Mitt nya liv - fortsätter
NU har jag slutat röka – igen. Denna gång ska jag ge fan i att börja - igen. Det är svårt att glädjas fullt ut på cykeln i skogen när man håller på att avlida av syrebrist. Har vart så säker på stoppet denna gång, de sista 10 dagarna, då jag bestämde mig att nu får det vara nog. Igår kväll tog jag mitt sista bloss och jag samlade alla rök-attiraljer i en påse och så gick jag ner och la den på en parkbänk i parken utanför. Jag skrev en lapp och la i ”Nu ger jag fan i detta. Håll tillgodo”. Kände mig väl inte så tuff och viljestark igår kväll men det känns väldigt bra idag faktiskt. Har tänkt flera gånger idag, eller det är nog mer en reflexmässig tanke, att ”nu blir det gott med en zigg” för jag har ju glömt för en stund att jag inte röker mera. Tanken går in och korrigerar: ”Nehäädu. Det blir ingen zigg!” och då ler jag inombords för det är härligt att dra in luft i lungorna. Härligt att bli frisk och ren. I morse cyklade jag till jobbet. När jag klev upp klockan 5 var det inte så lockande kan jag säga. Det regnade och det var mörkt ute som i en sotarxxx. Kom på att jag har ingen belysning på cykeln men problem är till för att lösas. Ficklampan monterades med silvertejp och sen draperade jag mig själv med reflexer. Såg väl ut som en cyklande julgran i morse. Turen till jobbet gick bra men i en mördarbacke i Brönnestad undrade jag lite var jag höll på med och trodde nog inte att jag skulle komma fram till jobbet, alls.
Några km senare blev jag omcyklad av en stel gammal gubbe på en minicykel X( Snacka om dålig kondis. Det kan bara bli bättre alltså!
Vackert var det och jag var tvungen att stanna och ta ett kort på soluppgången och om jag bara viste hur man gör så hade jag lagt in den här i tråden :(
Det är 16,55km till jobbet och det tog mig 1h och 7 minuter inkluderat div. stopp för ta av ett och annat lager med kläder som blev för många och ta lite foto samt njuta av utsikten.
Just nu går jag omkring med konstant yrsel förmodligen pga överdos av syre. Det var nästan bara uppförsbacke hit. Det är nästan bara nedförsbacke hem :D Så kan jag bara bita ihop och glömma bort hur ont jag har i .. tja – sittdelarna så kommer det bli en fin tur hem.
Några km senare blev jag omcyklad av en stel gammal gubbe på en minicykel X( Snacka om dålig kondis. Det kan bara bli bättre alltså!
Vackert var det och jag var tvungen att stanna och ta ett kort på soluppgången och om jag bara viste hur man gör så hade jag lagt in den här i tråden :(
Det är 16,55km till jobbet och det tog mig 1h och 7 minuter inkluderat div. stopp för ta av ett och annat lager med kläder som blev för många och ta lite foto samt njuta av utsikten.
Just nu går jag omkring med konstant yrsel förmodligen pga överdos av syre. Det var nästan bara uppförsbacke hit. Det är nästan bara nedförsbacke hem :D Så kan jag bara bita ihop och glömma bort hur ont jag har i .. tja – sittdelarna så kommer det bli en fin tur hem.
Senast ändrad: