krafter slut efter första varvet då man drogs med i ett för högt tempo som alla blåbär gör.

Resultatet var sådär med en klotning och en hel del växelstrul men det hör väl till på den här nivån. Annars en riktigt bra bana för ändamålet - tävling. 100% funfactor som tyskarna säger!

Å ja, Tiki, så illa gick det ju inte. En andraplats i sportklassen får väl anses som ett godkänt resultat.
1	Martin Pettersson   Skoghall CK        43:53.080
2	Jonas Andersson     Arvika IS Cykel    52:06.040  <<----
3	Fredrik Haglund     CK Hemgården       53:41.587
4	Henrik Långner      Skoghall CK        54:16.665
5	Björn Fredriksson   CK Hemgården       54:18.360
6	Daniel Christensen  Skoghall CK        58:50.429

Själv skötte jag sekretariatet med bravur, som vanligt. Jag är jättenöjd!

Kul att se den flitiga aktiviteten här i tråden, tyvär har jag inte hunnit med så mycket happy-rides det senaste med all hårdträning. Åker till Oslo på fredag för en lite längre multisporttävling.

MEN!!!!!!! snart är det ju dags för UTMANINGEN... och vad jag kan utläsa av startlistan är Happy helt frånvarande vilket inte känns helt bra. Kom igen nu och anmäl er för bövelen ;)

För er som inte vill vara med skulle det dock uppskattas mycket om ni med fotointresse vill fotografera under tävlingen för ett bildspel som skall visas på kvällens middag/fest. Om ni kan så skriv ett PM till mig så får ni lite mer inside-information så ni kan hitta de bästa(läs smutsigaste) platserna längs banan. Andematt? Tiki? Frolicc? någon som känner sig manad?

www.karlstadmultisport.com

Kanske man skulle ge sig ut i skogen, det var baskemig längesedan nu. Tror senast var på sörmon tisdagen v 25... Lite bekymmrad över halsen (torrhosta) men det kanske funkar.

> För er som inte vill vara med skulle det dock
> uppskattas mycket om ni med fotointresse vill
> fotografera under tävlingen för ett bildspel som
> skall visas på kvällens middag/fest. Om ni kan
> så skriv ett PM till mig så får ni lite mer
> inside-information så ni kan hitta de bästa(läs
> smutsigaste) platserna längs banan. Andematt?
> Tiki? Frolicc? någon som känner sig manad?
>
> www.karlstadmultisport.com

Är inte hemma 15:e aug annars hade det varit kul

andematt skrev:
> Kanske man skulle ge sig ut i skogen, det var
> baskemig längesedan nu. Tror senast var på
> sörmon tisdagen v 25... Lite bekymmrad över
> halsen (torrhosta) men det kanske funkar.

Du låter tveksam, Andematt, hör av dig om du är intresserad. Blir jag ensam kanske jag försöker hänga med på landsväg i stället med min gamla järnhäst.

Hej!
Gissar att den som lagt upp förstainlägget kring en tur förväntas svara på sådant (är ju nybörjare här på sidan) så jag provar mina diktatorfasoner och säger:
Eftersom inga reklamationer inkommit mot förslaget Skutberget-Trossnäs-Vålberg-Edsvalla-Kil-Skåre så kör vi på det!
18.30 vid för ändamålet lämpad gammal staty på stora torget som ju tidigare funkat som samlingsplats...
Ses där o då! Vädergudarna ser ju ut att le mot oss!

För egen del känner jag bara till Klarälvsbanan eller turen till Vålberg-Edsvalla-Kil och hem som är ca 6-7 mil vilket borde vara lagom som en kvällsrunda. Andra förslag?

Eklund skrev:
> Du låter tveksam, Andematt, hör av dig om du är
> intresserad. Blir jag ensam kanske jag försöker
> hänga med på landsväg i stället med min gamla
> järnhäst.

Det som är aktuellt är en skogstur mellan 09:00 - 11:00 på torsdag fm, då är jag lite ledig.
Jag och Frolicc kommer utgå från Orrholmen och troligtvis köra in på I2 och ta lite stigar där iom att tiden är lite knapp. Häng på där så blir jag än mer motiverad att ta mig ut i skogen =)

Tillbaka
Topp