[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

haha nu sparar jag inalla extrapengar jag betalt för för sena starter i mtb lopp!! struntar i mörksuggan fast det hade ju vart kulare om det vart torrare o jag hade vart me!! Får bli cykel idag till kilene o milen lite senare.jag verkar ha gått ner 3-4 kg under semestern vakan de bero på ?

Vadårå gillar du inte regn Bozz!!!

Nu är nya racing ralph på, så nu ska det gå lätt uppför Vidablick imorgon.

Skrivet av HåkanC idag 10:33 (Dölj användarens inlägg)

Idag är det uppehåll och växlande molnighet över Rättvik

/Håkan

Ser ut att bli trist väder i morgon jordan mfl.
Le glatt som faen när ni kör om folk så kränks de ordentligt i småregnet ;o)

Tjipp!
Loggar ut för att springa störtloppsbackar i Bormio några dagar, men hoppas ni är sugna på ny landsvägstur om en dryg vecka igen. Och hoppas ingen drunknat i blöta skogsdiken under helgen!

Då var man hemma igen.

Tror det var roligare att köra iår!!! Jo därför så här blöt och lerig kommer jag nog aldrig att bli mer hoppas jag. Precis när starten gick eller strax före började det regna. Gjorde som förra året gick ut sist i starten. När backen kom upp till Vidablick började började jag köra förbi, man glömmer fort hur lång den är. Sedan började lerracet. I stort sett alla partier i skogen var mer eller mindre sönderkörda. Det fanns några fina stigar. På grusvägarna gick det bra hade tryck i benen. Första riktiga nerförsbacke på grus märkte jag att bromsarna inte tog så bra, fick nästan inte stopp på cykeln. Som tur var plana den backen ut så jag kunde stanna och skruva till bromsen. Sedan var det mer lera och vatten. på vissa ställen var det som att köra i en bäck.
Sista 2 milen fick jag kramp i låren, vilket inte är så kul när det är en massa småbackar kvar. Även bromsarna slutade fungera så jag fick köra lite speedway i en kurva.

Som sagt en trevlig dag i sadeln trots allt. Längtar redan till nästa år.

gött jordan.själv tog jag klarälvsbanan upp till munkfors idag 12 mil ungefär.tog 4,5 timmar så jag har oxå vart lite duktig idag!om du vill köra nåt i veckan så är jag hemma....

Får ta och gratulera Olov till segern i kampen mot Frolicc i dagens lerinpackning. Vet inte riktigt vad jag skall skylla de dryga tre minutrarna jag var efter på... kanske på att min lillklinga gav upp efter en mil? Hur sjutton kan en klingbult försvinna och två gå av??? Nää, det var nog pannbenet som saknades...

imponerande kört av hundmat med tanke på att minsta klingan saknades. Jag körde iaf på den i några backar. Jag körde in som 7:a i motionsklassen och frolicc kom på 13:e plats. Min rygg hade en riktigt dålig dag och sinkade mig en hel del, benen hade klart mer att ge.

Jag gjorde en av mina hittills hårdaste vurpor ca 1 km från mål där jag i drygt 30 km/h tappade balansen i en utförslöpa och cykeln gick som på räls. Resultatet blev ett dyk ner i diket och en hård landning på vänstra axeln som inte riktigt är sig själv idag...

Jag hade ju lillklingan i behåll i första backen iallafall =) Om man vetat att banan var så lätt i slutet hade man nog kunnat dra på en del till. Den sista backen kom väl med milen kvar eller så. Du kanske måste köpa heldämpad soffa snart Olov? =)

Ont i lill och ringfinger som böjdes åt fel håll när några rötter fick mig att syna leran annars mår kroppen rätt ok faktiskt. Rena lekskolan mot smärtan efter billingen.

Grattis Konami och Frolicc.

Med 1 km var var det svårt före. Han som var före mig gick ut i skogen till vänster och jag var på väg ut till höger men lyckades stanna precis innan diket.

Nu för vi börja ladda inför Finnmarksturen.

Oj! Imponerande kört av er alla.

Själv mös jag runt Alstern igår runt tvåtiden med en god vän i söndagspromenadstempo =). Passar mig utmärkt.

Ja den där backen var lite för hal, tillcohmed för mina raceking =) Bara att låta bli att styra och hoppas på det bästa liksom...

Tror faktiskt mina raceking var ett av de bättre däckvälen... det gick fort på asfalt och grusväg och vem hade egentligen grepp i leran? Iförsig var det svårt att hänga på folket på lerstigarna men tror man tog in allt och mer därtill på de lättåkta partierna.

Det här stället kommer man ihåg!!!

Bilagor

• Rasmus%20Ekman-33.jpg
    Rasmus%20Ekman-33.jpg
    93.6 KB · Besök: 135
bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> nu står det en sprillans crescent deca i mitt
> cykelförråd!!!!ska man skratta eller gråta?
-----------------------------------------------
Notera att du inte kan skylla på mig denna gång om cykeln grävt hål i plånboken. ;-)

Åh, jag vill oxå vara pensionär och ha tid och ork över till allt roligt. Nu lär det inte bli tid för nån sadel mellan skinkorna på nära en vecka igen..

Nåja, det ska bli 150 mil minst närmaste veckan. Borde väl vara ett ok mål att klara?

Trainer finns i tankarna, faktiskt. Kan ju passa bra att montera upp min 12.2 kg lätta crescent där i vinter.

På tal om viktiga saker så väger lillgrabbens gröna 20tummare 12.8 kg.. Vansinnigt att göra barncyklar tyngre än våra fullstora.

tiki till viss del är det ditt fel även denna gång eftersom du bidragit till att färre åker mtb i karlstad nu sen du flyttat heheeeeeeee.............

Tack Bozz för en trevlig tur runt Alstern. Men du får se till att använda dom andra växlarna så du inte bara kör på den tyngsta!!!

Miamaria nu får du bestämma om du ska ha Bozz den 15/8 annars drar vi till Sälen!!!

Kroppen känndes ok idag. Så nu börjar Count Down Finnmarksturen.

Jag ¨råkar inte ha lånat ut mitt kassttverktyg till någon på happy? Isåfall vill jag ha tillbaks det nu! =)

Eller så har jag tappat bort det...

Är det bara jag som har en kvarn i bodyn? Det knastrar i bromhantag, i växelreglare, i pedaler. =) Helgen var verkligen MTB! Föräldrarnas tvättmaskin har fortfarande inte vaknat till liv...

Ja nu när inte Tiki är så aktiv här längre känns MTB blassé.
Körde ut till Takene i eftermiddags mellan kl 17-18. Den nya "asfalten" en bit ut på den vägen var inget rolig.. Satans så grov den är =(

Trots att det egentligen inte finns tid kunde jag inte låta bli att ta en runda när det kom en öppning i planeringen. Det blev iaf ca 33 km på 1h 9 min - "Annesch dutti =)"

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Andematt du får träna balans, det finns ju ca 10
> cm kvar av den gamla asfalten!!!

Jepp märkte det, försökte hålla mig där ute så gott det gick men det kändes ganska fånigt =)

Tillbaka
Topp