Evans cycles reklamationer

Bladin

Aktiv medlem
Någon som haft med Evans cycles att göra när det gäller reklamationer?
Köpte en billig cykel åt min flickvän som speclistan inte stämde på, satt billigare växlar, vevparti och sämre däck på cykeln när den kom.

Evans cycles ersätter inte returer så då tycker ju jag att de borde lösa det ekonomiskt eller med ersättningsgrejer, men det visar sig väl när de svarar.

Nån som varit med om något liknande med Evans?

Har köpt 2 cyklar av dem,men aldrig några problem.Toksnabba leveranser4-5 dgar ifrån lagd order
och fick svar om lite frågor jag undrade innan köp inom ett par timmar och den delan jag ville byta (till en kortare och justerbar styrstam)satt på som önskat.Så jag har bara gott att säga om dem.Trist om du är missnöjd,men det borde rimligtvis bli kompenserat på ngt sätt om det avviker mkt ifrån originalspec,alltså om det avviker på ett par däck eller så så kan man ha lite överseende men om det blir halva specen på hojjen så blir man lite småsur.Stå på dig om kompensation av ngt slag.Var tydlig med vad du köpt och vad som skiljer med vad du fått skicka gärna med kort i mailen så de ser vad som felar.

Bladin skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som haft med Evans cycles att göra när
> det gäller reklamationer?
> Köpte en billig cykel åt min flickvän som
> speclistan inte stämde på, satt billigare
> växlar, vevparti och sämre däck på cykeln när
> den kom.
>
> Evans cycles ersätter inte returer så då tycker
> ju jag att de borde lösa det ekonomiskt eller med
> ersättningsgrejer, men det visar sig väl när de
> svarar.
>
> Nån som varit med om något liknande med Evans?

Nej men jag hade handlat från Team Sportia istället :)

paramedic skrev:
> Toksnabba leveranser 4-5 dgar ifrån lagd order

Är 4-5 dagar "toksnabbt"?

1 dag är toksnabbt. 2 dagar är acceptabelt. Resten är långsamt.

Nu var det väl inte hela världen men... Enligt spec skulle det sitta Deore bakväxel, Alivio reglage, Alivio framväxel. Skulle även sitta ett bättre vevparti och vevlager samt andra däck. Satt Alivio bakväxel och resten Acera, lite tråkigt men som sagt inte hela världen. Det va en billig cykel.

Gnäller väl lite på dem och ser om det händer nått. :/

Med tanke på hur länge folk verkar ha fått vänta på beställda Cube-cyklar från Tyskland, så är allt under en månad rena rama expressleveransen.

Bladin skrev:
> Evans cycles ersätter inte returer

Fast det är väl skillnad på returer och reklamationer?

De borde kunna göra avdrag på priset om det är OK för dig, skicka rätt prylar, eller helt enkelt betala för returfrakt.

Evans sålde en cykel till mig som inte fanns... De höll mina pengar gisslan i tre veckor innan jag fick tillbaks dem.
Kommer aldrig handla där iaf...

Vad har detta med trådämnet att göra, ja ni, hanterar de reklamationskunder lika illa som nyförsäljningar såååå... hm..

Senast ändrad:
Tjejen köpte en cykel av dom. För henne hade dom bara slängt ner sadelstolopen löst i paketet samt alla skruvar för att få ihop cykeln vid uppackningen. Det fanns skador på ramen samt att hälften av alla skruva saknades pga av ett hål i kartongen. Hon skulle få igen ungefär 1000 kronor men innan slutet fick hon två inbetalningar från olika personer på Evans på olika belopp. Tror att det var typ 600 och 800 eller nåt sånt. Inget stämde men hon fick iaf mer ersättning än hon var lovad.

Min bild är att de är lite för stora så det blir lite hipp som happ med packning och ersättningarna. De kunde tex inte skicka skruvarna som saknades utan de fick vi själva fixa på hemmaplan vilket gick snabbare men om man själv inte är så teknisk så är det svårt att veta vad som saknats.

Packningen
IMG_7572.jpg

Lackskadorna
IMG_7575.jpg

Kan väl varken avråda eller rekommendera. Men finns cykeln som jag vill ha bara där skulle jag inte tveka att beställa igen.

JT skrev:
> paramedic skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Toksnabba leveranser 4-5 dgar ifrån lagd order
>
> Är 4-5 dagar "toksnabbt"?
>
> 1 dag är toksnabbt. 2 dagar är acceptabelt.
> Resten är långsamt.

Jag vet inte vad du har för referenser gällande frakttider,men de gånger jag beställt av Bikebuster och cyclecomponents lite små saker som däck,styren,styrlinda,etc så har jag fått vänta upp till en månad på sakerna pga alla möjliga och omöjliga händelser som kriget i Syrien och jordbävning i Japan.Så för min del att vänta 5 dagar är riktigt snabb leverans av en hel cykel som skickas ifrån ett annat land.Att få saker dagen efter som du tycker är snabbt lyckades inte ens netonnet då jag beställde en 52tv med garanterad dagen efter leverans så de fick betalavtillbaka frakten.

Har reklamerat en jacka hos evans som jag köpt till min fru. Jackan var rosa på hemsidan men röd i verkligheten.

Efter några emails fram och tillbaka så stod de för returfrakten.

Går ju sisådär med min reklamation verkar det som.
De ville ha in foton på komplett cykel samt på delarna som inte stämde. Jag skickade in detta den 4:e Juni och därefter så får jag inga svar på mina mail. Börjar ruttna på dem nu... :(

Hur gick det med reklamationen Bladin?

Kämpar just nu med att få fram ett tracking# för en cykel från Evans som de säger sig ha skickat i onsdags.

Ursäktar trådlyftet. :)

Det gick väl sådär... Jag ville ju ha andra vevar och rätt däck. Orkade till slut inte tjafsa längre så jag nöjde mig med ett par däck. Mailkonversation är inte deras starka sida. Tror jag fick börja om och förklara på nytt med 4 olika personer innan det löste sig.

Tillbaka
Topp