Hej Jenny!
kämpa på, jag bestämde mig att sluta med cigg när jag kom på totalt 13-plats i Voltaren DH-cup 2006 (?). Sen rökte jag bara pipa och puffade, för ca 1 år sedan så bestämde jag mig, eller ja, det blev så att jag bara skulle få röka 5ggr/ dag i några v och sedan 3ggr och sedan 2 osv.
Det var sjuuukt stor ändring av konditionen i början, dock har jag haft kvar att "hobby-röka" pipa ibland, när jag jobbar med foto eller sitter på altanen med min gamla far och vi går igenom "det senaste". Mest munbloss och att jag saknar göra iordning en pipa och tända den.. jag tycker det är gott.
Men, nu har jag ett jobb där min enda arbetskamrat är mer storrökare.. Dessutom ett jobb som lätt "inbjuder" till rökning så då har jag trillat dit då det ligger ciggpaket överallt och måna affärer görs över ett bloss utanför. Dock har jag köpt vanliga tuggummin som jag tar ett innan jag går ut när dom andra röker för har itne karaktär att stå på mig tydligen.. speciellt inte nu när träningen ligger på botten och saker känns skit. Trots att jag tränat skithårt senaste månaderna och varit helt rökfri, jag upplevde 2 första veckorna ok, sen blev det jobbigt, och en långt senare när man trodde det var "lungt"..
NU ska jag sluta igen, en sak med min gammla far och pipan men dom där jävla ciggen som innehåller lika mkt tobak/cigg som jag röker pipa/månad annars..
Bytte till snus iofs nu det sista men fan, det är så sjukt svårt nu att komma ifrån det så håller tummarna för dig!!
Skulle själv behöva lite peppning..
Lycka till!