Nya HappyMTB-stickers

Westman

Aktiv medlem
Nya HappyMTB-stickers
happymtb_stickers_1024-448x298.jpg

Dekorera din ram, din hjälm, din verktygslåda eller nästan vad som helst. Säljes i paket om 10 stycken klistermärken med texten happymtb.org i vitt tryck på genomskinlig bakgrund. Konturskurna, storlek 12×2 cm.

http://happymtb.org/2011/09/23/nya-happymtb-stickers/

Nya HappyMTB-stickers
Snyggt:) Synd bara att de inte finns i svart, jobbigt med vit ram och vita dekaler:)

Nya HappyMTB-stickers
Detta har jag alltid undrat över. Är absolut inget specifikt för Happy. Men borde inte de som gör reklam för siten få betalt och inte behöva betala för det?

Nya HappyMTB-stickers
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Detta har jag alltid undrat över. Är absolut
> inget specifikt för Happy. Men borde inte de som
> gör reklam för siten få betalt och inte behöva
> betala för det?

I vanliga fall håller jag med. Men nu är ju själva Happyforumet gratis och klibborna kostar bara 30 spänn. Så jag ser det mer som självkostnadspris.
/J

Nya HappyMTB-stickers
Fast numera ägs ju happy av ett vinstdrivande företag som tjänar pengar på att vi befinner oss här. Förut var det ju mer ett ideellt projekt, och då är det väl rimligt, men numera ser det ju lite annorlunda ut...

Nya HappyMTB-stickers
fredrikw skrev:
> Fast numera ägs ju happy av ett vinstdrivande
> företag som tjänar pengar på att vi befinner
> oss här. Förut var det ju mer ett ideellt
> projekt, och då är det väl rimligt, men numera
> ser det ju lite annorlunda ut...

+1

Nya HappyMTB-stickers
Stickers kostar inte så mycket, när jag kollade på det med Jomper för ett par år sedan så kostade alustickers 4x10 runt 1.50 styck vid köp av tusen. Jag tror inte att det där är en förlustaffär.

Nya HappyMTB-stickers
Ang svarta klistermärken så ska jag kolla upp det!

Hehe, happy vore ju inte happy utan att en sådan här diskussion bryter ut. Får då först förtydliga att köp av klistermärken är frivilligt. :=)

Klistermärkena resulterar i en inkomst för oss, och en möjlighet för den som vill att visa att man gillar happy. Det är inte direkt så att dessa trettio kronor minus tillverkningskostnad, porto, sms-tjänst och skatt på överskjutande del resulterar i något som direkt möjliggör att köpa Lamborghinis och flytta till Monaco.. Mao anser jag det inte vara någon skinning direkt. De som tycker annorlunda får naturligtvis uttrycka sin åsikt - och starkast görs det väl med konsumentmakt - det vill säga låt bli att köpa klistermärken då helt enkelt.

Ja, Freeride som äger HappyMTB är vinstdrivande. Ställer sedan några frågor: Är inte i princip alla bolag du köper cykelprylar av vinstdrivande? Får du någon gratistjänst av dom?

Därefter konstaterar jag att vinst = inkomster - utgifter. Med ökade inkomster kommer möjligheten att öka utgifterna och ändå göra vinst. Jag ser gärna ökad budget för redaktionella grejer så vi kan göra mer roliga artiklar, tävlingar osv. Vi har också en del nya funktioner vi vill utveckla framöver som kommer alla användare tillgodo.

Nya HappyMTB-stickers
oxr skrev:
> Westman: erkänn nu att du får bonus för varje
> sålt klistermärke! Erkänn!

Aaaargh, jag erkänner! Skall köpa mig en Scalpel-29a nästa vecka, som jag skall vaska!!

Nya HappyMTB-stickers
Om ni nu ska tjäna pengar så kan det också vara smart att ha mer än ett betalningssätt. Jag tror att ganska många här inne har sin telefonräkning betald från jobbet, som i sin tur inte gillar sms-betalningar.

