Schwalbe dual chamber tires

Om man kör punka på yttre, kan man cykla vidare i nödfall ändå eftersom man fortfarande har luft i inre? Däcket kanske inte mår så bra men en mörk natt när det regnar och man har hemlängtan...

Grymt skulle klart vilja ha som bakdäck så man kanske slipper köra sönder fälgen. För när jag hoppade & lekte massa hade jag en snakecharmer bak det var en tjock gummiring på fälgen som tog upp genomslag funkar kanon men väger massa. Har räddat många fälgar för mig & den sitter än på min gt. Detta låter som samma sak fast utan att vara så tung klar + +

Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> Fett!
>
> Låter allmänt "tungt" för vanlig stigcykling?

"Apropos weight: According to Schwalbe, the dual chamber system increases the weight by only 200 grams – so compared to a standard tube (about 190 grams) its nearly no added weight."

Fast det förutsätter förstås att teknologin funkar för däck som är såpass lätta att man hade gillat dem i motsvarande enkammarutförande. Verkar som en strålande uppfinning i alla fall, om man nu orkar hålla på med slanglöst.

Ja men va fan vi fyller ju på oss med öl & chipps såfort man inte cyklar. Så det borde vara värt det om man slipper skrota så många fälgar. Får väl kompletera med ett par trasiga lättade strumpor istället eller slitna skosulor :)
Nädå men för egendel så tror jag att såna skulle passa min körning som hadsken.

Så kommer det se ut ?

Bilagor

• Screenshot_2014-02-08-22-58-18.png
    Screenshot_2014-02-08-22-58-18.png
    189.4 KB · Besök: 58
Måste vara jäkligt märklig gummiblandning i innerslangen. Tryck i två slangar i ett vanligt däck och pumpa båda lite, så kommer de hålla samma tryck. Oavsett vilken du pumpar därefter kommer trycket vara detsamma i båda. Här måste den inre slangen vara hård, i närheten av ett däck i sig själv... Spännande lösning.
B!

Skulle gissa på att den inre är armerad med något, typ ingjutna trådar i x-fiber. Och att den yttre inte är armerad, så att den kan svälla ut och trycka på däcket.

Octagon skrev:
> Så alla som inte äger eller kan låna en
> borrmaskin måste alltså skaffa nya fälgar.

Ja! Eller en borrmaskin. Eller en vän (med borrmaskin).

Mycketvillhamer skrev:
> Ventilerna borde ju sitta mitt emot varandra för
> optimal prestanda :)

Jo fast då borrar du i skarven på fälgen eftersom den väldigt ofta sitter mitt emot befintligt ventilhål.

Stalle

Tillbaka
Topp