Vuelta España 2017 - the tråd

Vueltan har ju varit suverän de senaste åren, med en bra mix av de som satsat på Girot och missat eller kraschat i touren, men i år kanske det inte är like stjärntätt. Vilka törs man hoppas på? Nibali? Froome? Thomas? Dumoulin? Porte????

Hur är status på de som kraschat bort sig på touren? Valverde är väl borta säsongen ut, medan Thomas och Porte klarade sig lindrigare undan? Quintana lär väl också ge upp säsongen efter touren, så kan ju bli intressant att se vem movistar kör som kapten.

UCI borde reglera bort baseballkepsarna. Inför krav på cykelkepsen med någon luddig motivering om att kepsen är viktig för cykelsportens identitet, bla bla bla.

I övrigt, skolboksattack av Quick-Step igår.

Märkligt vad det var tyst här om Vueltan i år.
Fan så mycket roligare att titta på än TdF.

Nå, Froome fortfarande i rött.

Pfaff sa:

Kanske beror på att TdF går när de flesta har semester, medan vueltan drar igång när folk är tillbaka och springer i ekorrhjulet igen. Jag skulle gärna kolla och följa med mer, men jag har ett jobb att sköta också...

ooms sa:
Pfaff sa:

Kanske beror på att TdF går när de flesta har semester, medan vueltan drar igång när folk är tillbaka och springer i ekorrhjulet igen. Jag skulle gärna kolla och följa med mer, men jag har ett jobb att sköta också...

Målgång är ju i regel kring klockan 1800 så försök inte :-)

För en gångs skull försöker jag följa Vueltan, jag är hemma 16.15 vardagar så jag hinner se typ sista 5-6 milen

Bra drag, roligt kantvindskaos och attacker i dom backar som varit än så länge

det ser lovande ut. hoppas Sky blir utmanade så småningom

Roligt att följa gårdagens etapp eftersom jag varit massor på läger där nere. Har cyklat vägarna etappen gick på många gånger och kände igen varenda meter ?

Nja, något uppsplittrat.
En tremannagrupp inne någon halvminut före "grupo del lider" med Chavez, Contador, Froome mfl.
Froome fortfarande i rött 11 sek före Chavez.

Vueltan är verkligen ett underskattat lopp.

Edit: alltså inte specifikt dagens etapp där det väl inte hände nåt särskilt (även om de körde rätt hårt) utan loppet som helhet. Bitvis rätt underhållande.

Senast ändrad:
Fast Froome SA att det var tufft och den hårdaste etap såhär långt.
Men vad är väl 200 km, ett par tusen höjdmeter i 35* värme med sisådär 39 i snitt? :-D

Tillbaka
Topp