Nya HappyMTB-stickers
Jag har aldrig ifrågasatt vinstdrivande verksamheter, i så fall hade man ju helt klart valt fel fritidsintresse :) Däremot är det ju aldrig fel att reflektera hur man utnyttjas av dessa företag, att betala för reklamklistermärken är en lite lustig konstruktion, som funkar eftersom happy är något som vi alla känner oss del av. Likväl kan det ibland vara nyttigt att påminna sig ibland om att det finns en ägare vars mål är att generera pengar. Westman är säkert en eldsjäl som drivs av ett genuint engagemang och intresse, men han får ju knappast procent på vinsten i företaget :)

Nya HappyMTB-stickers
Skogling skrev:
> Beställt ! Blir grymt snugga och diskreta på min
> vita hoj ! :)

Det blir som sån där sublim reklam...

Nya HappyMTB-stickers
Sluta häng här om det är så jobbigt att betala 30:-.

Jag har träffat massa vänner här som kanske är vänner för livet. Så vaffan !

Nya HappyMTB-stickers
Westman skrev:
> Ställer sedan några frågor: Är inte i princip
> alla bolag du köper cykelprylar av vinstdrivande?
>

Va! Är det sant?
Fan också, så du menar att alla tyska och engelska nätbutiker tjänar pengar på mig när jag handlar där..?

Min världsbild har just rämnat...

Nya HappyMTB-stickers
Skogling skrev:
> Jag har träffat massa vänner här som kanske är
> vänner för livet. Så vaffan !

Bergslag2
Mike_dee

to name a few

Nya HappyMTB-stickers
mzi skrev:
> Om ni nu ska tjäna pengar så kan det också vara
> smart att ha mer än ett betalningssätt. Jag tror
> att ganska många här inne har sin
> telefonräkning betald från jobbet, som i sin tur
> inte gillar sms-betalningar.

Avdelning i-landsproblem :).

Nya HappyMTB-stickers
Skogling skrev:
> Sluta häng här om det är så jobbigt att betala
> 30:-.

Jag skulle utan problem kunna betala det dubbla, tvinga mig bara inte att ha fler loggor än nödvändigt på mina cyklar :)

Nya HappyMTB-stickers
Finns det nånstans på nätet där man kan göra en låtsas-sms-betalning utan att ha ett mobilabonnemang? Jag har ingen privat telefon, känns lite krystat att skaffa ett kontantkort bara för att kunna köpa klistermärken.

Westman skrev:
> Ställer sedan några frågor: Är inte i princip
> alla bolag du köper cykelprylar av vinstdrivande?

Det är ju inte riktigt samma sak, iaf jag cyklar inte omkring med klistermärken för chainreactioncycles över hela min cykel, jag skulle def. aldrig betala för dem.

Nya HappyMTB-stickers
Går det att beställa på något annat sätt än via SMS. Undrar då jag har ett mobilabonnemang som tillhör mitt jobb. Och det blir ett jäkla liv från vår ekonomiavdelning om jag råkat köpa minsta lilla sak via min mobil.

Nya HappyMTB-stickers
Alltså, har vissa inte mobil idagens "IT samhälle"? Förstår ni inte heller att ni kan använda vems mobil som helst? Bara ge dem 30kr kontant o skicka SMS:et ifrån deras mobil, dagens tips! :)

Nya HappyMTB-stickers
Här dräller det av mobiler, men jag tror inte jag känner någon med abonnemang som inte har det betalat via jobbet. Jag har ett par kompisar som bara har kontantkort, men de får man inte betala med efter införandet av KYC/antipenningtvättreglerna.

Nya HappyMTB-stickers
klart jag har mobil, men jag betalar inte för den så jag håller mig till de regler som satts upp för telefonen för att slippa börja betala för privata samtal.

Eftersom jag på rak arm inte kan komma på ngn kompis som inte får sin telefon betald genom jobbet tycker jag inte det är en helt obefogad fråga. Sen överlever väl jag iofs även utan happymtb-klistermärken så hela världen är det inte.

Tillbaka
Topp